EkonomiAvrupa Asya’ya demir raylarla bağlanmaya gün sayıyor

Avrupa Asya’ya demir raylarla bağlanmaya gün sayıyor

25.03.2010 - 10:02 | Son Güncellenme:

.

Avrupa Asya’ya demir raylarla bağlanmaya gün sayıyor

Akport Tekirdağ Liman İşletme A.Ş. Genel Müdürü Serdar Sözeri, “Tekirdağ-Muratlı demir yolunun bitirilmesiyle Tekirdağ, Asya ve Avrupa’nın tren bağlantı noktası olacak” dedi.
Sözeri, AA muhabirine yaptığı açıklamada, demir yolu projesinin yakın dönemde hayata geçirileceğini belirterek, proje ile Akport Limanı’nın mevcut potansiyelinin daha da artacağını bildirdi.
Akport Limanı’nın bir konteyner limanı haline getirildiğini anlatan Sözeri, kullanılan tüm makinelerin ve alt yapının tamamen yeni olduğunu söyledi.
Demiryolunun yeni bir iskele üzerine inşa edildiğini ifade eden Sözeri, demiryolunun fonksiyonunun çok önemli olduğunu, Marmaray Projesi inşaatından dolayı Avrupa ve Asya arasında yük taşımacılığında aksaklık yaşanmaması için Muratlı-Tekirdağ demiryolu hattının önemli rol oynayacağını kaydetti.
Sözeri, Marmaray projesinden dolayı Avrupa ve Asya arasındaki yüklerin Derince-Tekirdağ ve Bandırma-Tekirdağ arasında başlatılacak tren- feribot seferleriyle taşınacağını belirtti.
Sözeri, şöyle konuştu:
“Marmaray Projesi tamamlandığında tüp geçitle ilk defa boğazın altından geçiş sağlanacak. Bu raylı sistemle olacak. Bu sistem özel bir teknoloji ile yapıldığından mevcut hatların da kullanılması mümkün değil. Hatların ıslah edilmesi lazım. Bu nedenle tüp geçit çalışmaları bittikten sonra Gebze ile Halkalı arasındaki tren hattı sökülecek. O zaman Asya ile Avrupa arasındaki tren geçişi yapılamaz duruma gelecek. Bu nedenle Tekirdağ ve Derince iskelesi çok önemli bir fonksiyon üstleniyor. Avrupa’dan gelen trenlerin Asya’ya, Asya’dan gelen trenlerin Avrupa’ya geçişi ferilerle sağlanacak. Bu nedenle Akport Limanı’nda bir iskeleye ihtiyacımız oldu. İskele bir ay içinde bitecek. Derince iskelesine gelen ferileri burada karşılayıp yükleri karaya alacağız. Sirkeci-Haydarpaşa arasındaki tren hattı, Tekirdağ ile Derince’ye taşınmış olacak. Adapazarı-Bozhöyük arasındaki hat ise dağlık yapıdan dolayı geçiş çok istenen düzeyde yapılamıyor. Bu nedenle orada geçişin daha sağlıklı ve insan taşımaya yatkın olabilmesi için Eskişehir’den gelen trenlerin Balıkesir üzerinden Bandırma’ya getirilmesi ve Bandırma’dan feribotla Tekirdağ iskelesine taşınması projesi var. Tekirdağ hem Asya hem Avrupa’nın tren bağlantısı noktası haline gelecek. Söz konusu projeler bu yıl içinde bitirilecek. İşin bel kemiği ise Derince olacak.”

Haberin Devamı

“AKPORT LİMANI, DOĞU AVRUPA’YA ÇIKIŞ KAPISI”
Sözeri, Tekirdağ’ın Doğu Avrupa’ya çıkmak için önemli bir liman olduğunu belirterek, aynı zamanda Karadeniz’e kıyıdaş ve Avusturya gibi ülkelere demiryolunu kullanarak yükleri çok hızlı bir şekilde ulaştırabileceklerini ifade etti.
Tekirdağ’ın Karadeniz’e kıyıdaş ülkeler dışında Orta Asya’ya geçiş noktasında olduğunu belirten Sözeri, “Orta Asya, enerji kaynaklarının en önemli yöneticileri. Bunların gelirleri şu anda yatırım aşamasında değil. Gelecek zamanda hem yatırım açısından hem de bireysel tüketim açısından bunlar ortaya çıkacak. Bunun karşılanabilmesi için bu koridorun dışında başka seçenek yok” dedi.
Karadeniz ülkelerinin hızla büyüdüğünü ve ticaretinin gelişerek potansiyeli artan ülkeler olduğunu anlatan Sözeri, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Karadeniz ülkelerinin ihtiyacının da bir şekilde karşılanabiliyor olması lazım. Eskiden Akdeniz çok büyük bir transit bölgeydi. Akdeniz’i bir göl gibi düşünecek olursak oradaki ülkelerin ticari gelişimine paralel olarak oralarda bir çok transit limanlar oluştu. Bunun bir adım ötesine geçtiğiniz zaman artık buraları gelişmekte değil de gelişmiş ülke olarak kabul edersek Karadeniz’de de gelişmekte olan ülkeler var. Bunlar içinde büyük bir transit yük potansiyeli oluşturan limanlara ihtiyaç var.”
Konteyner taşımacılığında küçük gemilerin çok fazla ekonomik olmadığının görüldüğünü ifade eden Sözeri, bu nedenle büyük gemilere ihtiyaç duyulduğunu, büyük gemilerin de boylarının 300 metreden uzun olduğunu bildirdi.
Özellikle Uzak Doğu’dan gelen gemilerin 300 metreden uzun olduğunu, ancak İstanbul Boğazı’ndan 300 metrenin üzerindeki gemilerin geçişinin yasak olduğunu söyleyen Sözeri, bu nedenle Ege Denizi ve Marmara Denizi’nde bu yüklerin indirilmesi ve Karadeniz’e taşınmasına ihtiyaç duyulduğunu belirtti.
Sözeri, bunlardan dolayı uzun vadede Tekirdağ’ın çok büyük bir potansiyele sahip olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

İSTANBUL’UN KİMLİK ARAYIŞI
İstanbul’a tüketim açısından bakıldığında bir mega kent olduğunu belirten Sözeri, şöyle devam etti:
“İstanbul’un çevresinde çok fazla liman mevcut. İstanbul bir yandan büyümeye devam ederken, artık kendisine bir kişilik kazandırması gerekiyor. İstanbul bir finans mı, tarih mi, turizm şehri midir, buna karar vermelidir. Sanayinin, ticaretin her şeyin bir arada yönetildiği bir şehir olmaktan çıkması gerekiyor. Bu nedenle yükünü fazlasıyla almış olan bu şehrin çevre illerle ortak çalışma içine girip bazı kendi içinde bulundurduğu değerleri bu illerle paylaşması ve bu illerin de bundan faydalanması lazım.”
Sözeri, Tekirdağ’ın İstanbul’a komşu bir il olması nedeniyle her iki taraftan da çok kritik bir pozisyonda yer aldığını ifade etti.

Haberin Devamı

LOJİSTİK KÖY OLUŞTURULMASI Konteyner trafiğini takip ettiğini ve projeksiyona bakıldığında bugünkü hacmin 2020 yılında 10 kat aratacağını anlatan Sözeri, bu konuda Tekirdağ’ın çok güçlü bir pozisyonda olduğunu söyledi.
Temiz ticaret ve çevre kirliliğini önlemek için lojistik köyler oluşturulması gerektiğini söyleyen Sözeri, şunları kaydetti:
“Lojistik köyler oluşturulmasının yanında dağınık yapıdan da kurtulmak lazım. Türkiye bugüne kadar nakliyesine çok önem veren kurallar koymadı. Herkes kendi çabasıyla bir şeyler yapmaya çalıştı. Ama bugün baktığımızda herkes her yerde depolar oluşturuyor. Bunu bir şehre mal etmek çok doğru değil. Planlamaya ihtiyaç duyuyoruz ama onu da yönetemiyoruz. Bu nedenle öncelikle burada yapılması gereken, bu işler için tahsis edilecek arazilerin tespit edilmeli ve buralarda artık neler yapılacaksa bir kurala bağlanmalıdır.”
Tekirdağ’da lojistik köy oluşturulması için yerel yöneticilerle fikir alışverişinde bulunduklarını ifade eden Sözeri, bu organizasyonun çevreyi ve özellikle tarımsal ürünleri etkilemeyecek şekilde hayata geçirilmesi konusunda hemfikir olduklarını söyledi.

KEŞFETYENİ
Ünlü isimler yaz sezonunu açtı! 3 güzelden plaj pozları
Ünlü isimler yaz sezonunu açtı! 3 güzelden plaj pozları

Cadde | 06.06.2025 - 07:41

Yaz sezonunun gelmesiyle birlikte birçok ünlü isim sezonu açtı. Ayrılık iddialarında yer alan Cemre Baysel'den Yunanistan'a giden Afra Saraçoğlu'na kadar... İşte ünlü isimlerin plaj tarzı.

Yazarlar