16.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, Türkiye’deki Burger King restoranlarının her yıl yüzde 30 büyüme kaydetmesi sayesinde Çin’in tamamında Burger King restoranı açma yetkisini aldıklarını belirterek, “Çin’de açtığımız Burger King sayısı 500’e ulaştı, Türkiye’de ise 600’ü aştı. Üç yıl içinde 800 milyon dolar yatırım yaparak iki ülkedeki restoran sayısını 3 bine çıkartacağız” dedi. Kurdoğlu, şunları söyledi:
“Dünyada 15 bin Burger King restoranı arasında en yüksek ciroya sahip 50 restorandan 4 tanesi Türkiye’de. 2012’de Çin pazarına girdik. Burger King sisteminde en güçlü operasyona sahip olduğu için seçilen TAB Gıda, Burger King Worldwide Holding (BKW) ve Cartesian Capital ile birlikte yeni bir ortaklığa imza attı ve bu anlaşma ile 1.3 milyar nüfuslu Çin’deki Burger King’leri yönetmeye başladı. 2012 yılında 65 restoranla Çin operasyonuna başladık; 2015 yılında 500 restoran sayısına ulaştık. Çin çok büyük bir pazar, öyle ki benden sonra oğlum da Çin’de Burger King açmaya devam edecek.”
15 bin kişi çalışıyor
Burger King’de 15 bin, TAB Gıda genelinde 18 bin kişinin çalıştığını belirten Kurdoğlu, şunları söyledi:
*En az 1500-2000 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyoruz. Tüm grup şirketleri ve üretici yatırımcılarımız ile Türkiye genelinde 25 bin kişiyi istihdam ediyoruz. Yatırım ve büyümemiz ile Türkiye’de sağladığımız istihdamın da 40-45 bin kişiye çıkmasını bekliyoruz. Yılda 250 milyon kişiye hizmet veriyoruz; yani ağırladığımız müşteri sayısı Türkiye nüfusunun 3 katı. 2016 yılında ise Burger King müşterilerinin sayısını 300 milyona çıkarmayı hedefliyoruz.”
Kurdoğlu, “ATA Grubu’na bağlı TAB Gıda olarak 600 Burger King restoranının yanısıra 90 adet Sbarro, 150 adet Popeyes, 50 adet Arby’s ve 40 adet Usta Dönerci restoranını yönetiyoruz. Yerel markamız Usta Dönerci’yi de uluslararası marka yapmak istiyoruz ancak şu an için bütün enerjimizi Çin’deki Burger King operasyonuna harcıyoruz” dedi.
Et fabrikası kuruyor
Kurdoğlu, iş ortaklarıyla yaptıkları bağlantılar sayesinde et fiyatlarındaki spekülatif artıştan etkilenmediklerini ancak restoran sayısındaki büyüme hedefi doğrultusunda Amasya’da et fabrikası açmaya karar verdiklerini söyledi. Kurdoğlu, şunları kaydetti:
Yüzde 98 yerli ürün
“Restoranlarımızda kullanılan sebzeleri Antalya, patatesleri Afyon, ekmekleri ise Kocaeli’deki fabrikalarımızda üretiyoruz. Hammaddenin yüzde 98’ini yerli üreticilerden tedarik ediyoruz. Amasya’da 60 milyon TL yatırımla 92 bin metrekare arazi üzerinde Türkiye’nin en modern et işleme tesislerinden birini açacağız. Yılda ortalama 30 bin ton et işleme kapasitesi var. Afyon’da kurduğumuz Atakey patates fabrikası da Türkiye’nin en büyük patates işleme tesisi. 50 milyon dolar yatırım tutarı ile hayata geçirilen patates fabrikası yıllık 120 bin ton üretim kapasitesine sahip.”
‘Patates şimdi daha çıtır’
TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, yeni ürün geliştirmeye büyük önem verdiklerini belirterek, şöyle konuştu:
“Türkiye’de geliştirdiğimiz Big King, King Chicken ve King Nuggets dünyadaki bütün Burger King’lere yayıldı. Diğer yeniliklerimiz ‘Soslar’ ve ‘Alevde ızgara tadında Ruffles’ oldu. Sosların 250 gramlık büyük boyları ilk kez Türkiye’deki Burger King’lerde satışa sunuldu. Son olarak yeni patates ürünümüzü geliştirdik. Patates fabrikamızda çok özel bir teknoloji bulunuyor; patatesler kendi patates nişastası ile kaplanıyor ve kızartıldığında daha çıtır oluyor. Ramazan ayında humuslu ürün çıkarttık. Ramazan menüsünün yanında hurma sunduk. Acılı Whopper’a jalapeno biberi turşusu ekledik. Chipotle sos da çok beğenildi. ‘Bütün Dünya Anladı’ adlı pazarlama kampanyamızı da dünyadaki bütün Burger King’ler kullandı.”
TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu da, “Tüketicilerimiz sağlık ve hijyen açısından uluslararası kalite standartlarına yüzde 100 uygun ürünlere en uygun fiyatlarla ulaşabiliyor. Bunu başarmak için sürekli yenilikçi olmanız lazım” diye konuştu.