EkonomiGelecek planlamalarında artık işsizlik sigortası da yer tutuyor

Gelecek planlamalarında artık işsizlik sigortası da yer tutuyor

23.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sigorta şirketlerinin işsizlikle ilgili farklı teminatlar içeren ürünler geliştirmesiyle birlikte, bireylerin ileriye dönük risk yönetimlerinde işsizlik sigortası ayrı bir önem kazanmaya başladı

Gelecek planlamalarında artık işsizlik sigortası da yer tutuyor

Son yıllarda oluşan ekonomik durum ve piyasalardaki gelişmeler sonucunda, işsizlik teminatlı ürünlerin talep edilen ürünler haline geldiğini ifade eden Finans Emeklilik Genel Müdürü Ajlan Sözütek, bireylerin de artık bu konuda memnuniyet verici şekilde bilinçli bir yaklaşım sergilediklerini vurguladı. Olası yaşamsal riskler karşısında kendilerini koruma altına almak konusunda bilinçlenmiş olan kişilerin, özellikle gelecekleri ile ilgili risk yönetimleri kapsamında olası işsizlik durumuna da ayrıca önem verdiklerini ve planlamalarına dahil ettiklerini belirtti.
İşsizlik teminatlı ürünlere ilgi gösteren grupların ağırlıklı olarak maaşlı çalışan, banka ürünlerinden kredi kartı, kredili mevduat hesabı ve bireysel kredi kullanan orta ve üst gelir segmentindeki müşteriler olduğunu tespit ettiklerini ifade eden Sözütek sözlerine şöyle devam etti:
“İşsizlik ürünlerinin pazara çıkışı ve sonrasındaki gelişimi itibariyle bakıldığında, sigorta şirketlerinin ihtiyacı doğru ve hızlı değerlendirdiğini, bunun sonucunda ise işsizlik teminatlı ürünler özelinde hızlı bir büyüme trendi olduğunu görüyoruz. Bu konuda bilinçlenmiş olan halkımız da işsizlik teminatlı ürünlerin kullanımına artık daha fazla önem veren bir bakış açısıyla yaklaşıyor. Ürünlerin gerekliliğinin kamuoyu tarafından daha iyi idrak edilmesi ile birlikte kullanımının da yaygınlaştığını gözlemliyoruz. Bu bilgiler ışığında işsizlik teminatlı ürünlere olan talebin önümüzdeki günlerde de artarak devam edeceği kanaatindeyim.

İşsizlik teminatlı 4 ürün
Finans Emeklilik olarak ise müşterilerimize ihtiyaçları olan ürünleri eksiksiz olarak sunmak prensibimizden hareketle, her türlü vefat teminatına ek olarak kaza sonucu daimi maluliyet, çalışma durumuna göre değişken teminat olarak adlandırılan ve sigortalının risk gerçekleştiği andaki çalışma durumuna göre işsizlik, kaza ve hastalık sonucu gündelik hastane tazminat teminatı veya kaza ve hastalık sonucu geçici iş görmezlik teminatından faydalanmasını sağlayan teminatlar sunuyoruz. Ürün portföyümüzde bulunan 4 farklı işsizlik teminatlı ürünümüz sayesinde ise, temelde Finansbank kredi kartı ve kredi müşterilerinin, banka kredisi kullanmaları sonrasında olası işsiz kalma gibi istenmeyen bir durum yaşamaları halinde, sigorta şartları dâhilinde 6 aya kadar kredi taksit geri ödemelerini güvence altına alıyoruz.”

Haberin Devamı

DASK deprem bilinci için sosyal medyayı da kullanıyor
Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), zorunlu deprem sigortası bilincini artırmak amacıyla en çok kullanılan sosyal paylaşım sitelerinden Facebook’u da kullanıyor. Sayfada interaktif uygulamalar ve ödüllü yarışmaların yanı sıra düzenli olarak zorunlu deprem sigortasıyla ilgili bilgilendirici içeriklere, Türkiye’de ve dünyada yaşanan depremlerle ilgili son gelişmelere yer veriliyor.
DASK Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Yazıcı, sosyal medyanın iletişimdeki artan rolüne dikkat çekerek, kurumun çalışmalarını ve hedeflerini şöyle değerlendirdi:
“Türkiye’de pek çok kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Biz de bu potansiyeli gördük ve başta Facebook olmak üzere bu mecrada da yer almamız gerektiğine karar verdik. Türkiye'deki tüm bireysel Facebook kullanıcıları DASK'ın hedef kitlesi. 18 yaş altı kitleyi deprem ve zorunlu deprem sigortası konusunda bilinçlendirmeyi, 18 yaş ve üstündeki ev sahibi ya da ev sahibi olma potansiyeli yüksek kitleyi hem bilinçlendirmeyi hem sigorta yaptırmaya teşvik etmeyi amaçlıyoruz.
Sigorta acenteleri de kurumsal sayfaları üzerinden DASK’ın sayfasına üye olarak bilinçlendirme faaliyetlerine ve sayfadaki uygulamaların yayılımına katkıda bulunuyorlar. Bu mecranın doğası gereği kendiliğinden ortaya çıkan bu dayanışma ve işbirliğinden de son derece memnunuz. Ayrıca Facebook aracılığıyla sigortalılarımızdan gelen sorulara da anında yanıt verme imkanı buluyoruz.”

2 milyon kişi görüntüledi
DASK’ın www.facebook.com/dask adresindeki sayfası 8 ayda 26 bini aşkın kişi tarafından beğenilirken aynı dönemde iletilerin görüntülenme sayısı üye olmayanlar dahil 2 milyona yaklaştığına dikkat çeken Yazıcı, “Yarısından fazlası 18–34 yaş aralığında, üçte ikisi erkek kullanıcıların profili; ev sahibi ya da olma potansiyeli yüksek kitleye ulaşıldığını ortaya koydu.

Haberin Devamı


Tehlikeli spor meraklısına Sompo’dan sigorta
Sompo Japan Sigorta, adrenalini seven tatilcileri güvence altına alan “Ekstrem Sporlar Seyahat Sigortası”nı hizmete sundu. Ürün; motor sporları, hava sporları, dağcılık ve kayak gibi sporları teminat altına alan bir seyahat sigortası ürünü olmasıyla dikkat çekiyor.
Ürünün amacı, ekstrem sporlarla ilgili sigortalının başına gelebilecek herhangi bir kaza durumunda tıbbi tedavi olanağı sağlaması. Ayrıca ürün tıbbi tedavinin yanı sıra; tıbbi nakil, hukuki danışmanlık, tıbbi danışmanlık, acil mesajların iletilmesi ve kanuni işlemlerle ilgili kefalet gibi birçok teminat da sunuyor.

Haberin Devamı

Türk Nippon Sigorta teknolojisini yeniledi
Türk Nippon Sigorta kullanıma sunduğu yeni acente portalı ‘Galaksi’ ve mobil uygulamalarla teknolojisini yeniledi. Türk Nippon Sigorta’nın diğer şirketlerden en büyük farkının teknolojide yarattığı yenilikler olduğunu belirten Pazarlama Müdürü Mete Akalın, “Hemen her sektörde olduğu gibi, yoğun fiyat rekabeti, azalan kârlılıklar ve kaybedilen müşteriler gibi sorunların yaşandığı bugünlerde, teknolojinin doğru ve etkin kullanımı şirketleri rakiplerinden bir adım önde kılıyor. Rekabet gücünü artırmanın, farklılık yaratmanın, kısacası kâr etmenin en önemli yolu, yeni yaklaşımlar geliştirmek ve bununla birlikte teknolojik tüm imkanları kullanarak, müşteri analiz ve segmentasyon sistemleri kurmaktan geçiyor.
Acentelerimizle etkin iletişimin öneminden yola çıkarak hazırladığımız Galaksi, acentelerimizin gerek şirketimiz, gerekse müşterileriyle olan iletişimi sağlamak, akıllı raporlarla satış desteğini artırmak, hızlı satış ekranları ile operasyonel verimliliği sağlamak ve en önemlisi tüm işlemlerin tek platformdan yapılabilmesine olanak sunan dinamik bir portal olarak hizmete sunuldu” dedi.

Haberin Devamı

Konut sigortası yaptırana kansere karşı da koruma
Güneş Sigorta, konut sigortası sahiplerine özel olarak geliştirdiği “Onkoloji Destek Paketi”yle, onkolojik hastalıkların tetkik ve tedavisi sırasında yüzde 70'e varan indirimler sağlıyor. Güneş Sigorta’dan Konut Paket ya da Konut Ekstra sigortalarına satın alanlar, “Onkoloji Destek Paketi” kapsamında öğretim görevlilerinden oluşan uzman doktorlara ücretsiz muayene olabiliyor, PET/CT görüntüleme yöntemini ve radyoterapi uygulamasını kullanabiliyor. Sigortalılar kemoterapi uygulamasından yüzde 50’ye varan, MR-BT görüntülemelerinden ise yüzde 70’e varan indirimlerle faydalanabiliyor.

Haberin Devamı

Sigorta sektörünün lideri yine değişmedi
Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’nin açıkladığı 2011 yılsonu verilerine göre, Axa Sigorta 1.997.608.930 liralık prim üretimiyle sigorta sektöründeki liderliğini 2008, 2009 ve 2010 yıllarından sonra da sürdürerek hayat dışı branşlarda prim üretimi, pazar payı ve poliçe sayısıyla birinci oldu. Geçen yıl aynı dönemde 1.518.548.455 liralık üretim gerçekleştiren Axa Sigorta, sektörün toplamda %21,3 büyüme kaydettiği 2011 yılında, %31,6’lık büyüme oranına ulaşarak pazar payını 1,1 puan artırdı ve %13,8 pazar payı elde etti. 2011 yılında 2010’a göre poliçe sayısını yaklaşık 1 milyon artıran Axa Sigorta hayat dışı branşlarda toplam poliçe adedini 5.128.187’ye çıkardı.
Axa Sigorta, yangın ve doğal afetler branşında gerçekleştirdiği %24.7’lik büyüme ve 351.122.192 liralık üretimle %15.2 pazar payına sahip.

Aegon satışın her aşamasını elektronik ortama taşıdı
Aegon Emeklilik ve Hayat 130 katılımcıyla gerçekleştirilen acente toplantısında sektörün 2011 yılı değerlendirdi. Aegon acentelerinin 2011 yılında gerçekleşen hedefleri doğrultusunda en başarılı ilk 10 acenteye Aegon Türkiye Genel Müdürü Uğur Tozşekerli tarafından ödülleri verildi. 2012 yılına yönelik hedeflerin de paylaşıldığı toplantı sırasında şeffaf bir şekilde yürütülen ‘Birlikte Yönetişim anlayışı çerçevesinde her sene tekrarlanan panel anketi sonuçları bir önceki yılla karşılaştırılarak değerlendirildi.
Aegon, 2012 yılının ikinci yarısından itibaren, başvurudan poliçeleşinceye kadar satış sürecinin her aşamasını elektronik ortamda yapacak.






KEŞFETYENİ
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi

Cadde | 02.06.2025 - 09:00

Furkan Kızılay ile Tutku Yılmaz dünyaevine girdi. Çifti, Survivor ekibi de yalnız bırakmadı.

Yazarlar