02.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Gold Bilgisayar’ın sahipleri Ömer ve Önder Dinç kardeşlerin, kadın müşterileri çekmek için mağazalarında kurdukları saat satış corner’ları şimdi GSA Saat adıyla şirketleşti. 2011 yılında faaliyete geçen GSA Saat, şu anda 500 nokta ve 15 Watch Home mağazasında tüketiciye ulaşıyor.
Üç yıl içinde pazar lideri olma yolunda emin adımlar attıklarını söyleyen GSA Saat Genel Koordinatörü Gökçe Tabak, “2012 yılını 40 milyon TL ciroyla kapattık. Bu yıl 60 milyon TL’lik ciro ve yüzde 50 büyüme hedefliyoruz” dedi.
Mağaza sayılarını yıl sonuna kadar 30’a çıkarmayı planladıklarını anlatan Tabak, “Kısa vadede marka sayımızı artıracağız. Şirket satın alarak büyümeyi istiyoruz. Böylece Türkiye saat piyasasını büyütmeyi ve en büyük oyuncularından biri haline gelmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
Şu anda mağazalarında 13 adet markayı müşterileriyle buluşturduklarını söyleyen Tabak, “Bu markalar arasında ToyWatch, Anne Klein, Festina, US Polo, Candino, Smalto, Jaguar, Lamborghini, Metal. CH, Joop, Go Girl Only, Nine West, Edc by Esprit var. Bu markaları hem mağazalarımızda hem de saatçi ve kuyumcularda satışa sunuyoruz” dedi.
12 milyon saat satılıyor
Türkiye’deki saat pazarının 1 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu kaydeden Tabak, şöyle devam etti: “Yılda 12 milyon adet saat ithal edilip satılıyor. Bunların yüzde 80’i markasız. Geri kalan 2.4 milyon saatin yüzde 11’ini ise GSA Saat olarak biz ithal edip satıyoruz.”
‘Erkekler kasalı saatleri seviyor’
Türk erkeklerinin de Avrupalı erkekler gibi büyük kasası olan saatleri tercih ettiğini söyleyen GSA Saat’in ortaklarından İbrahim Tetik ise, “Kadınlar ise rose gold renkte ve çoğunlukla taşlı modelleri tercih ediyor. Artık tüm dünyada modayı, hem sosyal yaşamda hem iş hayatında kullanılan büyük saatler oluşturuyor” dedi.
ToyWatch’un yeni distribütörü
Ocak başında ünlü saat markası ToyWatch’un Türkiye’deki tek yetkili distribütörü olduklarını söyleyen Gökçe Tabak, “Michelle Obama’dan Micheal Jordan’a, Madonna’dan Leonardo Di Caprio’ya pek çok ünlünün severek kullandığı Toywatch’u kısa vadede 100’e yakın noktaya ulaştırmayı ve 5 milyon TL ciroyu hedefliyoruz” dedi.