13.07.2010 - 11:07 | Son Güncellenme:
Anadolu Grubu % 50.3
Özgörkey holding % 5.0
Coco-Cola Export Corp % 20.1
Halka açık % 24.6
600 BİN VUVUZELA TÜKENDİ
Molinas krizden çıkış sürecinde yaşananları söyle özetledi: Kriz döneminde kendi adıma mesleki olarak önemli kazanımlar elde ettim. İş hayatımda üçüncü krizimi yaşadım, *feel good etkisini (krizden çıkışta insanların kendini iyi hissetmek için alışverişe yönelmesi) ilk kez bu kadar yüksek gördüm. Ev hanımları bu krizden çıkışta etkin rol üstlendi. Ucuz ürünler satan kanalın büyümesini sağladılar. Kadınlar krizde hesap yaparken kendilerini bakımlı hissetmek için kozmetiğe yöneldi. Kriz döneminde sinemalara da daha çok gidildi. Biz de Coca-Cola olarak çok iyi bir dönem geçiriyoruz. İlk çeyrekte sektör yüzde 10 büyüdü. 22 Temmuz'da bilanço açıklayacağımız için kesin rakam veremiyorum ama hız kesmeden satış artırmaya devam ediyoruz, işler iyi gidiyor. Dünya Kupası satışları çok iyi gitti. 600 bin vuvuzela hediyemizin tamamı tükendi. Yaz dönemi nedeniyle mevsimlik etki de var. Ardından da Ramazan dönemi satışlarımız başlayacak...
% 74 KADIN
Coca Cola Türkiye ofisinde kadın çalışan oranı yüzde 74. Yani her 4 çalışanın 3'ü kadın
Doğadan'ın yeni ürünleri piyasada
MOLINAS, Coca-Cola Türkiye'nin 2007 yılında satın aldığı Doğadan markası ile yeni ürünler çıkaracağını da söyledi. Molinas meyve suyu ile birtakım bitkilerin özlerini biraraya getirerek ürettikleri soğuk içecekleri şöyle özetledi: Coca-Cola gazlı içecek markası olarak bilinir ama aslında dünyanın bir numaralı meyve suyu üreticisiyiz. Türkiye'de ürün çeşitlendirmesine devam ediyoruz. 2 hafta önce Doğadan ürünlerinin hazır içeceğini çıkardık. Adaçayı/nane limon, kırmızı çay-böğürtleni, kuşburnu/nar gibi yeni karışımlarını piyasaya sürdük. Bu ürünlerinde katkı ve koruyucu madde yok. 100 mililitresi 20 kalori içeriyor.
FIFA partneri
COCA-COLA, 1974 yılından beri FIFA Dünya Kupası resmi sponsorluğu yapıyor. Alkolsüz içecekler kategorisindeki FIFA partner şirketi olan Coca-Cola, Dünya Kupası ve özel pazarlama ürünleri dahil olmak üzere, tüm
FIFA müsabakalarının ana sponsorluk haklarına sahip. Coca-Cola ayrıca, FIFA Bayanlar Dünya Kupası'nı, FIFA U-20 Dünya Kupası'nı, FIFA U-17 Dünya Kupası'nı ve diğer turnuvaları destekliyor.
'90 Türk' maça gitti
COCA-COLA G. Afrika'daki Dünya Kupası'na 45 kişiyi bir yakını ile beraber maç izlemeye götürdü. İnternette web sitesine gol sevinçlerini anlatan video, fotoğraf ya da sloganını yükleyerek futbol coşkusunu en iyi ifade eden taraftarlar, aralarında Acun Ilıcalı'nın da bulunduğu juri tarafından yapılan eleme ile çeyrek finaldeki Brezilya-Portekiz maçını izledi.
Türkiye dünyada 13'üncü sırada
- COCA-COLA İçeçek (CCİ) İstanbul merkezli olarak Türkiye'nin dışında Ürdün, Suriye, Irak, Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan ve Pakistan olmak üzere 10 ülkede 20 fabrikada toplamda yaklaşık 10 bin kişiyi istihdam ediyor. 350 milyona yakın tüketiciye ürünlerini ulaştıran Coca-Cola İçecek, Atlanta Merkezli The Coca-Cola Company içindeki en büyük altıncı şişeleyici konumunda.
- COCA-COLA Türkiye ise merkezi İstanbul'da bulunan, 90 ülkenin yönetildiği ve Başkanlığını Ahmet C. Bozer'in yaptığı Avrasya ve Afrika Grubu'na bağlı.CCİ'ın Türkiye'de Çorlu, Ankara, İzmir, Bursa, Mersin, Elazığ, Sapanca ve Köyceğiz olmak üzere toplam 8 fabrikası var.
- COCA-COLA İçecek, Türkiye'de gazlı içecekler kategorisinde yüzde 68.2 ile pazar lideri. Su kategorisinde yüzde 8.4, meyve suyu ve nektar kategorisinde yüzde 29.3, buzlu çay kategorisinde 27.5, enerji içecekleri kategorisinde yüzde 28.7, sporcu içeceği kategorisinde ise yüzde 95.9 pazar payına sahip.
- TÜRKİYE'DE 1964'ten beri faaliyet gösteren Coca-Cola Türkiye, sistemdeki 200 ülke arasında 13'üncü sırada yer alıyor. Coca-Cola Türkiye, Coca-Cola sistemine en çok yönetici transfer eden (46 Türk yönetici) ülkelerden biri olmasıyla da biliniyor.
- COCA-COLA, Türkiye'de 7 kategoride 14 markaya sahip: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Schweppes, Sensun, Cappy, Nestea, Burn, Powerade, Damla, Turkuaz ve Doğadan.