EkonomiKadjar’ın ‘içini açan’ Türk!

Kadjar’ın ‘içini açan’ Türk!

09.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Renault’nun ilk orta sınıf SUV ‘u Kadjar’ın iç tasarımı ve döşemelerinden, 12 yıldır görev yapan Yeşim Güleryüz sorumlu. Güleryüz, bundan önce tanıdık başka modellere de katkı sağlamış...

Kadjar’ın ‘içini açan’ Türk

Cenevre Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak Renault’nun iddialı yeni orta sınıf SUV modeli Kadjar’ın iç tasarımı, Yeşim Güleryüz’e emanet edildi. Güleryüz, daha önce de Laguna, Megane ve Koleos’un yanı sıra Fluence modellerinde çalışmış.
Almanya’da eğitimini tamamlayan ve Ford’ta çalışmaya başlayan Güleryüz, 2003 yılında Renault bünyesine katılmış. Bu tarihten sonra iç mekan konusunda yoğunlaştığını belirten Yeşim Güleryüz, özellikle kumaş ve derilerin seçimi, dış renklerle uyumu gibi konularda uzmanlaşmış. Daha önce de Laguna, Megane ve Koleos’un yanı sıra Fluence modellerinde çalışan Güleryüz, Renault’nun Tasarım Grubu Başkanı Laurens van den Acker’in önemli yardımcıları arasında. Güleryüz, son olarak Kadjar modelinin iç mekan tasarımı ve döşeme renklerinden sorumlu olduğunu belirtti ancak, sonraki projesi hakkında sır vermedi.

Haziranda satışa çıkıyor
Nissan ile ortak geliştirilen ve Qashqai’de kullanılan ortak platform la geliştirilen Kadjar, Renault’nun tasarım diliyle yaratılmış. Laurens van den Acker, bu modelin Renault markasının değerlerine uygun olarak 4 yılda geliştirildiğini belirtirken, bu araçla pek çok pazarda daha iddialı ve güçlü olacaklarını belirtti.
Avrupa ve Afrika pazarları içinse İspanya’daki Palencia fabrikasında üretilecek Kadjar’ın adı, iki heceden ve farklı anlamlardan türetilmiş. Renault için tamamen yeni bir sınıfta yer alacak Kadjar, önden, Captur modelinin daha kaslı bir versiyonu gibi görünüyor. Aracın yan ve arka tasarımları markanın ise kendisine özgü detaylarıyla şekillendirilmiş. 4x2 ve 4x4 versiyonları da bulunacak Kadjar’ın iç mekanı, konfor ve fonksiyonellik ön plana alınarak tasarlanmış.

Haberin Devamı

Teknoloji küpü olacak
Her ne kadar fazla detay verilmese de, 7 inçlik bir dokunmatik ekrana ve navigasyon, telefon, uygulamaların yanı sıra müzik sistemini kontrol eden “R-Link 2” multimedya sistemine sahip olacak. Sistemin kişiselleştirilebilir ana sayfası, sık kullanılan fonksiyonlara hızlıca erişilmesini sağlayacak, internet deneyimi de yaşatacak.
Yeni Kadjar’da güvenlik ve konfora yönelik fazlasıyla teknolojik donanım yer alacak. Bunlar arasında geri görüş kamerası, sürücünün müdahalesi olmadan otomatik park edebilen sistem, Acil Fren Yardımcısı, Şerit İhlal Uyarısı, Yol İşaretleri ve Hız Sınırları Tanıma sistemi bulunuyor. Yine detay verilmemesi karşın, bu modelde de, Renault Grubu’nun özellikle 1.5 ve 1.6 litrelik motor seçeneklerinin yer alması bekleniyor.

Haberin Devamı

Fluence’a da yarayacak
Bu modelin başarısının kendileri için önemli olduğunu belirten Renault Tasarım Grubu Başkanı Laurens van den Acker, bir sonraki hedeflerinin ise, Koleos’un yerini yerine geçecek 7 kişilik daha büyük bir SUV olduğunu belirtti.
Kadjar’ın, Renault-Nissan ittifakının ortak C-D platformunun ilk ürünü olduğuna dikkat çeken van den Acker, bu platformun, Renault’nun başka modellerinde de kullanılacağını söyledi. Bunlar arasında Bursa’da üretilen Fluence ve Megane’ın yeni nesilleri de olacak.

İhracat ocakta coştu, liderliğini korudu
Türkiye otomotiv endüstrisi, ocak ayında yüzde 9’luk artışla 1 milyar 730 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, ihracattaki liderliğini korudu. Ülke ihracatının düştüğü yılın ilk ayında yükselişini sürdüren otomotiv endüstrisinin Türkiye’nin toplam ihracatından aldığı pay yüzde 16 oldu.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) açıklamasına göre otomotiv sektörünün en önemli pazarı yüzde 77’yle Avrupa Birliği ülkeleri oldu. Bu pazara yapılan ihracatta yüzde 18 artış yaşanırken, 1 milyar 337 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Amerika kıtası ülkelerine ihracat yüzde 22, Asya-Okyanusya ülkelerine ise yüzde 47 artış kaydederken Afrika ülkelerine ihracatta yüzde 25, eski Doğu Bloku ülkelerine ise yüzde 38 düşüş yaşandı.

Haberin Devamı

Kurlar artışı azalttı
OİB Başkanı Orhan Sabuncu, “Parite kaynaklı ihracat kaybı olmasaydı, ocak ayında artış yüzde 20’yi aşacak ve otomotiv endüstrisi 2 milyar dolar ihracata yaklaşacaktı” dedi. Sabuncu, sektörde ocak ayında euro/dolar paritesinden kaynaklanan 200 milyon dolarlık bir ihracat kaybı yaşandığını belirtti.
Türkiye otomotiv endüstrisinin ocak ayında en çok ihracat yaptığı ülke 276 milyon dolarla İngiltere olurken, bu ülkeye ihracat yüzde 54 arttı. İkinci büyük pazar olan Almanya’ya ihracat yüzde 9 azalmasına karşın 253 milyon dolar seviyesinde olurken, Fransa, yüzde 17 artış ve 159 milyon dolarla üçüncü önemli pazar oldu.
Bununla birlikte en fazla ihracat artışı bakımından Slovenya ilk sırada yer aldı. Bu ülkeye ihracat yüzde 171, Amerika’ya ise yüzde 56 arttı.

Fiesta artık ‘kırmızı’ ve ‘siyah’
Ford’un popüler küçüğü Fiesta, yeni versiyonlara kavuştu. Fiesta’nın “Red” ve “Black” versiyonları, 58 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Farklı renk kombinasyonları, 17 inçlik sportif jantları ve üç kapılı kasa tipiyle satışa sunulan Fiesta Black ve Fiesta Red, görünümleri kadar motor performanslarıyla da iddialı. Ford’un ödüllü 1.0 lt benzinli ve turbo beslemeli EcoBoost motoru, 140 HP’lik versiyonuyla bu araçlara güç veriyor.
Fiesta Red ve Black, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 lt tüketiyor. Red ve Black’in 0-100 km/s hızlanmaları ise 9.0 sn’de tamamlanıyor ve 201 km/s maksimum hıza ulaşabiliyorlar.

Haberin Devamı

Gerekirse iki silindirle gidiyor
Seat’ın popüler modeli Leon, “ACT” olarak bilinen “Aktif Silindir Teknolojisi”ne sahip 150 HP’lik 1.4 TSI motorla da satılmaya başlandı. FR donanım paketinde ve DSG şanzımanla sunulan Leon 1.4 TSI ACT, 71 bin TL’den başlayan fiyata sahip.
Seat modellerinde ilk kez sunulmaya başlanan ACT, shızı 130 km/s’nin altında, motor devri 1.250-4 bin d/d arasındayken, düşyük motor çekişi talep edildiğinde devreye giriyor. 11 milisaniyede devreye giren ACT, 4 silindirin ikisini kapatıyor. Sakin ve düşük hızlı sürüşlerde, 2 silindirle düşük yakıt tüketimi ve yeterli performans sunan sistem, yüksek performans gerektiğinde de 4 silindire dönüyor.
Start/Stop ve “Fren Enerjisi Geri Kazanım” sistemiyle donatılan Leon 1.4 TSI ACT, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.6 lt tüketiyor. Bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 8 saniyede ulaşabilen araç, saatte 215 km/s hız yapabiliyor.

Haberin Devamı

Doblo’nun dönüşü ‘çok farklı’ oldu...
Tofaş’ın Bursa fabrikasında ürettiği en önemli model olan Doblo, yenilenen versiyonuyla Türkiye’de satışa sunuldu. Yenilenen iç ve dış tasarımı, yakıt tasarrufu sağlayan yeni Ecojet motoru ve yeni güvenlik donanımlarıyla dikkat çeken Doblo’nun Cargo versiyonu 40 bin 450 TL’den, Combi versiyonu da 43 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
ABD ve Avrupa pazarları için geliştirilip yenilendikten sonra üretilmeye başlanan Doblo, bu ay tüm Avrupa ile birlikte Türkiye’de de satışa sunulu. Türkiye’nin sınıfında en çok satan modeli olan Doblo, 2015 yılında da hafif ticari araç pazarının en çok satan aracı olmayı hedefliyor. “4. nesil” olarak tanıtılan yeni Doblo’nun, 2015 yılında Türkiye’deki satış hedefi 30 bin adet olarak belirlendi.

‘Deneyimlerin ürünü’
Yeni Doblo’nun, Tofaş’ın gelişiminde de önemli bir yere sahip olduğunu söyleyen Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, “Her yeni Doblo, bir önceki nesilde elde ettiği deneyimle güçlenerek bugüne geldi. Yeni nesil Doblo’yu geliştirirken, geçmişte bıraktığımız 3 nesil ve 15 yıllık tecrübemizden ilham alıp, müşterilerimizin beklentilerine cevap vermek için çalıştık” dedi.
Doblo’nun Türkiye otomotiv pazarında “kendi sınıfının yaratıcısı” olduğunu vurgulayan Baş, “Yeni nesil Doblo’nun 2014’te olduğu gibi 2015 yılında da ‘En çok tercih edilen hafif ticari araç’ unvanını koruyacağı inancındayım” ifadesini kullandı. Baş, 2015 yılında yeni Doblo ile 135 bin adetlik üretim ve 105 bin adetlik ihracat hedeflerinin bulunduğunu da sözlerine ekledi.
Pazarlama Müdürü Özgür Süslü ise yeni Doblo ile kullanıcılara daha fazla “değer” sunarak rekabette ayrışmayı amaçladıklarını kaydetti. Süslü, “Bu sınıfta ilk kez dokunmatik ekranlı multimedya sistemini sunuyoruz. Ayrıca çocuk aynasını da standart donanıma ekledik. Türkçe navigasyon ve katlanabilir elektrikli aynalar gibi yeni donanımlarla, Doblo’yu çok daha güçlü hale getirdik” diye konuştu.

Yeni motor seçeneği
Tamponları, motor kaputu, ön farları ve arka bagaj kapağı gibi unsurları yeniden tasarlanan Doblo’nun iç mekanı da gözden geçirilmiş. Doblo, yenilenen döşeme seçenekleriyle de fark yaratmayı amaçlıyor.
Doblo’da, 1.3 lt (90 HP), 1.6 lt 90 ve 105 HP’lik Multijet dizel motorların yanında, daha tutumlu yeni 1.3 lt 90 HP’lik “Ecojet” motor seçeneği de bulunacak. Doblo, Ecojet motorla fabrika verilerine göre 100 km’de 4.4 lt tüketiyor.
Yeni nesil Doblo’da güvenlik donanımları da zengin. Donanım paketlerine göre ABS+EBD, patinaj önleyici ASR ile tamamlanan ESC, HBA (Hidrolik Fren Desteği) ve yokuş kalkış desteği gibi sistemler, Doblo’nun zenginlikleri arasında.

Volvo’ya bu yıl üç ‘elma’ düşecek!
Geçen yıl satışlarını yüzde 20.7 artıran ve 6 bin adedin üzerine çıkarak tüm zamanların rekorunu kıran Volvo Türkiye, 2015’te satışlarını 7 bin adede çıkarmayı hedefliyor. Bu iddiasını gerçekleştirmedeki en büyük kozu da, yıl içinde piyasaya sunacağı “üç yeni” model olacak. Yeni Volvo XC90’ın yanı sıra S60 ve V60’ın Cross Country versiyonları, 2015’te gelecek önemli yenilikler.
Geçen yılki performanslarından çok memnun olduklarını ve markanın satış rekorunu kırdıklarını anlatan Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, 6 bin 60 adetle yüzde 20.7’lik büyüme yakaladıklarına dikkat çekti. Satışların üçte birinin filodan geldiğini, en çok sattıkları modellerin S60 (3 bin 435 adet) ve V40/V40 Cross Country (1.694 adet) olduğunu kaydeden Maruszewski, geçen yıl Türkiye’de en çok büyüyen 5. marka olduklarını söyledi.

Hedef yeni rekor
2015’te 7 bin adetlik bir hedef belirlediklerini, bunun da kendileri açısından yeni bir rekor anlamına geleceğini hatırlatan Maruszewski, “Geçen yıl Avustralya, Kanada, İsviçre ve Polonya’yı geçtik. Bu yıl, 7 bin adedin de zerine çıkabiliriz. Sonuçta yeni modellerimiz gelecek. Satış teşkilatımız genişliyor. Müşteri sadakat programımızı da bir adım ileriye götürmeyi hedefliyoruz. Heyecanlı bir yıl olacak” dedi.
Maruszewski, 2015’in kendileri açısından “lansman yılı” olacağına dikkat çekerken, “Yeni XC90, yılın üçüncü çeyreğinde gelecek. Bu aracın 400 beygirlik güçlü hibrit versiyonunu da yıl sonu veya 2016 başında getireceğiz. Ayrıca Cross Country versiyonlarımız var. V60 Cross Country’nin yanı sıra sınıfında ‘tek’ olarak kabul edilecek yeni S60 Cross Country de yıl sonuna doğru satışa çıkacak” diye konuştu. Maruszewski, bu yıl Türkiye pazarında satışların yüzde 10 civarında artacağını öngördüklerini de sözlerine ekledi.
Gaziantep ve Sakarya’da yeni bayiler açacak Volvo, bu yılın sonuna kadar 1.6 lt dizel-otomatik kombinasyonunu satmaya da devam edecek.

KEŞFETYENİ
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi

Cadde | 02.06.2025 - 09:00

Furkan Kızılay ile Tutku Yılmaz dünyaevine girdi. Çifti, Survivor ekibi de yalnız bırakmadı.

Yazarlar