17.03.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
MUTFAĞINI BASINA AÇTI axeko032.jpg Migros'un yapısı, görünen alana yansımadan çok önce işin mutfağında başlıyor. Mal kabulden başlayarak kasaya kadar süren ürün yolculuğunda, aslında ne kadar çok kişinin ne kadar titizlikle çalıştığını görmek için mağazaların, depoların mutfağına göz atmak yeterli. Tüm çalışanlar müşteri memnuniyeti ve sağlığı için her aşamada büyük bir özen ve titizlikle hizmet veriyor. Gazetecileri İstanbul Anadoluhisarı Migros'a davet eden Genel Müdür Aziz Bulgu, bir marketin görünmeyen kısmında yani mutfağında neler olduğunu anlattı. 2006 yılında 78.7 milyon YTL net kâr açıklayan Migros, yılda 300 milyon müşterinin güveni için mutfağına sürekli yatırım yapıyor, çalışanlarını eğitiyor. Anadoluhisarı Migros'u beraberindeki yöneticilerle birlikte gezdiren Bulgu, Türkiye'de 53 ilde, 5 ülkede 885 mağaza ve 20 bin çalışanı içeren lider perakendeciliğin sırrının hizmet ve üründe farklılaşan kaliteyle müşteri odaklı anlayışta gizli olduğunu söylüyor. Bu arada Anadoluhisarı Migros'un bir özelliği de birçok ünlünün uğrak yeri olması. Örneğin, Yaşar Kemal ve Şebnem Ferah'la beraber alışveriş yapabilirsiniz.Anadoluhisarı Migros'u gezerken gözümüze sebze standında bir duş sistemi çarptı. Taze kalması için ürünler, sık sık duş sistemiyle sulanıyor.Migros'un mutfağındaki meyve-sebzelerin nüfus kâğıdı olduğunu öğrendik. Reyonlardaki 'izlenebilirlik kodu'yla internetten satın alınan patlıcan veya kabağın hangi tarlada kim tarafından üretildiği, ne zaman hasat edildiği görülebiliyor. Tüm meyve-sebze için hormon ve zirai ilaç kalıntısı analizleri yapılıyor. 2006'da tüm ürünler 4 binin üzerinde parametre açısından analiz edilmiş. Bunlar arasında aflotoksin, ağır metaller, cıva, zirai ilaç kalıntıları, katkı maddeleri de bulunuyor. 78.7 milyon YTL kâr Depo ve mağazaya ulaşan sevkiyat araçları, nakliye koşulları da kontrol ediliyor. Aracın sıcaklığı, temizliği, ürünlerin sağlam olarak taşınıp taşınmadığına bakılıyor. Ürünler raflara konulmadan önce her ürün grubu için hazırlanan depolarda saklanıyor. Günde 3 defa depo ve reyonların sıcaklığı kontrol ediliyor. Günde 3 kez denetim Farklı reyonlarda farklı renkte bıçak ve temizlik bezi kullanılıyor. Bunun nedeni ürünler arasında meydana gelebilecek çapraz bulaşmayı önlemek. Mesela şarküteride sarı, kırmızı ette siyah, meyve-sebzede kırmızı bıçak kullanılıyor. Reyon görevlileri ürün işlemede eldivenleri 2 saatte bir değiştiriyor. Faaliyetlerin düzenli gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği, sağlık riski oluşturacak bir durum olup olmadığı günlük ve haftalık kontrollerle izleniyor. Gıda güvenliği sisteminin etkinliği de aylık olarak veteriner hekimler ve gıda mühendisleri tarafından denetleniyor. TÜBİTAK yılda 2 kez denetim yapıyor. Kontrolün kontrolü yapılıyor