08.09.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
BÜYÜMESİNİ SÜRDÜREN MİGROS'TAN YENİ HİPERMARKET FORMATI: 5M Migros Türk'ten yapılan açıklamada, Migros Türk'ün Migros, Tansaş, Şok, Macrocenter ve Kangurum formatlarından sonra yeni formatı 5M'lerin ucuzluk, çeşit ile geniş müşteri kitlesine hitap edecek biçimde tasarlandığı bildirildi. 5M Migros hipermarket formatının yaklaşık bir yıllık geniş bir araştırma ve hazırlık süreciyle, Ramazan ayında tüketicinin karşısına çıkmaya hazırlandığı kaydedildi.Migros'un yeni hipermarket formatı yaratılırken daha büyük mekân, daha geniş ürün çeşidi ve ucuzluk kriterleri dikkate alınarak mağazalarda özgür alışveriş alanları oluşturulduğu ifade edilen açıklamada, 5M'lerin ilkinin yarın Antalya'da, ikincisinin 18 Eylül'de Beylikdüzü'nde, üçüncüsünün ise 22 Eylül'de Ankara'da hizmete gireceği belirtildi. Migros Türk'ün lokomotif markası Migros, M, MM ve MMM sınıflandırması dışında kalan Antalya, Beylikdüzü ve Ankara'daki büyük mağazalarını tamamen baştan düzenleyerek, yeni "5M" formatıyla tüketicinin karşısına çıkacak. Migros Türk Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, konuya ilişkin değerlendirmesinde şöyle dedi:"Yeni formatımız 5M'ler liderlik misyonumuzun en çarpıcı adımlarından biri. Migros her zaman büyüme ve yenilik odaklıdır. 5M'ler hiper ucuzluk alışveriş tarzıyla her kesime özgür alışveriş sahaları yaratacak. 5M'ler de diğer formatlarımız gibi yaygınlaşacak."Çakıroğlu, bu yıl 8 ayda 115 yeni mağaza açtıklarını, yurtiçindeki mağaza sayısının ağustos sonu itibariyle 895'e ulaştığını, yılın son 4 ayında 36 yeni mağaza daha açmayı planladıklarını ifade etti. Bu yıl yurtiçinde toplam yatırımlarının yaklaşık 160 milyon YTL olacağını belirten Çakıroğlu, bugün 5M Antalya'nın hizmete gireceğini kaydetti. Çakıroğlu, "Migros 8 ayda hedeflerini hızla gerçekleştirip kârlılığını artırırken, 2007 sonunda kombine 5.5 milyar YTL'lik rekor ciro büyüklüğü hedefliyor" dedi. Hedef 5.5 milyar YTL Migros'un açıklamasında, şirket çatısı altındaki Migros, Tansaş, Şok, Macrocenter, Kangurum ve Ramstore'lar olmak üzere, altı farklı formatta ağustos 2007 sonunda yurtdışı dahil toplam mağaza sayısının 961'e yükseldiği, yurtiçi net satış alanı açılan 115 yeni mağaza ile ilk 8 ayda yüzde 7 artışla 550 bin 899 metrekareye çıktığı bildirildi.Migros Türk'ün, 2007 ilk 6 ayda geçen yıla göre yüzde 14 artışla konsolide 2.2 milyar YTL ciro elde ettiği, haziran sonunda Migros Türk yıllık enflasyonu TÜFE'nin yarısından az, yüzde 4 olarak gerçekleştiği kaydedildi.2006'da toplam 300 milyon müşteriye hizmet sunan Migros Türk'ün, 2007'de yeni yatırım ve tüketici beklentisine uygun uygulamalarla yurtiçinde en çok tercih edilen markalar olarak toplamda müşteri sayısını yüzde 6 artırdığı, sepet büyüklüğünde ise geçen yılın aynı dönemine göre tüm formatlar bazında ortalama yüzde 6 artış kaydettiği bildirildi. Enflasyonu TÜFE'den düşük Migros Türk'ün İstanbul İstinye Mahallesi Çayır Caddesi'ndeki "İstinye MMM Migros" satış mağazası, Koç Holding Perakende ve Gıda Grubu Başkanı Ömer Bozer ve Migros Genel Müdürü Levent Çakıroğlu tarafından açıldı. Açılışa Sarıyer Belediye Başkanı Yusuf Tülün ile Sarıyer Kaymakamı Mehmet Ersoy da katıldı. Migros'tan yapılan açıklamada, "MMM Migros İstinye, tıpkı Anadoluhisarı'nda olduğu gibi, Boğaz'ın bu kez Avrupa yakasında önemli bir çekim merkezi olacak" denildi. 26 dönümlük alanda, MMM dışında, spa ve spor kompleksi, kitabevi, eczane, restaurant/cafe, pet shop ve veteriner kliniği, mağazalar olarak bir yaşam merkezi yer alıyor. İstinye MMM Migros açıldı Migros'tan yapılan açıklamaya göre zincirin yeni formatı olan 5M'lerin en önemli özellikleri şöyle sıralanıyor: 5M formatındaki büyük alana sahip mağazalara gelen tüketiciler, zorlayıcı koridorlarda boğulmadan her noktada 'hiper ucuzlukla' buluşacak. Gıda ve gıda dışı bölümleriyle, elektronik ürünlerle ilgili bölümler farklı bir tarzla müşteriye hizmet verecek. Mağaza içinde farklı yerlerde ödeme noktalarıyla müşteriye ödeme kolaylığı sağlanacak. Gıda bölümünde alışverişini yapan bir müşteri, ödemesini yaptıktan sonra yine aynı alanda yer alan kafeteryada satın aldığı ürünü tüketebilecek. Teknoloji bölümünden alışveriş yapan bir müşteri ise bu bölüme özel, farklı bir kasadan sıra beklemeden ödemesini yapabilecek. Müşteriler araç paspasından en ekonomik peynire, yağdan detarjana, üzüm çekirdeği yağından elektronik ürüne kadar her çeşit ürünü 5M Migros'ta bulabilecek. 5M Migroslarda 'kendi salatanı kendin seç' uygulaması olacak. Kendi karışık salatasını oluşturmak isteyen bir müşteri için seçtiği ürünler temizlenip, doğranarak paket haline getirilebilecek. Yine aynı şekilde meyve suyu hemen sıkılıp şişelenebilecek. Taze ürün bölümünü ziyaret eden 5M müşterileri, gün boyu yapılacak aktivitelerden de yararlanma imkânı bulacak. Mağazanın içindeki mutfakta, aşçılar gün boyu farklı ürünlerle yemekler hazırlayacak, müşterilere çeşitli yemek tarifleri verecek, tadım yaptıracak. 5M'lerde işlenmiş, marine edilmiş et çeşitleri, balık reyonunda da Türkiye'deki tüm balık ve deniz mahsulleri sunulacak. Müşteri, istediği salatayı markette yaptırabilecek