EkonomiPepsi, ‘etik’ için Michael Jackson’lı reklama ‘hayır’ dedi

Pepsi, ‘etik’ için Michael Jackson’lı reklama ‘hayır’ dedi

28.07.2009 - 01:47 | Son Güncellenme:

Pepsi yönetimi, Michael Jackson’ın ölümünün ardından dünyadaki tüm operasyonlarına mail yollayarak, ölümüne ve ailesine saygı için Jackson’ı konu alacak herhangi bir tanıtım ve reklam çalışması istemediklerini duyurdu

Pepsi, ‘etik’ için Michael Jackson’lı reklama ‘hayır’ dedi

Pepsi gönderdiği mail’de, şu ifadelere yer verdi: “Michael Jackson ile işbirliğimiz 25 yıl önce gerçekleşti. Ailesi, arkadaşları ve hayranları için bu acı olaydan bir pazarlama fırsatı yaratmak istemiyoruz. Pepsi markası ve şirketi bu trajediyle ilgili herhangi bir proaktif çalışma yapmayacaktır. Michael Jackson’ın müziği bir jenerasyonun kendini ifade etmesine yardımcı oldu, herkes gibi biz de çok üzgünüz.”
Pepsi, Michael Jackson’la ilk anlaşmasını 1983’te imzaladı. 80’ler PepsiCo için de, Michael için de büyümenin ve gücün önemli olduğu dönemlerdi. PepsiCo rakiplerini geride bırakıp birinci olmak, Jackson ise solo kariyerini ileri noktaya taşıma peşindeydi.

En pahalı reklam
PepsiCo Michael Jackson anlaşmasının ilk sansasyonu,  Jackson kardeşlere ödenen bedelin açıklanmasıyla oldu. PepsiCo - Michael Jackson işbirliği o zamana kadar bir ünlüyle yapılan en pahalı reklam anlaşması olarak tarihe geçti.
Diğer şirketlerin tünelin ucunda ışığı görmeden risk almak olarak gördükleri kampanya, aksini kanıtlayarak öngörüyle alınan riskin getirebileceği başarıyı gösterdi.

Haberin Devamı

Yeşil dolaplar enerji tasarrufu sağlıyor
Pepsi’nin yeni bir projesi hakkında bilgi veren Pepsi Bottling Group Satış Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı  Ahmet Levent Yüksel, Pepsi’ye özel olarak geliştirilen enerji tasarruflu  “yeşil soğutucular”ın ilk kez Türkiye’de kullanılacağını açıkladı.
Yüksel, “Bu soğutucu dolaplar, yüzde 51 enerji tasarruflu özelliği ve yedi ayrı teknolojik yeniliğiyle pazarında ses getirecek” dedi.
Bu yıl değiştirme planlaması içinde 10 bin dolap bulunduğunu belirten Yüksel, “Bu dolapların tamamını yeni ürünümüz yeşil soğutucu ile değiştirecegiz. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise pazardaki 100 bin küsur dolabın tamamını, yeşil soğutucularla değiştirmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
Bu yıl 10 bin soğutucuyla yılda 50 bin ağacın kesilmesini ve kullanan noktalarda toplamda 3 milyon TL tutarında bir tasarruf sağlayacaklarını anlatan Yüksel, “10 yıl sonra geldiğimiz nokta ise yılda 500 bin ağacın kesilmesini önleyecek ve yine yılda 30 milyon TL tasarruf sağlayacağız” dedi.

İki Türk çalıştı
Yeşil soğutucunun 7 teknolojik özelliği bulunduğunu belirten Yüksel şunları söyledi: “Birisi gece-gündüz modu. Zaman ayarıyla, fiş çekilmeden, içinde programlanmış, zamana göre dolabın iç ısısı ayarlanıyor.
Gündüz ürünler 4, gece ise 15 derecede tutuluyor. Bakkallar da bu soğutucuları kullanmaktan memnunlar.”
Yüksel, NewYork Operasyon Destek Merkezi ve İtalyan Carel firmasının birlikte geliştirdiği yeşil soğutucu projesinin ekibinde Mike Saba’nın yanı sıra, Emir Bingül ve Soykan Dirik adlı iki Türkün de çalıştığını kaydetti.

KEŞFETYENİ
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi
Survivor ekibi akın etti! Kimler yok ki... 'Havuç' dünyaevine girdi

Cadde | 02.06.2025 - 09:00

Furkan Kızılay ile Tutku Yılmaz dünyaevine girdi. Çifti, Survivor ekibi de yalnız bırakmadı.

Yazarlar