09.04.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Tekstilci Kuloğlu ailesinin 1.5 yıl önce zeytinyağı üretimine başladığında yarattığı “Zeytin İskelesi” markası, mart sonundan itibaren ABD’nin başkenti Washington’a demir attı.
Can Erçin tasarımlı şişeler “Olive Pier” adıyla market raflarında yerini aldı. Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli, ABD’ye bu yıl 100 ton natürel sızma ürünlerinden yollamayı hedeflediklerini belirtirken diğer ülkelere açılma planlarıyla ilgili, “Singapur, Japonya ve Rusya pazarı için görüşmelerimiz tamamlanmak üzere” diye konuştu.
‘Hep Egeli kalacağız’
Tire’de yıllık 15 bin ton işleme kapasitesine sahip bir fabrikaları olduğunu belirten Cenikli, “Türkiye’de 40’tan fazla türde zeytin ağacı olmasına karşın sadece Ege ağaçlarını tercih ediyoruz. Biz hep Egeli kalacağız. Sızma, Organik Naturel Sızma ve Naturel Birinci isimli ürünleri bulunduğu bilgisini veren Cenikli, “Naturel Birinci adlı ürünümüzle yeni bir kategori yarattık. Asit seviyesi 2’ye yakın olan ürünün tadı diğerlerine göre daha aromalı ve yoğundur. Kızartma yapmaya uygun bir yapısı var” dedi.
‘Organikte ezber bozduk’
Naturel Organik adlı yağın diğer ürün çeşitlerine göre yüzde 25 fiyat farkıyla tüketicilere ulaştığını anlatan Cenikli, “Biz organikte ezber bozduk. Genelde ürün organik olunca maliyetin iki katı fiyatla tüketicilere sunuluyor. Biz maliyetle doğru orantılı fiyattan raflara ürün koyuyoruz. Amacımız normal ürünlerde olduğu gibi organikte de tüketiciyi yakalayabilmek” dedi.
Türkiye iç pazarında yıllık tüketimin 110 bin ton olduğunu aktaran Cenikli, “Tarım politikaları son derece sevindirici. 160 milyon ağacın 3 yıl içinde 180 milyona çıkması planlanıyor. Bu da 3 yılda 300 bin ton, 5 yılda 500 bin ton yağ üretmek demek” diye konuştu.
Şaraptakinin aksine zeytinyağının yenisinin makbul olduğuna dikkat çeken Cenikli, “İlk tazeliğiyle eve gitsin diye şişelerin ağzı kapatılmadan önce azot ile yastıklama yapılarak tazeliği korunuyor” dedi.
10 kez kızartma yapılıyor
- Edremit ve civarında çok sayıda iskele olması markanın isim seçiminde etkili oldu.
- Yağlar 42 farklı analizden geçirilip şişeleniyor.
- Tire’deki fabrikaya 5 milyon euro yatırım yapıldı.
- Marka, tekstilci Kuloğlu ailesine ait.
- Zeytinyağında 10 kereye kadar kızartma yapılabiliyor
- Biri organik olmak üzere 3 çeşit ürün 1 litrelik cam ve 1, 2 ve 5 litrelik tenekelerde satılıyor.
- Türkiye’de zeytinyağı pazarının büyüklüğü 100 bin ton. Pazarın yüzde 60’ı 5 büyük markanın elinde. Kalanı ise daha küçük markalardan oluşuyor.
- Yağın en büyük düşmanı gün ışığı olduğu için ürün açıldıktan sonra güneş almayan serin bir yerde muhafaza edilmeli.
- Aynı nedenle koyu renk cam veya teneke ambalajdaki zeytinyağı tercih edilmeli.
- Rengi turuncuya doğru dönen ürün tüketilmemeli.