Karsan, yeni yüzde 100 elektrikli otobüs ailesi “e-ATA”yı tanıttı. 10, 12 ve 18 metre uzunluğunda üç farklı model olarak pazardaki yerini alan e-ATA, adını Türkçe’de ailenin büyükleri anlamına gelen “Ata”dan almış. Doğuştan elektrikli e-ATA, batarya teknolojilerinden taşıma kapasitesine kadar birçok alanda oldukça esnek bir yapı sunarak ihtiyaçlara hızla yanıt verebiliyor.
150 kWh’tan 600 kWh’a kadar 7 farklı batarya paketiyle tercih edilebilen e-ATA, gerçek sürüş koşullarında 450 kilometreye kadar menzil sunuyor. Seri üretime başladıklarını belirten Karsan CEO’su Okan Baş, “2 milyon kilometrenin üzerindeki elektrikli araç tecrübemizi büyük boy otobüslere taşıyarak 10, 12 ve 18 metre boyutlarındaki e-ATA serimizi geliştirdik.
Böylece, elektrikli ürün gamımızı tamamladık ve 6 metreden 18 metreye uzanan tüm boyutlarda yüzde 100 elektrikli araç sunabilen Avrupa’daki ilk ve tek marka olduk. 10 metrelik e-ATA için ilk siparişler Romanya’dan geldi. 10 adetlik ilk e-ATA filomuzu Aralık ayında Romanya’nın Slatina şehrine teslim etmiş olacağız. Geçtiğimiz ay 18 metre sınıfındaki e-ATA için de 56 adetlik bir anlaşma imzaladık” dedi.
Kibar Holding grup şirketlerinden Assan Hanil, kendi sınıfında dünyanın ilk hidrojen yakıt hücreli elektrikli kamyonu “Hyundai Xcient Fuel Cell”in koltuklarını üretmeye başladı. 1.5 yıllık Ar-Ge ve tasarım süreçleriyle geliştirilen koltukların seri üretimine başlanırken, sürücü ve yolcu koltuklarının hava süspansiyonlu olduğu belirtiliyor.
Şirketin Kocaeli’deki tesislerinde üretilip Kore’ye ihraç edilen ürünler, oradan da kamyonlarla birlikte Avrupa’ya gidiyor. Sınıfının ilk örneği olan hidrojen yakıtlı kamyon Avrupa’da yollardaki yerini aldı.
Genelde enerjisi yüksek insanlara söylenen “aurası yüksek” lafı, bu kez tamamen elektrikli yani “enerjisi yüksek” bir otomobilde vücut buldu. Dört İngiliz şirketin iş birliğiyle geliştirilip tanıtılan “Aura”, elektrikli süper otomobiller arasında yerini almaya hazırlanıyor.
Hafif doğal kompozit malzemelerle üretilmesi hedeflenen Aura, düşük rüzgâr direncine sahip gövde tasarımının yanı sıra sürücünün yola ve sürüşe odaklanmasını sağlayacak minimalist iç mekanıyla da dikkat çekici. İki kişilik, üstü tamamen açık konseptin geliştirilmesi ve yürüyen prototipinin imal edilmesi, tamamen “pandemi kısıtlaması sırasında” gerçekleşmiş. Yaklaşık 550 km menzile sahip olacağı belirtilen aracın seri üretime geçtiği zamanı beklemek gerek...