27.09.2021 - 16:46 | Son Güncellenme:
Küresel çapta yaşanan çip ve hammadde krizinin otomotiv sektöründe yarattığı kayıp artıyor. İtalya'daki bir teknoloji etkinliğine online katılım gösteren ABD merkezli elektrikli araç üreticilerinden Tesla'nın CEO'su Elon Musk, çip sorununun "kısa vadeli" bir sorun olduğunu düşündüğünü belirtti.
Tesla CEO'su Elon Musk, küresel düzeyde devam eden yarı iletken krizinin gelecek yıl biteceğini söyledi. Musk,"İnşa edilmekte olan çok sayıda çip imalat tesisi var ve gelecek yıla kadar iyi bir kapasiteye sahip olacağımızı düşünüyorum" dedi.
Daha önce, Intel ve TSMC gibi çip üretim devleri ABD'de yeni tesisler kurma planlarını açıkladı ancak bu tesislerin önümüzdeki bir kaç yıl içinde faaliyete geçmesi beklenmiyor.
Otomotivde çip ve hammadde krizinin faturası ağırlaşıyor. Markalar yıl sonu satış tahminlerini birbiri ardına düşürürken, ihracatta ise 3. kez hedef aşağı çekildi. Yaşanan gelişmeler, tedarik sanayisinde de sipariş iptallerine neden oluyor.
Öte yandan geçtiğimiz günlerde TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, otomotiv sektörünü etkilemesi beklenen batarya hücre krizine dikkat çekerek, "Biz başından itibaren bu işi planlayarak çözeceğimiz için, o batarya hücre krizine takılmayacağız" ifadelerini kullanmıştı.
TOGG Ceo'su Gürcan Karakaş, "Artık geleceğin dünyasında batarya teknolojilerine, güç elektroniğine sahip olmayan şirketler teknolojiye sahip olamıyorlar. O nedenle söz verdiğimiz noktadayız, planladığımız noktadayız. TOGG TV'den 24 saat izleyebileceğiniz şekilde tesisimizin adım adım her gün tamamlandığını görüyorsunuz.
Biz planlar doğrultusunda 2022'nin sonunda seri üretime hazır olacak şekilde hazırlıklarımızı çalışmalarımızı yapıyoruz. Büyük bir heyecan.
Öbür taraftan sorumluluğun farkındayız ama bu heyecan ve enerji bize gece-gündüz, hafta sonları uykusuz da olsa müthiş bir enerji veriyor. Bizim ilk aracımız C segmenti bir SUV, ufak tefek regülasyonlarla bazı farklılıklar olabilir ama bu tasarımın niteliğini değiştirecek boyutta değişiklikler değil" diye belirtmişti.
Karakaş, otomotiv sektöründeki çip ve batarya sorununa dikkat çekerek, "Çip krizi var doğru ve çip krizinin sebeplerini de biliyoruz, aşağı yukarı 1 sene daha süreceğini düşünüyoruz.
Uzadı, daha erken çözülür denmişti ve bizim planlarımız doğrultusunda şu anda yaptığımız rezervasyonlarla çip krizine takılmayacağımızı düşünüyoruz. İkincisi; çip krizinden daha önemli bir kriz çıkacak, batarya krizi. Hücre yok.
Tüm dünyada herkes elektrikli araçlara dönüşürken, daha fazla elektrikli araç üretmek için koştururken, dünyadaki hücre üreticilerinin kapasiteleri 2030 yılı sonlarına kadar tamamıyla şu an rezerve edilmiş vaziyette.
Batarya teknolojisine sahip olmayan şirketler, batarya hücresinin teknolojisine sahip olmayan şirketler o teknolojiye sahip değiller. Biz başından itibaren bu işi planlayarak, çözeceğimiz için biz o biz o batarya hücre krizine takılmayacağız" şeklinde konuşmuştu.