25.10.2016 - 14:11 | Son Güncellenme:
En iyi yöneticiler çalışanlarına yeni şeyler denemeleri ve değişiklik yapmaları için fırsat verirler.
Ne yazık ki bazı iş verenler hakaretler ve aşağılamalar savurmanın etkili bir motivasyon tekniği olduğunu düşünüyor. Ancak bu doğru değil. Eğer çalışanlarınızın birer insan olduğunu kabul ederseniz diğer yöneticilerin birkaç adım önüne geçersiniz.
Bir çalışanınızı diğerlerinizin üzerinde tuttuğunuzda diğerleri artık sizi etkilemek için çaba harcamayı bırakacaktır.
Herkese sorumluluk yüklemek, çalışanların entegrasyonunu arttırır.
Deneyimli yöneticiler kendilerini de sorumlu tutar ve deneyimlemeye açık bir ortam oluşturabilmek için başarısız olunduğunda bunu kabul eder.
Kendine güveni olmayan yöneticiler bağırarak emirler savurarur ve by şekilde egemenliğini kurmaya çalışır. Sihirli sözcüğü kullanır ve kibar olursanız bu iyi bir yönetici olduğunuz anlamına gelir.
İyi yöneticiler verdikleri destek ve rehberlikle çalışanlarıyla arasında güven ortamı oluşturur.
İnsanların daha iyi çalışmasını sağlamak ve işlerini yapmalarını istiyorsanız yollarındaki bütün engelleri kaldırmalısınız. İyi yöneticiler çalışanlarının hayatını kolaylaştırmak için uğraşır.
Liderler arkasına yaslanıp olan biteni seyretmekle kalmaz, diğerleriyle aktif olarak çalışır.
Kötü yöneticiler genellikle hayal kırıklığına uğratır, işlerin gidişatı ile ilgili gerçekçi olmayan bilgiler verir. Ancak iyi yöneticiler dürüst ve açık bir şekilde durumu izah eder.
İyi çalışanlar, gelişmeleri hakkında feedback almak için can atarlar. İyi yöneticiler ise bu talebi seve seve yerine getirir.
Transparanlık mutlu bir çalışma ortamı sağlar.
Çalışanlar seslerini duyurmak ister. İyi bir iş veren günün sonunda değerlendirme yapma sorumluluğuna sahiptir. Ancak zaman zaman çalışanlarınızın fikirlerini ve öngörülerini dinlemelisiniz.
İyi bir yönetici insanlardan aklını okumasını beklemez. Söylemesi gerekenleri açık bir şekilde dile getirerek yol haritası çizer.
İşler çıkmaza girdiğinde kötü yöneticiler, suçlayacak birilerini ararlar. İyi yöneticiler ise çözüm önerileri sunar ya da diğerlerinin önerilerini sorar.
Çalışanlarınızı çok yakından takip edip herşeye müdahale etmeyin. Ancak sorumluluklarınızı ve görevlerinizi bilerek buna göre davranın.
Ofiste espiri yaparken sınırları aşmamak gerekir. Ancak iyi yöneticiler kendilerini değil işlerini ciddiye alırlar. Çalışanlarınızla zaman zaman gülmenizin hiçbir sakıncası yok.
İyi yöneticiler çalışanlarına yatırım yapar. Bu demek oluyor ki çalışanlarınızın profesyonel planları ve tutkularınıyla ilgili olmalısınız.
Zayıf yöneticiler yüzleşmekten kaçınırlar. Liderler, bir problem baş gösterdiğinde onunla ne yapacığını bilir. Gerekirse birileriyle yolları ayırır.
Bu yüzden içine kapanık insanlar iyi patron olurlar. İyi bir dinleyici olmanız çalışanlarınıza onların fikirlerini ve ihtiyaçlarını ciddiye aldığınız izlenimini verir.
Her çalışanın kendine özgü ihtiyaçları vardır. İyi bir yönetici bunu bilerek davranır. Çalışanlarına ulaşabilmek için farklı rollere bürünür.
Aslına bakarsanız mükemmel bir lider olduğunu düşünen insanlar genellikle korkunç birer liderdir. İyi bir lider otorite ve rütbenin onu iyi bir lider yapmaya yetmeyeceğini bilir. Bu nedenle sürekli kendini geliştirmek için uğraşır.