Son Dakika HaberlerSon Dakika HaberlerSon Dakika Haberler
Son Dakika
Gündem
Yazarlar
Ekonomi
Dünya
Resmi İlanlar
  • UzmanPara
  • Skorer
  • Cadde
  • Pembenar
Menü
Giriş
MİLLİYET ANA SAYFA
  • Son Dakika
  • Gündem
  • Yazarlar
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Resmi İlanlar
Gündem
Dünya
Ekonomi
75.yıl
UzmanPara
AnasayfaBorsaDövizAltın
Skorer
AnasayfaCanlı SkorFikstürPuan Durumu
Cadde
Pembenar
Yazarlar
Milliyet Tv
Astroloji
Teknoloji
Seçim Sonuçları
Son Depremler
Tümü
Milliyet ÇocukOyunEğitimKültür SanatMilli PiyangoYerel HaberlerPazarEgeGazete ArşiviMilliyet ExecutiveMilliyet ArkeolojiMilliyet Mimarlık
Resmi İlanlar
Bize Ulaşın
KünyeReklamÜyelik
  • Twitter icon
  • Instagram icon
  • Youtube icon
  • Tiktok icon
© Copyright 2025 Milliyet.com.tr | Giriş Yaptığınız taktirde kullanım koşullarını ve gizlilik politikasını kabul etmiş olursunuz.
Son Dakika Haberler
OtomobilOtomobilseverler "Devrim"i unutmadı
  • Paylaş:
  • Twitter icon
HaberlerOtomobil Haberleri

Otomobilseverler "Devrim"i unutmadı

28.10.2014 - 11:35 | Son Güncellenme: 15.10.2015 - 16:33

#otomobil#ilk yerli otomobil
TwitterLinkedinFlipboardLinki Kopyala
TwitterLinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi

Eskişehir'de kurulu TÜLOMSAŞ'ta özel bir cam bölmede sergilenen Türkiye'nin ilk yerli otomobili "Devrim", otomobilseverlerin hafızalarındaki yerini koruyor. Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla 1961 yılında 4,5 ayda üretilen "Devrim"i son 5 yılda binlerce kişi ziyaret etti

1/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından Yerli Otomobil  Projesi'nin prototiplerinin paylaşılmasının ardından hafızalarda tazelenen  "Devrim", Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla 1961 yılında, Eskişehir  Demiryolu Fabrikaları'nda, lastikleri ile ön ve arka camı dışında tamamen yerli  olarak 4,5 ayda üretildi.16 Haziran 1961 günü Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden 20 kadarı Ankara’ da bir toplantıya çağrıldılar.Toplantıya başkanlık eden Genel Müdür Yardımcısı Emin BOZOĞLU, Ulaştırma Bakanlığından alınan bir yazıyı okudu. Yazıda “ Ordunun cadde binek ihtiyacını karşılayacak bir otomobil tipinin geliştirilmesi “ görevinin TCDD İşletmesine verildiği ve bu amaçla 1.400.000.-TL ödenek ayrıldığı belirtiliyordu.

2/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Verilen termin 29 Ekim 1961, yani tanınan süre 4.5 aydı. Bu süre içinde bu çapta bir geliştirme çalışması yapılabilir miydi ? Bırakınız geliştirmeyi, hiçten yola çıkarak, çalışabilecek bir otomobil yapılabilir, böyle bir mucize gerçekleştirilebilir miydi? Toplantıda söz alanların çoğu böyle bir projede seve seve çalışmaya hazır olduklarını, fakat böylesine kısa bir sürede sonuç alınabileceğini sanmadıklarını dile getirmeye çalışmış, bir kısmı da “ hayır “ demişlerdi.

3/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Tüm ülkede ise üniversitesinden, basınına, bir avuç sanayicisinden, politikacısına, sesini duyurabilen herkes Türkiye’de ne otomobil, ne de motor yapılabileceğine inanıyor, özel sohbetlerde, röportajlarda, hatta film gösterili konferanslarda bu görüş vurgulanıyordu.

4/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Fakat bu inanılmaz şey gerçekleşiyor ve 29 Ekim 1961 sabahı Türkiye’ de yapılan bir otomobil, kaportası pürüzsüz olmasa da, kendi tekerlekleri üzerinde ve yine Türkiye’ de yapılan kendi motorunun gücüyle Büyük Millet Meclisi binasının önüne götürülerek Cumhurbaşkanı Cemal GÜRSEL Paşa’ ya sunulabiliyor, bir ikincisi Paşa’ yı Anıtkabir’ e götürüyor, sonra da Hipodrom’ daki  geçit resmine katılıyordu.

5/27Bu nasıl gerçekleşmişti

Bu nasıl gerçekleşmişti ?

Projeyle başka bir kuruluşun değil de Demiryollarının görevlendirilmiş olması,bir yandan, o tarihlerde TCDD’ nin onarım amacıyla kurulmuş fakat geniş ölçüde yedek parça imal eden Ankara, Eskişehir,  Sivas ve Adapazarı’ ndaki fabrikaları ile önemli bir teknik potansiyeli ve yetişmiş işçisinden mühendisine kadar güçlü bir teknik kadrosunun bulunması, öte yandan Genel Müdür Yardımcısı Yüksek Mühendis Emin BOZOĞLU’ nun asker kökenli ve aynı zamanda Sıtkı ULAY Paşa’ nın akrabası olması dolayısıyla Milli Birlik Komitesi ve çoğu kabine üyelerince yakından tanınıyor ve güveniliyor olmasının sonucu idi.

6/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Yüksek Mühendis Emin BOZOĞLU yönetim grubunun başı olarak, projenin yürütülmesi ve sonucuna ulaştırılmasında da gruptaki öteki yöneticiler gibi bütün bürokratik engelleri cesaretle aşarak her türlü imkanı sağlamak ve kimi kişisel sorunlar, kimi görevin çok yanlılığı ve ivediliği gibi nedenlerle büyük gerilim altında bulunan 20 mühendisin olağanüstü bir tempoyla fakat gönül rahatlığı içinde çalışmalarını sağlamak suretiyle de birinci derecede rol oynamıştı.

7/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Zamana karşı yapılan yarışın kazanılmasında ikinci etken, görev alan mühendislerin proje süresince hafta sonları da dahil her gün, en az 12’ şer saat, gerektiğinde bazı geceleri sökülmüş bir otomobil sedirinin üzerinde birkaç saat kestirmek suretiyle işbaşında kalmaktan kaçınmayacak ölçüde davaya gönül vermiş olmalarıydı.

8/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

16 Haziran 1961 günü yapılan toplantıda, çalışmalar için en uygun yerin, (bugünkü TÜLOMSAŞ)  Eskişehir Demiryolu Fabrikalarında dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina, en uygun yöntemin de elden geldiğince çeşitli tipten otomobil yapısını yakından inceleyerek fikir edindikten sonra, yapılacak tipin boyutları, motor, şanzıman vb. öteki grup ve parçalarının nasıl tasarlanıp imal edileceği üzerinde durulması olduğu sonucuna varıldı.

9/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

İşyeri olarak seçilen atölyenin hazırlanması için Eskişehir’ e talimat verildi ve otomobili olanların 19 Haziran’ da Eskişehir’ de bulunmaları istendi. Dökümhane binası zemini, lokomotif kazanlarında kullanılmak üzere alınan saç levhalarla döşendi. Kapının üzerine, kocaman rakamlarla kaç gün kaldığını gösteren bir levha asıldı. Projenin bitimine dek bu levha, her gün bir azalarak, sonuna kadar orada kaldı. Atölyede bir baş üstü gezer vinç, çeşitli bankolar ve bir toplantı masası vardı. Yakınında bir de çay ocağı bulunan bu masa dört ay süreyle hem toplantılar, hem dinlenme, hem de gerektiğinde çalışma masası olarak kullanıldı.Atölyede yapılan ilk toplantıda “ Yönetim Grubu “ açıklandı. Genel Müdür Yardımcısı Emin BOZOĞLU başkanlığında, Fabrikalar Dairesi Başkanı Orhan ALP, Cer Dairesi Başkanı Hakkı TOMSU, Cer Dairesi Başkan Yardımcısı Nurettin ERGUVANLI, Eskişehir Demiryol Fabrikaları Müdürü Mustafa ERSOY, Adapazarı Demiryol Fabrikası Müdürü Celal TANER, Ankara Demiryol Fabrikası Müdürü Mehmet NÖKER’ den oluşan grupta iki de emekli subay vardı: Genel Müdürlük Müşaviri Hüsnü KAYAOĞLU ve Necati PEKÖZ. Ardından çalışma grupları belirlendi: Dizayn, motor-şanzıman, karoseri, süspansiyon ve fren, elektrik donanımı, döküm işleri, satın alma işleri ve  maliyet hesapları grupları.

10/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Önce otomobilin ana hatları saptandı. Dört ila beş kişilik, toplam 1000-1100 kg-ağırlığında, orta boy denilebilecek bir tip üzerinde mutabık kalındı. Motor 4- zamanlı ve 4 silindirli olmalı, 50-60 BG vermeliydi.

11/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Karoseri için hazırlanan 1:10 ölçekli maketlerden seçilen birinin 1:1 ölçekli alçı modeli yapıldı. Karoserin damı, kaput ve benzeri saçları, bu modelden alınan kalıplarla yapılmış beton bloklara çekilmek ve çekiçle düzeltilmek suretiyle tek tek imal edildi. Bir yandan da Willy’s Jeep, Warswa, Chevrolet, Ford Consul, Fiat 1400 ve 1100 motorlarının incelenmesinden sonra Warswa motoru örnek alınarak yandan supaplı bir 4- silindirli motorun gövde ve başlığı Sivas Demiryolu Fabrikasında dökülüp, Ankara Demiryolu Fabrikasında işlendi.

12/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Piston, segman ve kolları Eskişehir’ de yapıldı. Motor Ankara Demiryolu Fabrikasında monte edildi. Frenlemede 40 BG’ den fazla güç alınamayan bu motora alternatif olarak Ankara Fabrikası aynı gövde ve krank milinden  yola çıkarak başka bir tip geliştirdi. B- motoru adı verilen üstten supaplı bir üçüncü motorda Eskişehir’ de imal edildi.

13/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Süspansiyon grubu ön takımlar için “ Mc Pearson “ sistemini önerdi ve numuneye göre Eskişehir’ de imal edildi.

14/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Eylül sonlarına doğru ön ve arka camları piyasada bulunabilenlere intibak ettirme  zorunluluğu nedeniyle modele göre biraz değiştirilmiş, iki gövde çakılmış ve biri A, öteki B tipinden iki ayrı motor hazırlanmış bulunuyordu. Şanzımanlar, Ankara Fabrikasınca tümü yerli olarak yapılmıştı.

15/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Montaja geçildiğinde karşılaşılan en büyük sorun, gövde – motor uyumunu sağlamak, debriyaj, gaz ve fren kumanda mekanizmalarını yerleştirmek ve direksiyonun en uygun konumunu bulmaktı. Ayarlı direksiyon önerisi kabul edilmedi. İki yıl sonra Cadillac bunu bir yenilik olarak getiriyordu.

16/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Nihayet Ekim ortalarında Devrim otomobillerinden ilki tecrübeye hazır duruma gelebildi. Elektrik donanımı ile diferansiyel dişlileri, kardan istavrozları ve motor yatakları ile cam ve lastikleri dışında tüm parçaları yerli idi.

17/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Bir yandan bu ilk otomobilin yol tecrübeleri sürdürülürken bir yandan da Cumhurbaşkanı’ na sunulmak üzere B- motoru ile donatılan ikinci otomobilin yetiştirilmesine çalışılıyordu. Siyah renkteki bu 2 numaralı Devrim’ in son kat boyası ancak 28 Ekim akşamı vurulabildi. Pasta ve cilası Ankara’ ya sevk edilirken gece trende yapıldı. Buharlı lokomotiflerle çekilen trende bacadan sıçraması muhtemel kıvılcımlardan ötürü güvenlik önlemi olarak benzin depoları boşaltıldı.

18/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Tren sabaha karşı Ankara’ ya ulaştı. İki Devrim Otomobili o zamanlar Sıhhiye semtinde bulunan Ankara Demiryolu Fabrikası’ na indirildi. Manevra imkanı sağlamak için depolarına yalnızca birkaç litre benzin kondu.  Asıl ikmal sabahleyin Sıhhiye’ deki Mobil Benzin İstasyonundan yapılacak, sonra da Meclis’ e gidilecekti.

19/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

29 Ekim sabahı, Devrimler motosikletli oldukça kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskortun arasında yola çıktı. Çıktı ama, eskorttakiler, benzin alma işinden haberleri olmadığı için, Mobil’ e uğramadan yola devam ettiler. Meclis’ in önüne gelindiğinde durum anlaşıldı, acele getirilen benzin 1. Arabaya kondu. 2 numaraya konacağı sırada Cemal Paşa Meclis’ in önüne gelmiş ve Anıtkabir’e gitmek üzere 2 numaralı Devrim Otomobiline binmişti.

20/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Yola çıkıldı. Fakat 100 m. Kadar sonra motor öksürerek durdu. Cemal Paşa’ nın “ Ne oluyor ? “ sorusuna direksiyondaki Yüksek Mühendis Rıfat SERDAROĞLU “ Paşam, benzin bitti. “ cevabını verdi. Paşa’ dan özür dilenilerek 1 numaralı Devrim’ e geçmesi rica edildi. Buna uyan Cemal Paşa Anıtkabir’ e bu otomobil ile gitti. İnerken ünlü “ Batı kafasıyla otomobil yaptınız ama, doğu kafasıyla benzin ikmalini unuttunuz ”  sözlerini söyledi.

21/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Ertesi gün bütün gazetelerin söz birliği etmişçesine “ 100 metre gidip bozuldu “ başlığını attıkları 2 numaralı Devrim, aynı gün Hipodrom’ daki geçit törenine katılıyor, ne bundan, ne de Cemal Paşa’ nın Anıtkabir’ e bir başka Devrim otomobili ile gittiğinden söz ediliyor; yalnızca haber, yorum ve fıkralarda harcanan bunca paranın boşa gittiğinden dem vuruluyordu. Oysa aynı yıl Tarım Bakanlığı bütçesine konmuş bulunan “ At neslinin ıslahı “ için 25 Milyon TL. ödenek ve sonucundan kimse söz etmiyordu.Karoseri Grubundan Y.MühendisSalih Kaya SAĞIN’ınazısından derlenmiştir.

22/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Teknik EkipYönetim GrubuY. Müh. Emin Bozoğlu..........TCDD Genel Müdür YardımcısıY. Müh. Orhan Alp.........TCDD Fabrikalar Dairesi BaşkanıY. Müh. Hakkı Tomsu...........TCDD Cer Dairesi BaşkanıY. Müh. Nurettin Erguvanlı....TCDD Cer Dairesi Başkan YardımcısıY. Müh. Mustafa Ersoy.........Eskişehir Demiryolu Fabrikası MüdürüY. Müh. Celal Taner...........Adapazarı Demiryolu Fabrikası MüdürüY. Müh. Mehmet Nöker..........Ankara Demiryolu FabrikasıY. Müh. Hüsnü Kayaoğlu........TCDD Genel Müdürlük MüşaviriY. Müh. Necati Peköz..........TCDD Genel Müdürlük Müşaviri

23/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Motor Şanzıman GrubuY. Müh. Tayfun GültekinY. Müh. Gültekin SabuncuoğluY. Müh. Salih KayasağınY. Müh. Kemal SerdaroğluY. Müh. Şecaattin SevgenY. Müh. Kemalettin VardarY. Müh. Şahin Karadağ

24/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Döküm İşleriMetalurjist İsmail Sıdal

25/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Satın alma İşleri ve Maliyet HesaplarıY.Müh. Yavuz YücelTasarım GrubuY. Müh. Nurettin ErguvanY. Müh. Ercan TürerY. Mimar Kemal Elagöz

26/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Karoseri GrubuMak.Müh. Celal TanerY. Müh. Faruk AkyolY. Müh. Samim ÖzgürY. Müh. Salih Kaya SağınY. Müh. Hamdi TahıllıoğluY. Müh. Ferdi Mertcan Keskin

27/27Otomobilseverler Devrimi unutmadı

Süspansiyon ve Fren GrubuMak.Müh. Hamit İşeriY.Müh. İsmet ÖzkanY.Müh. Mustafa SeyrekElektrik DonanımıY.Müh. Hasan DinçerLatif Dinçer

EN ÇOK OKUNANLAR
İran’da zafiyet Türkiye’de mukavemet Ajanların ensesinde...
İran’da zafiyet Türkiye’de mukavemet! Ajanların ensesinde...
İsrail-İran savaşında son durum: Pentagon teyakkuzda İran, ABD üslerine füze hazırlıyor
İsrail-İran savaşında son durum: Pentagon teyakkuzda! 'İran, ABD üslerine füze hazırlıyor'
İran neden hep gece vuruyor Casuslar içeriye fabrika kurmuş: Renkli duman bir sinyal
İran neden hep gece vuruyor? Casuslar içeriye fabrika kurmuş: 'Renkli duman bir sinyal'
Petrolde korkutan harita İran, Hürmüz Boğazı’nı kapatırsa ne olur
Petrolde korkutan harita! İran, Hürmüz Boğazı’nı kapatırsa ne olur?
EN ÇOK OKUNANLAR
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK MÜLAKATLARI 2025 | 15 bin sözleşmeli öğretmen mülakatları ne zaman Mülakat yerleri nereden sorgulanır
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK MÜLAKATLARI 2025 | 15 bin sözleşmeli öğretmen mülakatları ne zaman? Mülakat yerleri nereden sorgulanır?
Brent Petrol fiyatları ne kadar İsrail-İran savaşı sonrası Brent petrol fiyatları yükselişini sürdürüyor
Brent Petrol fiyatları ne kadar? İsrail-İran savaşı sonrası Brent petrol fiyatları yükselişini sürdürüyor!
HAZİRAN 2025 FED FAİZ KARARI BEKLENİYOR Amerikan Merkez Bankası faiz kararı ne zaman, saat kaçta açıklanacak FED faiz beklentisi ne yönde
HAZİRAN 2025 FED FAİZ KARARI BEKLENİYOR! Amerikan Merkez Bankası faiz kararı ne zaman, saat kaçta açıklanacak? FED faiz beklentisi ne yönde?
Bugün Deprem mi oldu AFAD/Kandilli Az önce deprem nerede, kaç şiddetinde oldu Son dakika son depremler listesi
Bugün Deprem mi oldu AFAD/Kandilli? Az önce deprem nerede, kaç şiddetinde oldu? Son dakika son depremler listesi
Yazarlar
Özay Şendir
Özay ŞendirDüşüncemiz hamur gibi yoğrulurken…
Abbas Güçlü
Abbas Güçlüİşsizlik mi, işgüzarlık mı (4)
Dilara Koçak
Dilara KoçakGelecekten borç aldığımız gün
Osman Gençer
Osman GençerÇeşme ağustosta kepenkleri indirir
Şükrü Andaç
Şükrü AndaçYıldızları topluyor globalde büyüyor
Gözden Kaçmasın
Özgür Özele saldıran Selçuk Tengioğlu için istenen ceza belli oldu
Özgür Özel'e saldıran Selçuk Tengioğlu için istenen ceza belli oldu!
Anne ve 3 çocuğunun can verdiği faciada bilirkişi raporu ortaya çıktı
Anne ve 3 çocuğunun can verdiği faciada bilirkişi raporu ortaya çıktı
Bakan Güler’den flaş açıklama: İran sınırında güvenlik önlemleri arttırıldı
Bakan Güler’den flaş açıklama: İran sınırında güvenlik önlemleri arttırıldı
Bungalov tuzağı 263 milyon TLlik dolandırıcılıkta şok detaylar
Bungalov tuzağı! 263 milyon TL'lik dolandırıcılıkta şok detaylar
Önerilen Haberler
Özgür Özele saldıran Selçuk Tengioğlu için istenen ceza belli oldu
Özgür Özel'e saldıran Selçuk Tengioğlu için istenen ceza belli oldu!
İsrail ordusu, İrana başlatılan saldırıların ardından getirdiği kısıtlamaların gevşetildiğini duyurdu
İsrail ordusu, İran'a başlatılan saldırıların ardından getirdiği kısıtlamaların gevşetildiğini duyurdu!
Bakan Yumaklı, yaralı tay Nazlı için yapılan yardım çağrısını karşılıksız bırakmadı
Bakan Yumaklı, yaralı tay "Nazlı" için yapılan yardım çağrısını karşılıksız bırakmadı
Anne ve 3 çocuğunun can verdiği faciada bilirkişi raporu ortaya çıktı
Anne ve 3 çocuğunun can verdiği faciada bilirkişi raporu ortaya çıktı
milliyet logomilliyet logodemiroren logo
  • Haberler
  • Son Dakika Haberleri
  • Gündem Haberleri
  • Spor Haberleri
  • Ekonomi Haberleri
  • Dünya Haberleri
  • Magazin Haberleri
  • Otomobil Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Eğitim Haberleri
  • Gazete Haberleri
  • Yerel Haberler
  • Seçim Sonuçları
  • Künye

Pembenar

  • Astroloji
  • Rüya Tabirleri
  • Burç Uyumu
  • Yükselen Burç
  • Gebelik Hesaplama
  • Yemek Tarifleri
  • Çorba Tarifleri
  • Kek Tarifleri
  • Kurabiye Tarifleri
  • Tatlı Tarifleri
  • Pasta Tarifleri
  • Kahvaltı Tarifleri

Uzmanpara

  • Altın Fiyatları
  • Canlı Borsa
  • Döviz Kuru
  • Kripto Para
  • Gram Altın
  • Yarım Altın
  • Çeyrek Altın
  • Dolar Kuru
  • Euro Kuru
  • Döviz Çevirici
  • Yüzde Hesaplama
  • Altın Hesaplama
  • KDV Hesaplama
  • Yaş Hesaplama
  • Zam Hesaplama
  • Kredi Hesaplama
  • Metrekare Hesaplama
  • 2025 Milli Piyango Sonuçları
  • 2025 Ramazan Ne Zaman
  • 2025 İstanbul İmsakiye
  • Güzel Sözler
  • Puan Durumu
  • Ramazan
  • Sigorta
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • Hız Testi
  • Ayetel Kürsi
  • Rüya Tabirleri
  • Burçlar
  • Instagram Dondurma
  • Instagram Silme
  • Daha Fazla
    • E Okul
    • Türkiye Haritası
    • Yasin Suresi
    • E Devlet
    • Saatlerin Anlamı
    • Marmaray Durakları
    • Metrobüs Durakları
    • Soğuk Espriler
    • Kız İsimleri
    • Erkek İsimleri
    • Bebek İsimleri
    • Deprem Haberleri
    • Kapalı Çarşı Altın Fiyatları
    • Ankara Seçim Sonuçları 2024
    • İzmir Seçim Sonuçları 2024
    • Bursa Seçim Sonuçları 2024
    • Antalya Seçim Sonuçları 2024
    • Konya Seçim Sonuçları 2024
    • Adana Seçim Sonuçları 2024
    • 2018 Seçim Sonuçları
    • 2023 Seçim Sonuçları
    • 2019 Yerel Seçim Sonuçları
    • 2014 Yerel Seçim Sonuçları
  • Oyun
  • Çocuk
  • Nasrettin Hoca Fıkraları
  • Ateş ve Su
  • Atasözleri
  • Daha Fazla
    • Masal Oku
    • Boyama Sayfası
    • Bilmeceler
    • Tekerlemeler
BİZİ TAKİP EDİN
UYGULAMALARI İNDİREBİLİRSİNİZ
  • Appstore'dan İndirin
  • Google Play'den İndirin

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.

© 2025 Milliyet.com.tr
  • • Künye
  • • İletişim
  • • Kişisel Verilerin Korunması
  • • Reklam
  • • Arşiv
  • • Üyelik