Son Dakika HaberlerSon Dakika HaberlerSon Dakika Haberler
Son Dakika
Gündem
Yazarlar
Ekonomi
Dünya
Resmi İlanlar
  • UzmanPara
  • Skorer
  • Cadde
  • Pembenar
Menü
Giriş
MİLLİYET ANA SAYFA
  • Son Dakika
  • Gündem
  • Yazarlar
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Resmi İlanlar
Gündem
Dünya
Ekonomi
UzmanPara
AnasayfaBorsaDövizAltın
Skorer
AnasayfaCanlı SkorFikstürPuan Durumu
Cadde
Pembenar
Yazarlar
Milliyet Tv
Astroloji
Teknoloji
Seçim Sonuçları
Son Depremler
Tümü
Milliyet ÇocukOyunEğitimKültür SanatMilli PiyangoYerel HaberlerPazarEgeGazete ArşiviMilliyet ExecutiveMilliyet ArkeolojiMilliyet Mimarlık
Resmi İlanlar
Bize Ulaşın
KünyeReklamÜyelik
  • Twitter icon
  • Instagram icon
  • Youtube icon
  • Tiktok icon
© Copyright 2025 Milliyet.com.tr | Giriş Yaptığınız taktirde kullanım koşullarını ve gizlilik politikasını kabul etmiş olursunuz.
Son Dakika Haberler
YaşamTürkiye bir zamanlar böyleydi
  • Paylaş:
  • Twitter icon
Haberin Tamamını Oku
26/41BADEM BIYIK/İNCE BIYIK

BADEM BIYIK/İNCE BIYIK

Erkeklerde, 1960’ların sonunda moda olan ve 70’lerin sonlarına kadar devam eden “ince bıyık” modası vardı. Amerikan sinema oyuncusu “Clark Gable”nin bıyık kesiminin dünyada ve ardından Türkiye’de moda olmasından sonra, bütün erkekler “Klark” bıyığı adı verilen bu kesimi uygulamaya başladılar. Bu akımın temel prensibi; bıyığı olabildiğince ince keserek dudak çizgisinin hemen üzerinde uzunlamasına bir çizgi haline getirmekti. Üst kısımlar ise tamamen kazınırdı. Köyden kente göç eden kırsal kesim ise, ince bıyık yerine “badem bıyık” adı verilen şekilde tıraş ederlerdi bıyıklarını... Bu tarz kesim, çok daha öncelerden beri (19. yy’ın sonların-20. yy’ın başları) uygulanan bir kesim tarzıydı. Bıyıklar bu kez dudağın üstüyle burnun altında kalan kesimde kalacak şekilde tıraş edilir, sağ ve sol taraflar ise tamamen kazınır, bıyığa kare bir görünüm kazandırılırdı. Bu bıyık kesimine halk arasındaki takılan isimlerse; “muhtar bıyığı”, “hacıağa bıyığı” ve “evkaf bıyığı” idi. Seksenlerden itibaren erkek bıyıkları hem enden, hem de boydan salınmaya başlandı.

27/41BURDA MODEL DERGİSİ:

BURDA MODEL DERGİSİ:

Orijinal adı “Burda Moden”di. Alman menşeliydi. O yılların şartlarına göre çok kaliteli parlak renkli ofset baskılı, incecik yaprakları olan bu dergi, kadınlar için biraz da statü sembolü olarak görüldüğünden ötürü, misafir odalarındaki sehpaların görünen kısımlarına serpiştirilirdi. Ayrıca doktorların ve kuaförlerin bekleme salonlarında da Burda’ların eski sayıları atılmayarak sehpaların üzerinde biriktirilirdi. Aylık derginin içinde, içinde bulunulan mevsimin Avrupa modasını vurgulayan manken resimleri ve altlarında da Almanca açıklamalar bulunurdu. Türkler tabii ki çoğunlukla bu açıklamaları anlayamamakla birlikte resimleri detaylı bir şekilde inceleyerek, pratik zekalarının da vermiş olduğu bir kabiliyetle mankenin üzerindeki elbisenin aynını ivedi bir şekilde dikiverirlerdi. Sonradan derginin içine sarı sayfalardan oluşan, bir formalık Türkçe açıklayıcı ekler de konulmaya başladı. Derginin sonlara yakın sayfaları çocuk giyimine yönelikti. En son sayfalarda ise iştah kabartıcı, sanat eseri gibi süslenmiş yemek resimleri ve de altlarında bu yemeklerin nasıl yapılacağı yine Almanca olarak yer alırdı.

28/41CEP FOTOROMANLARI:

CEP FOTOROMANLARI:

60’lar ve 70’lerde genç kızlar tarafından çok rağbet görülen orta boy bir cebe sığabilecek ebatta olduklarından dolayı; “Cep Fotoromanı” olarak adlandırılan resimli aşk kitapları vardı. Dış kapaklarına ana karakterleri içeren bir sahnenin basıldığı renkli bir fotoğraf, iç sayfalarında ise tamamı siyah-beyaz fotoğraflar bulunurdu. Bu fotoğrafların üzerine Türkçe dizilmiş konuşma çizgileri olurdu. Fotoromanlar çoğunlukla İtalyan ve Fransız artistleri tarafından senaryolaştırılmış konuları içerirdi. Kavga ve dövüş sahneleri içermeyen, pembe aşk hikayeleri üzerine kurgulanmış bu tekdüze fotoromanlar, genellikle Hürriyet ve Tay Yayınları tarafından kitapçılarda satılırdı. Genç kızlar, aralarında bu kitapları değiş-tokuş ederlerdi. O yılların kitaplaştırılmış pembe Brezilya dizileriydiler.

29/41MİNİBÜS MUAVİNLERİ:

MİNİBÜS MUAVİNLERİ:

Minibüslerin idarî kadrosu, şoför ve yardımcısı olan “Muavin”lerden ibaretti. Bu şahısların görevi ücret toplamak ve yolculuk boyunca aracın kapısını yarım açıp kapıya asılarak çığırtkanlık yapmaktı. Aracın gideceği hemen tüm durakları bir çırpıda bağırarak sayan ve çoğunlukla yaşları 15-25 arası gençlerden oluşan muavinler, bellerine asılı deri para çantaları taşırlardı. Pratik ve hesapta becerikliydiler. Gözlerinden kaçan yolcu olmazdı. 1985’den sonra muavinler yasaklandı ve her minibüste sadece tek bir şoför olmasına karar verildi.

30/41DÖRT KAPTAN KÖŞKLÜ ARABA VAPURLARI:

DÖRT KAPTAN KÖŞKLÜ ARABA VAPURLARI:

İstanbul Şehirhatları İşletmesi’nin feribot işletmeye başladığı 1872 yılından 1952’ye dek, eldeki eski yolcu vapurları tadil edilerek araba vapuru olarak hizmet verdikten sonra, gerçek anlamda tersane yapımı ilk araba vapurları 1952 yılında Fransa’da yaptırılarak Boğaziçi’nde hizmete girdiler. Dördü de “K” harfiyle başlayan; “Kasımpaşa”, “Kızkulesi”, “Kuruçeşme” ve “Karaköy” adlı feribotlar saatte 10 mil hız yapabiliyorlardı. Bunların en büyük özellikleri ise dört taraflarında da küçük birer kaptan köşkü olmalarındaydı. Vapura her bir köşkten de kumanda edebilmek mümkündü. Yıllarca Sirkeci-Harem-Sirkeci-Kadıköy ve Kabataş-Üsküdar hatlarında hizmet verdikten sonra 90’lı yıllarda kaldırılmaya başlandılar. Aralarında en uzun süre hizmet vereni ise; “Karaköy” araba vapuru olup, o da 1995’de son seferini yaptıktan sonra emekliye ayrıldı.

31/41CEMSE:

CEMSE:

50’lerdeki Amerikan Marshall yardımı çerçevesinde, İkinci dünya Savaşı’nda kullanıldıktan sonra miadı dolan askerî jipler, kamyonlar ve otobüsler Türkiye’ye yollanmıştı. Bunların içinde bir çeşidi vardı ki, bunlar Türkler’in mükemmel fonetik dönüşüm yapabilme kabiliyetlerinin bir ürünü olarak yıllarca “Cemse” olarak anılan “G.M.C.” marka araçlardı. “General Motors Corporation” kelimelerinin baş harflerinin okunuşu; “Ci-Em-Si” olduğundan, halk arasındaki telâffuzu yuvarlatılarak “Cemse”ye çevrildiler. Bundan böyle nerede bir askerî kamyon görülse, ona askerî cemse (ya da sadece cemse) denilmeye başlandı.

32/41MANDOLİN:

MANDOLİN:

60’larda ve 70’lerde ilkokul çocuklarına çalmaları için zorla dayattırılan bu İtalyan çalgısı, nedense çocuklar tarafından pek sevilmezdi. Okullarda öğretici kurslar dahi açılır, bütün kırtasiyelerde, kapağında çalgı çalan bir kız ve bir erkek çocuğu resmi olan mandolin metod kitapları satılırdı. Aylarca süren bir kurs dönemi sonunda müzik kulakları pek de gelişmemiş, ancak ebeveynlerinin baskısına karşı gelememiş bu yeni yetmeler, okulun salonunda bir de konser verirlerdi. Repertuarları da, üç ile beş arasında değişen basit okul şarkılarından teşekkül ederdi. Doğru notayı çıkarması oldukça güç ve beceri isteyen, gerili 4 çift telden oluşan, penayla çalınan mandolinlerin bu üçgen penaları, tremolo (seri vuruş) esnasında hep kırılır, görev sağlam olan köşeye devredilir, her üç tarafı da kırılana kadar kullanılırdı. Kurs sona erdiğinde çocuklar tarafından genellikle arkaları çevrilerek darbuka olarak kullanılan (içleri boş olduğundan, vurulduğunda bayağı da güzel de ses çıkaran) ve normal yüzlerinden çalındığında sazla buzuki arası bir ses veren mandolinlerin ses perdeleri de oldukça geniş sayılırdı. 80’lerde okullarda blok flüt modası başgösterince mandolinler de tamamıyla gözden düştüler.

33/41BAGAJI ÜZERİNDE OTOBÜSLER:

BAGAJI ÜZERİNDE OTOBÜSLER:

Şehirlerarası çalışan o dönemin otobüslerinin, şimdiki gibi karoser hizasında derin bagajları yoktu. Taşınacak eşya ve bavullar, otobüslerin üzerinde sabitlenmiş metal iskeletli yüklüklere konularak sıkıca bağlanırlardı. Bu yüklüklere otobüs muavinleri, aracın dışında, en arkasındaki dar, metal tırmanma merdiveni vasıtasıyla çıkarak bavulları olabilen en ekonomik şekillerde uzun uzadıya istif ederlerdi. Yolculuk arasında inecek olan yolcuların eşyalarının otobüsün üzerinden alınması epey zaman kaybettirirdi.

34/41BİLEYCİLER:

BİLEYCİLER:

O yıllarda İstanbul sokaklarında, evlerde kullanılan körleşmiş bıçakları, yeniden keskinleştirerek kullanılabilir hale getirebilme sanatını icra eden bileyci ustaları dolaşırdı. Biley makinalarını sırtlarında taşırlardı. Müşterinin evinin önünde makinasını yere koyarak, bunun üzerindeki yatay bir mile geçirilmiş disk şeklindeki biley taşını ayak hizasındaki pedal yardımıyla sabit bir hızda çevirmeye başlar ve pedala bağlı kayış vasıtasıyla hızla dönen diskin üzerine, elindeki kör bıçağı çeşitli açılarla temas ettirip kıvılcımlar oluşturarak bileylerdiler. İş bittiğindeyse bıçak hem keskinlik kazanmış olur, hem de metalik orijinal rengine geri dönerdi. Günümüzde çok nadir olmakla birlikte, halen inatla (!) bileycilere rastlanabilmektedir (Bu madde, Alexandros Bey'in sorusunu umarım cevaplayabilmiştir).

35/41HAVAGAZI:

HAVAGAZI:

Şehrin kısıtlı birkaç bölgesine “havagazı” hizmeti götürülmekteydi. Evlerinde havagazı borusu olan şanslı daireler, mutfak ve ısınma problemlerini havagazıyla karşılarlar ve ay sonunda sayacın yazdığı kadar tüketim bedelini gezici tahsildarlara öderlerdi. Havagazı depolama ve ana dağıtım merkezleri; Dolmabahçe, Silahtarağa, Yedikule ve Hasanpaşa’daydı. İETT’nin sorumluluğunda dağıtımı yapılan bu hizmet, 1980’lerde kaldırıldı. Günümüzün doğalgaz şebekesiyle mukayese dahi edilemeyecek bir teknolojide olmalarına rağmen, sokaklarından havagazı şebekesi sistemi geçen şanslı konutlar, kesinlikle bu hizmetten son gününe kadar yararlandılar.

36/41ÇORAPTAN ÖRGÜ PASPASLAR:

ÇORAPTAN ÖRGÜ PASPASLAR:

Özellikle 70’lerde moda olan bu paspaslar, hamarat evkadınları tarafından, kaçtıkları için giyilemeyecek durumdaki kadın çoraplarının malzeme olarak kullanıldığı, kalın şişlerle örülen ev eşyalarıydılar. Kapı önlerine ve evin muhtelif yerlerine serilirler ve kışın da yerin soğuğunu oldukça önlerlerdi. Hem eski çoraplar değerlendirilir, hem de bedavaya paspas sahibi olunurdu. Bu parlak fikir, 80’lerden sonra tüketim toplumu tarafından avam kabul edilerek, kaçmış çoraplar direkt çöp kutusuna atıldılar.

37/41AKŞAM GAZETELERİ:

AKŞAM GAZETELERİ:

60’lı ve 70’li yıllarda radyo yayınları kısıtlı olduğu ve televizyon da olmadığı için gazeteler çok önemliydi. Gündüz satılan gazetelere alternatif olarak akşama doğru 15-16’dan sonra “Akşam” gazetesi adıyla bazı gazeteler basılır ve gün içindeki önemli olaylar ertesi güne sarkmadan sıcağı sıcağına bu akşam gazetelerinde yer alırdı. Dağıtımları daha çok vapur iskelelerinde, otobüs duraklarında ve tren istasyonlarında olur ve iş dağılış saatlerine denk getirilirdi. Böylece meraklısına 12 saatlik periyotlar halinde taze haber sunulurdu.

38/41BAKKALLARDA BENZİN SATIŞI:

BAKKALLARDA BENZİN SATIŞI:

Gaz sobalarının yoğun olarak kullanıldığı 70’lerde ve 80’lerde mahalle bakkallarının kuytu köşelerinde, altlarında muslukları olan silindirik gaz depoları vardı. Bakkala ellerindeki plastik bidonlarla giden vatandaşlar, bunlara 6-12 litre arası gazı doldurtarak evlerine götürürlerdi. Muslukları sürekli damlatan bu depolar yüzünden bütün bakkalların içi kesif bir şekilde gaz kokardı. 70’lerin sonundaki akaryakıt darlığı yıllarında ise, bakkalların önünde yoğun kuyruklar oluşur, kişi başına 6’şar litreden fazla gaz satılmazdı (1978-80 arası).

39/41CUMARTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM:

CUMARTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM:

İlk ve ortaokullar, 1974 yılına kadar Cumartesi günleri de öğrenime devam ettiler. Cumartesileri diğer günler gibi tam değil yarım gün kabul edilirdi. Bu yüzden öğretim iki saatti. İlk ders 1 saat sürer, sonra on dakika teneffüs olur, ardından da 40 dakikalık ikinci ders yapılır ve bahçede hep bir ağızdan İstiklal Marşı okunduktan sonra birbuçuk günlük hafta sonu tatiline girilirdi. Bu uygulama 1974-75 öğretim yılından itibaren kaldırılarak, Cumartesi günü tam gün tatil kabul edildi.

40/41RABA ÖRTÜLERİ:

RABA ÖRTÜLERİ:

70’lerde otomobil sahibi olmak biraz ayrıcalık addedildiğinden olsa gerek, araç sahipleri otolarına öz evlâtlarına bakar gibi bakarlar ve geceleri park ettikten sonra üzerlerini de küçük çocuğunun üzerini battaniyeyle örten şefkatli bir baba misali brandayla sıkıca örterlerdi. Böylece araç, gece yağan yağmurdan, sıçrayan çamurdan, dışarıdan gelebilecek taş veya darbelerden korunmuş olurdu. Bu yekpare brandalar oto yedek parçacılarında satılırdı. Aracın karoserine göre dizayn edilerek dikilmişlerdi. Genelde gri, bazen de mavi ve krem renklerde olurlardı. Araç bu brandayla tamamen paketlendikten sonra uçlarındaki ipler vasıtasıyla aracın altındaki muhtelif yerlere sıkıca bağlanarak sabitlenirlerdi ki, kimse onları açamasın, ya da rüzgardan pot yapıp havalanıp uçmasınlar... Her gece paket yapıp sabah mahmurluğuyla bu devasa paketi açmak, günümüzde artık bayağı bir zahmetli geldiğinden dolayı artık kimse otomobillerini brandayla örtmemekte...

41/41GECE BEKÇİLERİ:

GECE BEKÇİLERİ:

Geceleri sokaklarda devriye gezen gece bekçileri olurdu. Kahverengi üniformalı ve kasketli bu güvenlik elemanları, sabaha dek nöbetlerini devam ettirir ve civardaki sokaklarda gezen meslekdaşlarıyla haberleşmek için sık sık düdüklerini çalarlardı. Emniyet Teşkilatı’na bağlı olarak görev yapan gece bekçileri 1980’lerde kaldırılarak, sabit karakol kadrosuna verildiler.

EN ÇOK OKUNANLAR
Abdullah Öcalan’ın durumu ne olacak
Abdullah Öcalan’ın durumu ne olacak?
Balık Ayhan hayatını kaybetti
Balık Ayhan hayatını kaybetti
Piyasalar altüst oldu: 4 bin TL’ye gerileyen gram altın için yeni tahmin
Piyasalar altüst oldu: 4 bin TL’ye gerileyen gram altın için yeni tahmin
Fenerbahçede Ali Koç ile Aziz Yıldırım bir araya geliyor Toplanan imza sayısı ortaya çıktı
Fenerbahçe'de Ali Koç ile Aziz Yıldırım bir araya geliyor! Toplanan imza sayısı ortaya çıktı
EN ÇOK OKUNANLAR
KURBAN BAYRAMI 1. günü ne zaman Kurban Bayramı ne zaman, kaç gün kaldı Kurban Bayramı kaç gün tatil olacak
KURBAN BAYRAMI 1. günü ne zaman? Kurban Bayramı ne zaman, kaç gün kaldı? Kurban Bayramı kaç gün tatil olacak?
SON DEPREMLER 14 MAYIS: AFAD/Kandilli Rasathanesi az önce deprem mi oldu Deprem nerede, kaç şiddetinde oldu Yakınımda deprem mi oldu
SON DEPREMLER 14 MAYIS: AFAD/Kandilli Rasathanesi az önce deprem mi oldu? Deprem nerede, kaç şiddetinde oldu? Yakınımda deprem mi oldu?
Ehliyet yenileme son tarih ne zaman Ehliyet yenileme işlemi nereden ve nasıl yapılır
Ehliyet yenileme son tarih ne zaman? Ehliyet yenileme işlemi nereden ve nasıl yapılır?
SÜPER LOTO SONUÇLARI | 13 Mayıs 2025 Salı Milli Piyango Süper Loto çekiliş sonuçları belli oldu Süper Loto nasıl sorgulanır Süper Loto sorgulama ekranı
SÜPER LOTO SONUÇLARI | 13 Mayıs 2025 Salı Milli Piyango Süper Loto çekiliş sonuçları belli oldu! Süper Loto nasıl sorgulanır? Süper Loto sorgulama ekranı
Yazarlar
Özay Şendir
Özay ŞendirAyıplı bir tartışma, 'işine yarayacak'
Didem Özel Tümer
Didem Özel TümerTürk şirketlere BAE’de finansa erişim kolaylığı
Abbas Güçlü
Abbas GüçlüEn son imparator!
Ali Eyüboğlu
Ali EyüboğluEOKA’nın köyünde ölümle burun buruna! Neşe Karaböcek’ten Kıbrıs anıları…
Dilara Koçak
Dilara KoçakYaz gelmeden detoks değil, denge zamanı
Asu Maro
Asu MaroHafızayla sınanan sevgi
Osman Gençer
Osman Gençerİş güvenliğini hekim nasıl sağlayabilir ki
Gözden Kaçmasın
Mali suç örgütlerine operasyon: 146 şüpheli yakalandı
Mali suç örgütlerine operasyon: 146 şüpheli yakalandı
Maltepe’de sabaha karşı feci kaza Otomobil gölete uçtu
Maltepe’de sabaha karşı feci kaza! Otomobil gölete uçtu
Yapraklarıyla alarm veriyor Ispanağı dedektöre dönüştürdü: Altını da bombayı da bulur
Yapraklarıyla alarm veriyor! Ispanağı dedektöre dönüştürdü: 'Altını da bombayı da bulur'
Aileyi tehdit edenlerin 9 yıla kadar hapsi istendi
Aileyi tehdit edenlerin 9 yıla kadar hapsi istendi
Önerilen Haberler
Son dakika İsrail gece boyunca Gazzeye saldırdı: En az 51 ölü
Son dakika! İsrail gece boyunca Gazze'ye saldırdı: En az 51 ölü
Mali suç örgütlerine operasyon: 146 şüpheli yakalandı
Mali suç örgütlerine operasyon: 146 şüpheli yakalandı
Muğla açıklarında 6 büyüklüğünde deprem Uzman isimden büyük deprem olursa sürpriz olmaz yorumu
Muğla açıklarında 6 büyüklüğünde deprem! Uzman isimden 'büyük deprem olursa sürpriz olmaz' yorumu
Tarım Bakanlığı gıda sahtekarlarını açıkladı: 7 sucuk markası daha ifşa oldu
Tarım Bakanlığı gıda sahtekarlarını açıkladı: 7 sucuk markası daha ifşa oldu
milliyet logomilliyet logodemiroren logo
  • Haberler
  • Son Dakika Haberleri
  • Gündem Haberleri
  • Spor Haberleri
  • Ekonomi Haberleri
  • Dünya Haberleri
  • Magazin Haberleri
  • Otomobil Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Eğitim Haberleri
  • Gazete Haberleri
  • Yerel Haberler
  • Seçim Sonuçları
  • Künye

Pembenar

  • Astroloji
  • Rüya Tabirleri
  • Burç Uyumu
  • Yükselen Burç
  • Gebelik Hesaplama
  • Yemek Tarifleri
  • Çorba Tarifleri
  • Kek Tarifleri
  • Kurabiye Tarifleri
  • Tatlı Tarifleri
  • Pasta Tarifleri
  • Kahvaltı Tarifleri

Uzmanpara

  • Altın Fiyatları
  • Canlı Borsa
  • Döviz Kuru
  • Kripto Para
  • Gram Altın
  • Yarım Altın
  • Çeyrek Altın
  • Dolar Kuru
  • Euro Kuru
  • Döviz Çevirici
  • Yüzde Hesaplama
  • Altın Hesaplama
  • KDV Hesaplama
  • Yaş Hesaplama
  • Zam Hesaplama
  • Kredi Hesaplama
  • Metrekare Hesaplama
  • 2025 Milli Piyango Sonuçları
  • 2025 Ramazan Ne Zaman
  • 2025 İstanbul İmsakiye
  • Güzel Sözler
  • Puan Durumu
  • Ramazan
  • Sigorta
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • Hız Testi
  • Ayetel Kürsi
  • Rüya Tabirleri
  • Burçlar
  • Instagram Dondurma
  • Instagram Silme
  • Daha Fazla
    • E Okul
    • Türkiye Haritası
    • Yasin Suresi
    • E Devlet
    • Saatlerin Anlamı
    • Marmaray Durakları
    • Metrobüs Durakları
    • Soğuk Espriler
    • Kız İsimleri
    • Erkek İsimleri
    • Bebek İsimleri
    • Deprem Haberleri
    • Kapalı Çarşı Altın Fiyatları
    • Ankara Seçim Sonuçları 2024
    • İzmir Seçim Sonuçları 2024
    • Bursa Seçim Sonuçları 2024
    • Antalya Seçim Sonuçları 2024
    • Konya Seçim Sonuçları 2024
    • Adana Seçim Sonuçları 2024
    • 2018 Seçim Sonuçları
    • 2023 Seçim Sonuçları
    • 2019 Yerel Seçim Sonuçları
    • 2014 Yerel Seçim Sonuçları
  • Oyun
  • Çocuk
  • Nasrettin Hoca Fıkraları
  • Ateş ve Su
  • Atasözleri
  • Daha Fazla
    • Masal Oku
    • Boyama Sayfası
    • Bilmeceler
    • Tekerlemeler
BİZİ TAKİP EDİN
UYGULAMALARI İNDİREBİLİRSİNİZ
  • Appstore'dan İndirin
  • Google Play'den İndirin

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.

© 2025 Milliyet.com.tr
  • • Künye
  • • İletişim
  • • Kişisel Verilerin Korunması
  • • Reklam
  • • Arşiv
  • • Üyelik