06.06.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Türkiye’nin güneydoğusunda yer alan Batman, kondom markası Durex’in Facebook’ta düzenlediği ürünün eve servis imkânından en çok yararlanması gereken kent yarışmasında birinci seçildi. ‘SOS Condoms’ adlı hizmet, akıllı telefonlara yüklenen bir uygulamayla tek bir tık ile kondomun hızla istenilen yere ulaştırılmasını kapsıyor. Sosyal medya kullanıcıları ise, 1577 oyla muhafazakar Müslümanların yoğunlukla yaşadığı Batman kentini seçti.
İki ay boyunca sürdü
İki ay boyunca süren oylama sonunda Batman, Paris ve Londra gibi dünya kentlerini geride bıraktı. ABD merkezli yayın kuruluşu Bloomberg’ün haberine göre, sosyal medya uzmanları oylamaya büyük oranda muzip kullanıcılar tarafından ilgi gösterildiğini düşünüyor. Batmanlılar ise sonucu ‘büyük bir şaka’ olarak nitelendirdi. Batman’ın komşusu Mardin’den sürdürülebilir kalkınma danışmanı Abdurrahman Temelli, yaptığı yarışma sonucuyla ilgili “Kürdüm. Nasıl olduğumuzu biliyorum. Bu uygulama mümkün değil. Dindar bir kültürümüz var” diye konuştu. Dijital reklam stratejisti Jennifer Bonhomme ise, “Batman’ın eve kondom servisine ihtiyaç duyması komik” diyerek mümkün olmasa bile ortaya eğlenceli bir sonucun çıktığını söyledi.
Yarışma, büyük markaların sosyal medya kampanyaları üzerinden büyüme açılımları anlamında da başarılı bir örnek olarak önem taşıyor.
Zira, Durex’in sahibi olan İngiliz sağlık, hijyen ve temizlik malzemeleri şirketi Reckitt Benckiser Grubu’yla birlikte birçok uluslararası marka müşterileriyle sosyal medya üzerinden buluşuyor. Satış uzmanları, beş yıl içinde şirketlerin bütçelerinde bugün yüzde 8 olan sosyal medya kampanyaları payını yüzde 22’ye çıkaracaklarını öngörüyor.
Öte yandan geçen yıl kısa süreliğine Arap Emirliği Dubai’de hizmete giren uygulamanın Batman veya başka bir yerde hizmete girmeyeceği belirtildi.