Gündem Matematik yine zorladı

Matematik yine zorladı

02.06.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

LGS’ye 1 milyon 74 bin öğrenci katıldı. Öğrencilere göre sözel sorular kolaydı, süre arttı. Sayısal Alan’da Fen Bilimleri soruları çok uzun ve zaman alıcıydı, Matematik soruları ise çok zordu. Uzmanlara göre de sayısal netleri liselere girişte belirleyici olacak. Sonuçlar, 24 Haziran’da açıklanacak

Matematik yine zorladı

Matematik yine zorladı

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 8. sınıf öğrencilerine yönelik uygulanan Liselere Giriş Sınavı (LGS) dün sona erdi. Toplam 1 milyon 74 bin 13 öğrencinin başvurduğu merkezi sınav sonuçları 24 Haziran’da açıklanacak. Sözel Alan’ın orta zorlukta olduğu sınavda, öğrenciler geçmiş yıllarda olduğu gibi yine sayısalda zorlandılar. Matematik’te sürenin yetmediğini belirten öğrenciler, en çok üslü ifadeler, köklü ifadeler, denklem problemleri ve Pisagor sorularının zor olduğunu söylediler. O nedenle Matematik soruları sıralamayı belirleyecek.

Sözel ve Sayısal olmak üzere iki oturumdan oluşan sınavda, öğrencilere çoktan seçmeli 90 soru yöneltildi. Öğrenciler birinci oturumda, 8. sınıf Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil, ikinci oturumda ise Matematik ve Fen Bilimleri’nden soruları yanıtladı. Merkezi sınavla Türkiye genelinde 1531 liseye öğrenci yerleştirilecek; okulların toplam kontenjanı 139 bin 660.

Haberin Devamı

Örnek sorulara benzer

Sınavla ilgili Doğa Koleji Bölüm Başkanları’nın değerlendirmeleri şöyle:

Türkçe Bölüm Başkanı Hurihan Yıldırım Kurtaran: Sorular, yayınlanan örnek sorularla benzerlik göstermekte. Öğrencinin temel dil becerilerini, okuma-anlama düzeyini ölçen sorulara ağırlık verilmiş. Sorular öncüle bağlı olarak cümle bilgisi, anlatım bozukluğu, fiilimsi, metin türlerinden deneme, yazım ve noktalama konularından gelmiş. Grafik yorumlamayla ilgili soru grafik okuma ve sözel mantık becerilerini birlikte ölçen bir soru.

Matematik Bölüm Başkanı Elvin Öven Güçbilmez: Sorular, anlatımı açık, uzun işlem gerektirmeyen, dikkatli okunduğunda hızlı yorumlanabilen, günlük yaşamla ilişkilendirilmiş, yorum gücünü ölçen nitelikte. Sınav, önce kazanım bilgisi, sonra üst düzey düşünme, doğru yorumlama gerektiren sorulardan oluşmakta. Bu yönüyle seçici, ayırt ediciydi.

Fen Bilimleri Bölüm Başkanı Rezan Bozkurt: Soruların, deneysel düzeneklerin sorgulandığı, görsellerle ilişkili ve sayısal düşünme becerisini ölçtüğü görülmekte. Çubuk ve iplerle oluşturulan düzeneğin bulunduğu Basit Makine sorusu zorluk düzeyi yüksek, seçici ve eleyici. Elektrik Yükleri ve Elektriklenme konusundan gelen sorunun çeldiricisi yüksek. Kimya ile ilgili sorular ise temel bilgileri içeren, anlaşılması güç ifadelerin görülmediği sorulardan oluşmakta.

Haberin Devamı

Yorumlama gücüne bakıldı

Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Ezgi Dursun: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavında kavram bilgisinin odakta olduğu görülmekte ve yorum gerektiren sorulara ağırlık verilmiş. Verilen yargıları doğru kavramlarla eşleştirmeyi gerektiren sorular ön planda. Alıntı metinler ve sözler, önemli kararların yer aldığı maddelerden oluşan sorular, öğrencilerin yorumlama gücünü de ölçüyor.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı Abdullah Albayrak: Sınavda hemen her üniteden sorunun yer aldığı ve ders içi kazanımların kapsamlı bir şekilde sorulara dağıtıldığı görülmekte. Sorular bilgi içerikli olmakla birlikte düşünsel becerilere de dayalı. Bazı soruların zorluk derecesi yüksek olup öğrencileri düşündürmeye ve dikkatli olmaya yönlendirdi.

Haberin Devamı

İngilizce Bölüm Başkanı Tuba Mumcu: Sınav öğrencilerin okuma-anlama, grafik okuma ve sözel mantık becerilerini ölçmekte. Dil bilgisi kurallarına ilişkin bilgi düzeyi soruları yerine muhakeme gücünü ortaya çıkaran ve metin bütünlüğünü okuyarak anlam çıkarma ve yorum yapma becerilerini ölçen sorular yer aldı.

Matematik yine zorladı

Uzmanlar da öğrencilerle aynı fikirde

Bilfen Ortaokulları Matematik Bölüm Başkanı Ali Keskin: Matematik soruları kazanımlara uygun, açık bir dille hazırlanmış. Birden fazla kazanımın birleştirilmesiyle oluşan sorular, yayımlanan örnek sorulara göre daha zorlayıcı. Sınavın güncel hayatla ilişkilendirilmiş, yoruma dayalı, birden fazla işlem gerektiren ve çeldiricisi yüksek sorulardan hazırlandığını görüyoruz. Soruların çözümünde alternatif durumların iyi değerlendirmesi gerektiğinden okuma anlama kısmında hızlı olunması gereken bir sınav. Konu dağılımına bakıldığında sınavda geometri konularına ait bazı kazanımlara yer verilmediği görülmekte. Denklem kurma, problem çözme becerisi yüksek olanların başarılı olacağı bir sınav.

Haberin Devamı

Sevinç Eğitim Kurumları Eğitim Uzmanları: Matematik’te 3 soru kolay, 5 soru zordu. Diğer soruların zorluk derecesi ise orta düzeyin üzerinde, aşamalı ve işlem gerektiriyordu. Sorular; okuma becerisi, analiz etme, yorumlama ve muhakeme gücü ile günlük hayatla ilişkilendirilmiş birkaç kazanımı sorgulayan düzeyde. Sorular örnek sorulara paralel olmakla birlikte daha üst düzey düşünme becerisi, işlem becerisi gerektiren uzun sorular. Zorlayıcı sorular üslü ifadeler, köklü ifadeler, denklem problemleri ve pisagor soruları. Sınavın belirleyici bölümü, sayısal bölümdür.

Uğur Okulları Matematik Ortaokul Bölüm Başkanı Zuhal Namlısoy: Geometri sorularında somut modeller kullanılmış. Problemlerin uzunluğu dikkatli okumayı, anlamlandırmayı ve odaklanmayı gerektirmekte. Denklem problemleri gerçek hayata uygun modellerle zenginleştirilmiş. Öğrencilerin doğru çözüme ulaşabilmesi, muhakeme gücünün iyi derecede olmasına bağlıdır; sentez ve analiz basamağına ulaşabilen öğrenciler çok rahatlıkla soruları çözebilirler. Tanımları ve işlemlerdeki özellikleri bilen öğrencilerin zorlanmadan çözebilecekleri türden sorular da sorulmuş. Bu sınavda matematik eleyici olacak.

Mektebim Matematik Bölüm Başkanı Arzu Kılıç: Matematik testinde geçmiş yılların kazanımlarını içeren sorular da yer almakta. Örneğin ondalık sayılarda sıralama içeren soru eşitsizlik kapsamında sorulmuş. Ulusal sınavlarda ilk kez karşılaşılan bir durum olarak soruların çözümünde kullanılacak bilgi düzeyindeki bağıntılar ön bilgi olarak verilmiş. Cebirsel içerikli kazanımlara dayalı bazı soruların da geometrik işlemler yapmayı gerektiren kurgularla sorulduğu görülmekte. Soruların tamamı, soru-cevap formatı üzerine değil, yaşam içinde bir kurgu dâhilinde yöneltilmiş.

Öğrenciler mutsuz

Aysu Oruç: Sınavda çok tedirgindim aslında. Türkçe, Fen çok kolaydı ama Matematik’te zorlandım. Şu an çok garip hissediyorum. Bir yıl boyunca bu sınava çalıştım. Her şeye rağmen emeğimin karşılığını aldım.

Furkan Gümüş: Türkçe orta derecede, din ise çok kolaydı. İngilizce testinde de bir sıkıntı yaşamadım. Matematik herkesin beklediği gibi zordu. Fen ise ne zor ne kolay sayılırdı. Genel olarak ise sınav orta derece zorluktaydı.

Eylül Su Derince: Türkçe’de yorum ve mantık soruları vardı. Tarih bilgi ağırlıklıydı. İngilizce çok basitti. Matematik zor değildi ama uğraştırıcıydı. Fen Bilgisi kolaydı.

Barış Topuz: Sözel testleri kolaydı. Özellikle de Türkçe. Sayısal Alan’da Matematik testinde 9. ve 11. sorularda zorlandım. Güzel sonuç bekliyorum.

Derin Özkul: Türkçe, İngilizce bildiğim konulardan geldi. Matematik ve Fen testinde süre yetmediği için boş bıraktığım sorular oldu. Matematik zor deniyor ama ben orta zorlukta buldum.

Serdar Esen: Sınava çok çalışmıştım. Birinci oturum da çok kolay geçti. Sayısal ise o kadar kolay değildi. Özellikle matematik çok zordu. Fen ise matematiğe göre daha kolaydı.

Kübra Nur Mercan: Türkçe güzel geçti. Sorular metne dayalıydı ve rahat çözüldü. Dinde biraz zorlandım. İngilizce ve İnkılap kolaydı. Sayısal testinde ise Matematik’te çok zorlandım. Şaşırtmacalı sorular vardı. Fen Matematik’e göre daha kolaydı.

Eylül İrem Başaran: Daha zor bir sınav bekliyordum ama tahmin ettiğimden daha basit geçti. Matematik’te ilk 10 soruyu rahat yaptım. Sonra ise bir soruda kaldım. Ve bu soru benim çok süremi aldı.