Geri Dön

Aç kalmadan, doya doya zayıflayın!

Sadece kilo vermeye değil sağlıklı kilo vermeye odaklanarak kalıcı bir şekilde zayıflamak ve yaza formda girmek ise hayal değil.

Aç kalmadan, doya doya zayıflayın!

Yaz aylarının yaklaşmasıyla diyet sezonu açıldı. Bu dönemde öncelikle yaza formda girmek uğruna uygulanan şok diyetlerden ve protein diyetlerinden uzak durmak gerekiyor. Çünkü bu diyetlerin faturası sağlığınıza kesiliyor. Sadece kilo vermeye değil sağlıklı kilo vermeye odaklanarak kalıcı bir şekilde zayıflamak ve yaza formda girmek ise hayal değil. Doygun Ekmek’in sosyal medyada hayata geçirdiği Doygun’la Hayata Dair Projesi’nde Diyetisyen Elvan Odabaşı Kanar, yaza formda girmek isteyenler için aç kalmadan, sağlıklı zayıflamanın tüyolarını veriyor.

Bu yılın trendi az yemek değil, yeterli yemek

Doya doya zayıflamak için öncelikle işe vücudunuzun ne kadar kaloriye ihtiyacı olduğunu öğrenmekle başlayın. Formül basit; kilonuzu 24 ile çarpın, bulduğunuz rakamın 200 kalori üzerinden diyete başlayın. İneceğiniz en düşük kalori ise bu rakamın 200 kalori altı olsun.

Süt, yoğurt ve peyniri light tercih edin

Süt, yoğurt ve peynir grubu besinleri light tercih etmekte fayda var. Böylelikle her porsiyondan 45 kalori civarında tasarruf edebilirsiniz. Bu gruptan günde en az 4 porsiyon tüketmeniz gerekiyor. Light tercihleriniz ile günlük 180 kalorilik bir enerji tasarrufu yapmak mümkün. Bu öneri yaza kadar sizin 2,3 kilogram civarında kilo kaybetmenize yardımcı olacak.

Kahvaltı yapmadan evden çıkmayın!

Sabah kahvaltısı sizi en çok zayıflatan yıldız öğün. Kahvaltısız evden çıkmayın. En hızlı kahvaltı için 15 gram light fıstık ezmesi, 1 dilim çavdar ekmeği, 100 gram ananas ve 1 kutu light süt ile hazırlanmış yeşil kahveyi deneyebilirsiniz. Bu kahvaltıyı tercih ederek bu yazı hem hızlı hem formda geçirmeniz çok kolay.

Protein diyetlerinin mağduru olmayın

Proteinden zengin diyet listeleri ile kilo vermek çok kolay. Peki tekrar kilo kazanmanın da bu kadar kolay olacağını biliyor muydunuz? Diyet tarihinin en popüler diyetleri olan protein diyetlerinin mağduru olmayın!

Ekmeksiz diyet olmaz!

“Ekmeksiz diyet olmaz” bu cümleyi akıldan çıkarmamakta ve “ekmeği kes, kilo ver” diyet efsanesine kanmamakta fayda var. Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyette ekmek yemek gerekiyor. İştahı kontrol etmek, tatlıya karşı zaafı azaltmak ve bel çevresindeki yağlanmandan çabuk kurtulmak için tam tahıllı ekmeklerden her öğünde 1-2 dilim tüketilmeli.

Öğle yemekleri için tam tahıllı ekmekle sandviçler hazırlayın

Yaza kadar öğle yemekleriniz için sağlıklı sandviç alternatifleri hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde işte, evde ve okulda öğün atlamadan tüketebilecek sağlıklı, kolay ve en önemlisi formda bir alternatifiniz olacak. Tam tahıllı ekmek ile yapılacak sandviçin içerisinde yağsız peynir, hindi füme, ton balığı ve sebzeler olabilir.

Meyve porsiyonlarına dikkat!

Meyve, porsiyonuna dikkat edilmesi gereken bir besin. Günde 400 gramın üzerine çıkmamak ve bu porsiyonu da gün içerisinde 2-3 öğüne bölüştürmek gerekiyor.

Kendinize akşam 5’ten önce bir tatlı saati belirleyin

Öğleden sonra yapılacak 2 ara öğün ile akşam yemeğini daha hafif geçirebilirsiniz. Saat 15.00 ve 17.00’da yapılacak ara öğünlerle iştahınızda dikkate değer bir değişim yaşayabilirsiniz.

Diyetin en tatlı saati 15.00. Diyetinizde tatlıyı daha sağlıklı bir alternatife dönüştürebilir ve kendinize gün içerisinde bir tatlı saati belirleyebilirsiniz. Bu saat 17.00’dan daha geç olmamalı. Tüketilecek tatlının kalorisini 100-150 kalori civarında sınırlandırmaya ve 5-8 gram civarında yağ içeriğinin üzerine çıkmamaya özen göstermek gerekiyor. Şeker ilavesiz birçok diyet tatlı alternatifinden birini tercih edebilirsiniz. Tatlıya zaafınızı tarçın, vanilya gibi baharatlarla kontrol altına alabilirsiniz.

Kalıcı kilo kaybı için kişiye özel diyet programı uygulayın

Diyet, kişiye özel planlanmalı. Bu nedenle popüler diyet listelerini uygulamaktan vazgeçmekte fayda var. Kalıcı kilo kaybını ancak ve ancak size özel planlanan dengeli bir beslenme programı ile başarabilirsiniz.

Kara üzüm, çiğ badem ve ceviz ile ara öğün yapabilirsiniz

‘Ara öğün yapmak istiyorum ama zamanım yok’ diyorsanız 15 adet çekirdekli kara üzüm, 5 adet çiğ badem ve 2 tüm ceviz ile kendinize sağlıklı bir atıştırmalık paketini hazırlayabilirsiniz. Üstelik sadece 138 kalori.

Haftada 2 gün mutlaka balık yiyin

2014’ün en fit besini balık, en fit yağı balık yağı. Bu nedenle haftada 2 gün balık yemeğe özen gösterin. Balık tüketilmeyen günler gece yatmadan önce 1 tablet balık yağı (omega-3/krill oil) almak gerekiyor.

Probiyotik takviye alın

Düzenli çalışan bir sindirim sistemi, metabolizma hızına en çok katkıda bulunan sistem. Sindirim sisteminizi düzenlemeye yardımcı olması için probiyotik takviye alabilirsiniz.

Gülümseyin, zayıflayın

Diyet yaparken sık sık gülümsemek, hatta kahkaha atmak çok faydalı. Çünkü gülümsemek kalori harcatıyor, zayıflatıyor. Ayrıca vücudun stres yönetimine destek oluyor.

Günde 10 bin adım yürüyün, 2 litre su için

Hareket için mazeret bulmaktan vazgeçin. Açık havada günde 10 bin adım atarak kilolarınızla daha çabuk vedalaşabilirsiniz. Su içmek de zayıflamaya yardımcı oluyor. Bu nedenle günde 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin.

İştah kontrolüne yardımcı olacak yıldız besinleri tüketin

İştahınızın bu kadar açık olmasının nedeni yanlış tercih ettiğiniz besinler olabilir. Mutfağınızda iştah kontrolüne yardımcı olacak besinleri tercih etmeye çalışın. Alışveriş sepetiniz için hazırladığınız yıldız besinler ile doya doya zayıflayabilirsiniz. İşte iştah kontrolüne yardımcı yıldız besinler;

• Yumurta

• Yoğurt

• Kurubaklagiller

• Levrek

• Koyu yeşil yapraklı sebzeler

• Enginar

• Bulgur

• Karabuğday

• Yulaf ezmesi

• Zeytinyağı

• Tarçın

• Rooibos çayı

• Vanilya

• Badem

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Sabah saatlerinde yakın çevrenizle ilgili haberler alabilirsiniz. Netleşmeyen konular içinde kararsız kalabilirsiniz. Aile hayatınızı ilgilendiren konular gündeminizi etkileyebilir. Güven aradığınız durumlara çekileceğiniz zamanlar var. Kendi iç sesinizi dinleyerek olaylara yeni bakış açısı getirebilirsiniz. Gün içinde yaratıcı konularla ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili dalgalanmalar yaşayabilirsiniz. İş hayatınızda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar olacaktır. Öğleden sonra eve ait konular daha fazla gündeminizi etkileyebilir. Evde çocuklarınızla birlikte zaman geçirmek size iyi gelecektir. Hareketli ve iletişimi bol bir gün yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde çift durumlarla karşılaşabilirsiniz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularla ilgilenebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda ailenize ait konular daha çok gündeme gelebilir. İçinize dönmek isteyebilirsiniz.  Arkadaşlarınızla vakit geçirmek size iyi gelebilir. Keyif aldığınız konularla ilgilenmek isteyebilirsiniz. Yeni başlangıçlar adım atabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hayatınızda gizli kalmış konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Yaşadığınız olaylara karşı kabullenme içinde olacağınız zamanlar var. Elinizde olmayan nedenlerle çift durumlara düşebilirsiniz. İlerleyen saatlerde kendinizle ilgilenmek isteyebilirsiniz. İmaj değişikliği isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Eşinizle birlikte keyif aldığınız uğraşlarla ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentilerinizle ilgili yaratıcı fikirler içinde olabilirsiniz. Sosyal konularınızla ilgili belirsiz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bugün güzel şeyler için para harcamaktan çekinmeyeceksiniz. Öğleden sonra işlerinizde elinizde olmayan nedenlerden dolayı aksaklık yaşayabilirsiniz sakinliğinizi korumanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızla ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Sabah saatlerinde karar vermekte zorlanacağınız konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Pratik çözümler üreterek bu konudan da sıyrılabilirsiniz. İlerleyen saatlerde annenizle ilgili konular gündeme gelebilir. Evinizde vereceğiniz bir davetle arkadaşlarınızla keyifli vakitler geçirebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni şeyler öğrenmek isteyeceğiniz bir gündesiniz. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Akademik konularla ilgilenmek size iyi gelebilir. Gün içinde tatil planları organize etmek isteyebilirsiniz.  Yaratıcılığınızı kullanacağınız aktiviteler içinde olmak sizi rahatlatacaktır. İlişkide olduğunuz kişiye sürpriz hazırlamak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde kriz yaratan durumlardan uzak durmanızda fayda var.  Ortaklı para durumları gündeminizi etkileyebilir. Öğleden sonraki zamanlarda evinizle ilgilenmeniz gereken durumlar söz konusu olabilir. Ailenizle vakit geçirmek size keyif verebilir. Harcamalarınızda abartıya kaçmamaya özen göstermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. İkili ilişkileriniz ön plana çıkabilir. Uyum ve denge arayışı içinde olacağınız bir gündesiniz. İlerleyen saatlerde duygusal yönden bağlayıcı koşullar gündeme gelebilir. Parasal konularınızla ilgilenebilirsiniz. Gün içinde iç sesinizi dinleyerek karar vermeniz gereken olaylar yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma arkadaşlarınızla ilgili konular sabah saatlerinizde etkili olabilir. İş hayatınızla ilgili sorumluluklarınızda belirsiz durumlar yaşayabilirsiniz. Olayları akışa bırakmanızda fayda var, öğleden sonra kendinizi daha pozitif hissedeceğiniz durumlar söz konusu. Ailenizle geçireceğiniz çok güzel zamanlar olacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yaratıcılığınızı kullanmak isteyeceğiniz işlerle ilgileneceğiniz bir gündesiniz. Eşinizle birlikte zevk alacağınız şeyler yapabilirsiniz. Etrafınızdakilere daha çok kendinizi ifade etmek isteyeceksiniz. Çocuklarınızla zaman geçirmek size iyi gelebilir. Gün içinde evinizle ilgili konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailenizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Sabah saatlerinde çift durumlu olaylarla ilgilenmek durumda kalabilirsiniz. İşlerinizde yavaşlama olabilir. Başkalarından alacağınız destekler var. Gün içinde keyif alacağınız işlerle uğraşmak size iyi gelecektir. Hobilerinizle ilgilenebilirsiniz. Çocuklarla geçireceğiniz zamanlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet