Geri Dön

Aç kalmadan, doya doya zayıflayın!

Sadece kilo vermeye değil sağlıklı kilo vermeye odaklanarak kalıcı bir şekilde zayıflamak ve yaza formda girmek ise hayal değil.

Aç kalmadan, doya doya zayıflayın!

Yaz aylarının yaklaşmasıyla diyet sezonu açıldı. Bu dönemde öncelikle yaza formda girmek uğruna uygulanan şok diyetlerden ve protein diyetlerinden uzak durmak gerekiyor. Çünkü bu diyetlerin faturası sağlığınıza kesiliyor. Sadece kilo vermeye değil sağlıklı kilo vermeye odaklanarak kalıcı bir şekilde zayıflamak ve yaza formda girmek ise hayal değil. Doygun Ekmek’in sosyal medyada hayata geçirdiği Doygun’la Hayata Dair Projesi’nde Diyetisyen Elvan Odabaşı Kanar, yaza formda girmek isteyenler için aç kalmadan, sağlıklı zayıflamanın tüyolarını veriyor.

Bu yılın trendi az yemek değil, yeterli yemek

Doya doya zayıflamak için öncelikle işe vücudunuzun ne kadar kaloriye ihtiyacı olduğunu öğrenmekle başlayın. Formül basit; kilonuzu 24 ile çarpın, bulduğunuz rakamın 200 kalori üzerinden diyete başlayın. İneceğiniz en düşük kalori ise bu rakamın 200 kalori altı olsun.

Süt, yoğurt ve peyniri light tercih edin

Süt, yoğurt ve peynir grubu besinleri light tercih etmekte fayda var. Böylelikle her porsiyondan 45 kalori civarında tasarruf edebilirsiniz. Bu gruptan günde en az 4 porsiyon tüketmeniz gerekiyor. Light tercihleriniz ile günlük 180 kalorilik bir enerji tasarrufu yapmak mümkün. Bu öneri yaza kadar sizin 2,3 kilogram civarında kilo kaybetmenize yardımcı olacak.

Kahvaltı yapmadan evden çıkmayın!

Sabah kahvaltısı sizi en çok zayıflatan yıldız öğün. Kahvaltısız evden çıkmayın. En hızlı kahvaltı için 15 gram light fıstık ezmesi, 1 dilim çavdar ekmeği, 100 gram ananas ve 1 kutu light süt ile hazırlanmış yeşil kahveyi deneyebilirsiniz. Bu kahvaltıyı tercih ederek bu yazı hem hızlı hem formda geçirmeniz çok kolay.

Protein diyetlerinin mağduru olmayın

Proteinden zengin diyet listeleri ile kilo vermek çok kolay. Peki tekrar kilo kazanmanın da bu kadar kolay olacağını biliyor muydunuz? Diyet tarihinin en popüler diyetleri olan protein diyetlerinin mağduru olmayın!

Ekmeksiz diyet olmaz!

“Ekmeksiz diyet olmaz” bu cümleyi akıldan çıkarmamakta ve “ekmeği kes, kilo ver” diyet efsanesine kanmamakta fayda var. Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyette ekmek yemek gerekiyor. İştahı kontrol etmek, tatlıya karşı zaafı azaltmak ve bel çevresindeki yağlanmandan çabuk kurtulmak için tam tahıllı ekmeklerden her öğünde 1-2 dilim tüketilmeli.

Öğle yemekleri için tam tahıllı ekmekle sandviçler hazırlayın

Yaza kadar öğle yemekleriniz için sağlıklı sandviç alternatifleri hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde işte, evde ve okulda öğün atlamadan tüketebilecek sağlıklı, kolay ve en önemlisi formda bir alternatifiniz olacak. Tam tahıllı ekmek ile yapılacak sandviçin içerisinde yağsız peynir, hindi füme, ton balığı ve sebzeler olabilir.

Meyve porsiyonlarına dikkat!

Meyve, porsiyonuna dikkat edilmesi gereken bir besin. Günde 400 gramın üzerine çıkmamak ve bu porsiyonu da gün içerisinde 2-3 öğüne bölüştürmek gerekiyor.

Kendinize akşam 5’ten önce bir tatlı saati belirleyin

Öğleden sonra yapılacak 2 ara öğün ile akşam yemeğini daha hafif geçirebilirsiniz. Saat 15.00 ve 17.00’da yapılacak ara öğünlerle iştahınızda dikkate değer bir değişim yaşayabilirsiniz.

Diyetin en tatlı saati 15.00. Diyetinizde tatlıyı daha sağlıklı bir alternatife dönüştürebilir ve kendinize gün içerisinde bir tatlı saati belirleyebilirsiniz. Bu saat 17.00’dan daha geç olmamalı. Tüketilecek tatlının kalorisini 100-150 kalori civarında sınırlandırmaya ve 5-8 gram civarında yağ içeriğinin üzerine çıkmamaya özen göstermek gerekiyor. Şeker ilavesiz birçok diyet tatlı alternatifinden birini tercih edebilirsiniz. Tatlıya zaafınızı tarçın, vanilya gibi baharatlarla kontrol altına alabilirsiniz.

Kalıcı kilo kaybı için kişiye özel diyet programı uygulayın

Diyet, kişiye özel planlanmalı. Bu nedenle popüler diyet listelerini uygulamaktan vazgeçmekte fayda var. Kalıcı kilo kaybını ancak ve ancak size özel planlanan dengeli bir beslenme programı ile başarabilirsiniz.

Kara üzüm, çiğ badem ve ceviz ile ara öğün yapabilirsiniz

‘Ara öğün yapmak istiyorum ama zamanım yok’ diyorsanız 15 adet çekirdekli kara üzüm, 5 adet çiğ badem ve 2 tüm ceviz ile kendinize sağlıklı bir atıştırmalık paketini hazırlayabilirsiniz. Üstelik sadece 138 kalori.

Haftada 2 gün mutlaka balık yiyin

2014’ün en fit besini balık, en fit yağı balık yağı. Bu nedenle haftada 2 gün balık yemeğe özen gösterin. Balık tüketilmeyen günler gece yatmadan önce 1 tablet balık yağı (omega-3/krill oil) almak gerekiyor.

Probiyotik takviye alın

Düzenli çalışan bir sindirim sistemi, metabolizma hızına en çok katkıda bulunan sistem. Sindirim sisteminizi düzenlemeye yardımcı olması için probiyotik takviye alabilirsiniz.

Gülümseyin, zayıflayın

Diyet yaparken sık sık gülümsemek, hatta kahkaha atmak çok faydalı. Çünkü gülümsemek kalori harcatıyor, zayıflatıyor. Ayrıca vücudun stres yönetimine destek oluyor.

Günde 10 bin adım yürüyün, 2 litre su için

Hareket için mazeret bulmaktan vazgeçin. Açık havada günde 10 bin adım atarak kilolarınızla daha çabuk vedalaşabilirsiniz. Su içmek de zayıflamaya yardımcı oluyor. Bu nedenle günde 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin.

İştah kontrolüne yardımcı olacak yıldız besinleri tüketin

İştahınızın bu kadar açık olmasının nedeni yanlış tercih ettiğiniz besinler olabilir. Mutfağınızda iştah kontrolüne yardımcı olacak besinleri tercih etmeye çalışın. Alışveriş sepetiniz için hazırladığınız yıldız besinler ile doya doya zayıflayabilirsiniz. İşte iştah kontrolüne yardımcı yıldız besinler;

• Yumurta

• Yoğurt

• Kurubaklagiller

• Levrek

• Koyu yeşil yapraklı sebzeler

• Enginar

• Bulgur

• Karabuğday

• Yulaf ezmesi

• Zeytinyağı

• Tarçın

• Rooibos çayı

• Vanilya

• Badem

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bilemediğiniz konularla ilgili psikolojik süreçler yaşayacağınız bir gündesiniz. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı bazı kabullenmeler yaşayabilirsiniz. Fikir düzeyinde tartışmalara girmemelisiniz. Kontrolünüzü kaybetmemeye çalışın. Öğleden sonraki zamanlarda kadın arkadaşlarınızın konularıyla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentilerinizle ilgili gelişmeler olabilir.  Hedefinize ulaşmak için çaba içinde olabilirsiniz. İş hayatınızda alacağınız desteklerle daha hızlı ilerleyeceğiniz zamanlar var. Sorumluluklarınız yönünde alternatif planlar yapabilirsiniz. İlerleyen saatlerde kadın yöneticilerinizle ilgili konulara yönlenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda en iyisini yapmak için çaba sarf edeceğiniz bir gündesiniz. Kendinizi heyecanlı hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilerle fikirsel düzeyde tartışma içinde olabilirsiniz. Gün içinde annenizle ilgili konuları ihmal etmemeye çalışın. Öğleden sonraki zamanlar imaj değişikliği için uygun olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak için aksiyon alacağınız bir gündesiniz. Öğrenmek ve yaşadığınız olayları anlamak için heyecan duyabilirsiniz. Çevrenizdekilerle olan iletişiminiz zaman zaman gerginliğe neden olabilir. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. İlerleyen saatlerde eşinizle zaman geçirmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Korku ve endişe duyduğunuz konularla ilgili tartışmalara girebilirsiniz. Ortaklı konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. Parasal konularda dikkatli olmanız gerekebilir. Gelecek beklentilerinizle ilgili konulara zaman ayırabilirsiniz. İlerleyen zamanlarda kadın arkadaşlarınızla zaman geçirebilirsiniz. Akşam saatlerinde daha hayalci olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Karşınızdakilere vereceğiniz tepkilere dikkat etmeniz gereken bir gündesiniz. Özellikle hareketli zamanlarda heyecanlı iletişim nedeniyle gerginlikler yaşayabilirsiniz. İlerleyen saatlerde imaj değişikliği için uygun zamanlar var. Kadın arkadaşlarınızla zaman geçirmek size keyif verecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki sorumluluklar gündeminizi etkileyebilir. Uğraştığınız işlerde en iyisini yapmak için çabalayacağınız bir gündesiniz. Çalışma arkadaşlarınızda fikirsel düzeyde tartışmalar yaşanabilir. Sosyal sorumluluk projelerinde çalışmak için hevesli olabilirsiniz. İlerleyen saatlerde keyif aldığınız şeyler için alışveriş yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi ifade edeceğiniz işlere yoğunlaşabilirsiniz. Uğraştığınız konularda risk alabilirsiniz. İşlerinizde başarılı olmak için alternatif planlar yapmak faydalı olabilir. Gün içinde hobilerinize zaman ayırabilirsiniz. İkili ilişkilerinizde yaratıcılığınızı kullanmak isteyebilirsiniz. Çocuklarınıza zaman ayırmak size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailede geçmiş konular gündeme gelebilir. Evle ilgili konularla iletişimden kaynaklı tartışmalar yaşayabilirsiniz. Güven aradığınız durumlara çekilebilirsiniz. Kendi iç sesinizi dinlemelisiniz. İlerleyen saatlerde eşinizle birlikte keyif aldığınız şeyler yapmak isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi rahatlamış hissedeceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hareketli bir gündem içindesiniz. Gün içinde eğitimler düzenleyebilirsiniz. Konuşma ve yazışmanın bol olduğu zamanlar var. Fikir düzeyinde aksiyon almak isteyebilirsiniz. Bu durum tartışmalara yol açabilir. Aldığınız kararları yazılı hale getirmeyi unutmayın. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklı konular gündeminizi oluşturabilir. Kişisel yeteneklerinizi işinize taşıyabilirsiniz. Hayatınızda başkalarından alacağınız destekle ilerlemenizin daha rahat olacağı zamanlar var. Gelecek yönünde yeni kararlar alabilirsiniz. İletişimden kaynaklı sürtüşmelere dikkat etmelisiniz. Akşam saatlerinde keyif alacağınız konulara yönlenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara yönelebilirsiniz. Düşüncelerinizde niyetlerinizi ortaya koyup aksiyon almayı bekleyeceğiniz bir gündesiniz. Sağlığınıza ve bedene ait konulara dikkat etmenizde fayda var. Kişisel hassasiyet gösterdiğiniz konularda tartışmacı tarafınızı ortaya koymamaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber