Teknoloji Destek ile şirket kuran girişimciler "mobil oyun" başarısı sağladı

Destek ile şirket kuran girişimciler "mobil oyun" başarısı sağladı

24.06.2021 - 11:12 | Son Güncellenme:

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi (KOSGEB) Başkanlığının desteğiyle 2014'te APPS Teknoloji firmasını kuran 4 girişimci, geliştirdikleri mobil oyunları dünya pazarına sunarak gelirlerini aradan geçen sürede 24 kat artırdı.

Destek ile şirket kuran girişimciler mobil oyun başarısı sağladı

APPS Teknoloji Kurucu Ortaklarından Orhun Mert Şimşek, AA muhabirine, KOSGEB desteğiyle kurdukları firmaya ve ürünlerine ilişkin bilgi verdi. 2014'te 4 arkadaşıyla kurdukları şirketin amacının başlangıçta yurt içindeki ve dışındaki firmalara mobil uygulama çözümleri sunmak olduğunu belirten Şimşek, bu süreçte EnerjiSA, HAVELSAN gibi kurumsal firmalarla birlikte yeni kurulmuş işletmeler dahil büyük, küçük birçok firmayla çalıştıklarını söyledi. 

Haberin Devamı

Şimşek, sonrasında mobil oyun sektörünü denemek istediklerini ve kısa zamanda beklentilerinin üzerinde başarı yakaladıklarını, böylece 4 kişi olarak başladıkları teknoloji serüvenine 15 kişi olarak devam ettiklerini anlattı.

Halen bir mobil oyunun tüm süreçlerini şirket içinde yürütebildiklerini dile getiren Şimşek, şöyle konuştu:

"Daha fikir aşamasından başlayıp, prototipleme ve test etme, oyunun görsel tasarım ve yazılımının gerçekleştirilmesi, para kazanma ve optimizasyon süreçlerinin yönetilmesi, oyunun yayınlanması, veri analizi ve kullanıcı edinme gibi bütün süreçleri ekip içinde yönetiyoruz. Başlangıçta, daha ziyade bulmaca ve kelime kategorilerinde oyunlar çıkarırken şu anda 'hyper-casual' (kolay ve hızlıca oynanabilen basit oyunlar) türündeki oyunlara odaklanmış durumdayız. Bu tür oyunlarda hem gelir hem de tecrübe kazanımı çok daha çabuk gerçekleştiği için burada edindiğimiz bilgi ve tecrübeleri, ileride çok daha kapsamlı ve uzun ömürlü oyunlar için kullanmayı hedefliyoruz."

Haberin Devamı

Gelirlerinin büyük bir kısmını reklamlardan sağladıklarını söyleyen Şimşek, izlediği reklam başına en çok gelir oluşturan kullanıcıların ABD, Kanada, Avustralya, Japonya ve Birleşik Krallık'tan çıktığını ifade etti.

Şimşek, gerek oyun içi ürün satın alımları gerekse izlenen reklamların oluşturduğu gelirle Türkiye'nin Avrupa, ABD ve Japonya gibi ülkelerin gerisinde kaldığına dikkati çekerek, bu durumun pozitif yanının üretilen ve başarıya ulaşan her Türk oyununun ülkeye yüksek miktarda sermayeyi ya da dövizi hızlı bir şekilde getirmesi olduğunu belirtti.

''FASHİON BATTLE" OYUNU KULLANICILARININ YÜZDE 24'Ü ABD'DEN

İlk oyunları olan "A Word"ün kullanılmaya başlandığı Ocak 2017'den bugüne kadar 16 milyondan fazla indirildiği bilgisini veren Şimşek, "Yani yaklaşık 4,5 yılda bu indirilme sayısına ulaştık. Bu oyunu indiren kullanıcıların yüzde 96,7'si Türkiye'den. Sonrasında yapmış olduğumuz 'Trivia Race 3D' isimli oyun ise ilk olarak Ağustos 2020'de kullanıma sunuldu. Oyun, o tarihten bugüne yani yaklaşık 9-10 aylık sürede toplamda 9,5 milyon indirilme sayısını gördü. İndiren kullanıcıların ise yüzde 25'i ABD, yüzde 10'u İngiltere, yüzde 10'u Almanya'dan." diye konuştu.

Haberin Devamı

En son çıkardıkları "Fashion Battle" adlı oyunun ise yaklaşık 1 ayda 3,1 milyon indirildiğini belirten Şimşek, kullanıcıların yüzde 24'ünün ABD'den, yüzde 10'unun İngiltere'den, yüzde 9'unun Almanya'dan, yüzde 8'inin de Fransa'dan olduğunu dile getirdi.

Şimşek, kazançlarına ilişkin de şunları kaydetti:

"Kazancımızın en yüksek olduğu aylarda 'A Word' oyunu 1 birim ciro ürettiyse bir sonraki oyun olan 'Trivia Race 3D' 10 birim, son oyunumuz 'Fashion Battle' ise 24 birim ciro üretti. Aslında ciro anlamında A Word'den Fashion Battle'a ciromuz 24 kat büyüdü. Bu durum aynı zamanda ABD, İngiltere, Avrupa gibi büyük pazarları hedeflemenin ne kadar önemli olduğunu da gösteriyor."

"KOSGEB DESTEĞİ, KURULUŞTAKİ MADDİ SORUNLARIMIZI OLABİLDİĞİNCE AZALTTI"

Şirketi önce Hacettepe Teknoloji Geliştirme Merkezi'nde (TEKMER) KOSGEB desteğiyle kurduklarını söyleyen Şimşek, "Kuruluş aşamasında bu destek bizi maddi ve manevi olarak oldukça rahatlattı. Destekler yeni şirketleşen ve bizim gibi maddi sermayesi olmayan girişimciler için en büyük sürekli gider olan kira, elektrik, su ve internet gibi sorunları ortadan kaldırıyor." dedi.

Haberin Devamı

Şimşek, Türkiye'nin devlet teşvikleri konusunda potansiyeli yüksek bir ülke olduğuna dikkati çekerek, girişimcilere özellikle kuruluş aşamasında, işletmelerine ve yaptıkları işlere uygun devlet desteği aramaları tavsiyesinde bulundu.