25.06.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Şükrü Andaç
İnternet kullanıcılarının en çok işine yarayan siteler sıralamasında arama motorları her zaman ön sıralarda yer alıyor.
Bunun altında yatan sebep, bu sitelerin kullanıcının merak ettiği herhangi bir konu hakkında aradığı bilgiye birkaç saniyede kolaylıkla ulaşabiliyor olmasını sağlamak.
Kullanıcıların en çok tercih ettiği siteler arasına girerek internetin en cazip alanlarından biri olan arama motoru dünyasındaki rekabete bakıldığında ise iki isim öne çıkıyor. Google ve Yahoo.
İki şirketin rekabetinde şu anda Google açık farkla önde. Hisse değerlerine bakıldığında Google 500 dolar sınırını aşarken, Yahoo 27 dolarlar seviyesinde seyrediyor.
Google’ın piyasa değeri 160 milyar dolar, Yahoo’nun değeri ise 37 milyar dolar.
CEO’nun ayrılışı
Tüm bunlar yaşanırken Yahoo, Google’la kıyasıya rekabet için bundan birkaç ay önce daha hızlı bir yapıya kavuşmak amacıyla üst yönetiminde değişiklik yaptı.
Üç ana gruptan oluşan yeni yapıda, bir grup müşterilerle ilgilenirken, diğer grup reklam veren ve yayıncılardan üçüncü grup ise teknolojiden sorumlu oldu.
İnternet piyasasına bakıldığında yapılan beş önemli hata nedeniyle Google ve diğer yeni şirketlerin Yahoo’nun pazar payını erittiği görülüyor:
1999’da Broadcast.com’u 5.7 milyar dolara satın aldı ancak ses ve görüntü servislerinde beklenen getiriyi elde edemedi.
Google’ın aramada öne geçmesine seyirci kaldı.
Google, Yahoo’nun online reklam iş modelini alıp geliştirdi. Yahoo kendi sistemini geliştiremedi.
Online video ve arkadaşlık - buluşma siteleri konularında pasif hareket edildi.
Medya şirketi olmaya soyundu. Şirketin teknolojiye daha fazla önem vermesi gerekirdi.