Sosyal medya ile ABD’nin güç savaşı

6 Ocak 2021’de ABD eski Başkanı Donald Trump taraftarlarının Kongre binası baskınını araştıran komite, sosyal medya şirketlerinden de bilgi istedi.

Amerika Birleşik Devletleri Kongresi’nin alt kanadı olan Temsilciler Meclisi’ndeki Cumhuriyetçilerin karşı çıkmasına rağmen Demokratların kurduğu Temsilciler Meclisi Özel Komitesi, onlarca kez talepte bulunmalarına rağmen bilgi alamadıkları Facebook, Twitter, Reddit ve Google ile YouTube’un sahibi Alphabet şirketlerinin yöneticilerini ifade vermeye çağırdı.

Başkan Bennie Thompson, “Komitemiz iki sorunun yanıtı peşinde” dedi ve ekledi:

“Demokrasimize yönelik şiddet içerikli saldırıya yol açan dezenformasyon ve aşırılık nasıl yayıldı? Sosyal medya şirketleri, insanların şiddete başvuracak kadar radikalleşmesini önlemek için ne yaptı? Facebook, Twitter, Instagram, Reddit, Youtube ve Google yöneticileri bakalım ifade vermeye gidecek mi?

Diyelim ki ifade vermeye gittiler, peki kendilerinden ısrarla istenen olaylara karışanların özel bilgilerini komiteye verirler mi?

Sanmıyorum.

Şimdiye kadar kullanıcılarının özel bilgilerini hiçbir ülke ve yargısına vermeyen şirketlerin bu kez muhatabı dünyanın süper gücü.

Bir tarafta kendilerini devletler üstü gören sosyal medya şirketleri, diğer yanda dünyanın jandarması sayan Amerika Birleşik Devletleri.

Bakalım kim galip çıkacak bu güç savaşından?

İşin en ilginç yanı da şu:
Başta Twitter olmak bu sosyal medya şirketlerinin, başkanlığının son günlerinde yasak koyduğu Donalp Trump yüzünden ABD Temsilciler Meclisi’yle karşı karşıya gelmesi.

Öte yandan, ABD’de onlarca eyaletin bir araya gelip tekel davası açtığı Facebook’un, İngiltere’de de başı dertte. Londra’daki Rekabet Temyiz Mahkemesi’nde görülecek 3.2 milyar dolarlık davanın sebebi, Facebook’un Birleşik Krallık’taki 44 milyon kullanıcısının bilgilerini istismar ederek pazar hakimiyetini kötüye kullanmak.

Twitter’da çalıntı fotoğraf kavgası

Bir Twitter kullanıcısı, “Çektiğim en en ennnn iyi fotoğraf olabilir” notuyla bir fotoğraf paylaştı.

ING Bank’ın logosundaki aslan resminin yerinde canlı bir kedinin oturması, güzel bir görüntü çıkardı ortaya.

Çok geçmeden o fotoğrafın üç yıl önce başkası tarafından çekilip, sosyal medyada paylaşıldığına dair yorumlar yazıldı o tweet’in altına… “O fotoğraf senin değil, başkasının, niye kaldırmıyorsun?” uyarılarına rağmen bu satırları yazdığımda hâlâ duruyordu.

Aynı tweet’e yorum yazanlar arasında da bir başka “çalıntı fotoğraf” kavgası daha vardı.

Bir insan, önce kendini sonra takipçilerini kandırıp çekmediği fotoğrafı niye “Benim” diye paylaşır?

Sosyal medya ile ABD’nin güç savaşı

Leonardo DiCaprio çevreci mi, değil mi?

Galapagos Adaları’nı koruma çalışmaları için 43 milyon dolar bağış yapmasıyla adını, Hollywood’un çevreci yıldızları arasına yazdıran Leonardo DiCaprio, bu kez çevrecilerin hedefinde.
Nedeni de ünlü oyuncunun üstünde helikopter pisti olan altı yatak odalı lüks yatı. Çevrecilere göre bu yatın 1.6 kilometrede 238 kilogram karbondioksit salımına yol açması. Bir yandan hayal gücünü zorlayan bitkilere ve hayvanlara sahip “Tabiatın Ütopyası” olarak kabul edilen Ekvator Cumhuriyeti’ndeki adanın korunması için 45 milyon dolar bağışla, öte yandan bir otomobilin iki aydaki karbondioksit salımını 1.6 kilometrede yapan 150 milyon dolarlık yat al.

Bu ne yaman çelişki? Çevreciler de haliyle affetmedi bu ikiyüzlülüğü.

Sosyal medya ile ABD’nin güç savaşı

GÜNÜN SÖZÜ

“İnsanlarla yüz yüze konuşarak her sorunu halledebilirsin ama bazı insanlar gelir önüne, hangi yüzüne konuşacağını bilemezsin.” (Pablo Neruda)