İZMİR Körfezi’ne geçit.
Alttan- üstten fark etmez.
Her seçim öncesi söylenir, resimler çizilir.
Sonra unutulur.
* * *
1999 yerel seçim öncesi.
Adaylar kıran kırana çekişiyor.
Bir açık oturumda...
DYP Başkan Adayı Burhan Özfatura, projeyi açtı.
“ İnciraltı- Bostanlı deniz geçişi yapılacak” dedi.
CHP Adayı Yüksel Çakmur sinirle lafı patlattı:
“Sen önce kulak ile ağzın arasında köprü kur. Nasıl yapacaksın? Ağzından çıkan kulağına gidiyor mu?”
Seçimi DSP’li Ahmet Piriştina kazandı, konuştu:
“Proje için gün, bugün değil. İzmir’i aşar.”
* * *
2004 seçim öncesi yine pişirildi.
Bu kez İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday olan Mimar Ahmet Vefik Alp, kendi şehrini bitirdi, İzmir’e fikir sundu.
“Körfeze oto -ray geçiş projesi.”
Otomobilin yanına treni de ekledi.
Tüp geçit için “Zinhar yanlış” dedi.
Zemin zayıfmış, deprem riski oluştururmuş.
Köprü biçiminde olursa...
Güzel bir kadına benzeyen İzmir’in boynuna kolye takılırmış.
* * *
2007 Nisan’ında eski Ulaştırma Bakanı, şimdiki İzmir vekil adayı Binali Yıldırım sözünü etti:
“İzmir Körfez geçişi için çalışma başlattım.”
Kaç paraya çıkacağı soruldu:
“İzmir İçin paranın lafı mı olur canım” dedi.
Bir ay sonra...
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu projeyi sahiplendi.
“Ben önerdim, bakan benimsedi...”
* * *
Unutuldu gitti derken...
2011 seçim öncesi Başbakan İddialı konuştu.
“Hazırız. Körfeze tüp geçit veya köprü.”
Ertesi gün CHP’den tepki geldi.
“Bizim projemiz... Hükümet ‘kes- yapıştır’ uyguluyor”
* * *
Körfezde balıkçı kavgası daha çok sürer.
Projenin maliyeti 3,5 -4 milyar dolar.
Kaynağı hazır mıdır?
Bakanlık bütçesinde ödeneği var mıdır?
Yapımına ne zaman başlanır?
* * *
Bunlar önemli mesele değilse...
Ben de döşerim bir geçit Körfez’e.
Üstelik iki tane!