Güneri Cıvaoğlu

Güneri Cıvaoğlu

ngunericivaoglu@gmail.com

Tüm Yazıları

YILLAR önce ama çok da eski olmayan bir anı... KOÇ grubundan dostlarla konuşuyorduk.
“ARÇELİK” logosunun değişmesinin dönüşü ne oldu konulu bir sohbetti.
Dinlediklerimi özetle yansıtayım:
ARÇELİK kendi alanında Türkiye’nin en eski kurumu.
Zaman gelmiş, yöneticiler bu köklü geçmişin markaya bazı eksiler verebileceğinin işaretlerini almaya başlamışlar.
Kamuoyu araştırmalarında gelen cevaplar bu markanın dinamik, modern, yenilikçi teknoloji imajına ihtiyacı olduğunu gösteriyormuş.
Oysa ARÇELİK zaten bu özelliklere sahip bir kurum ama yeni nesillere de anlatılması gerek diye düşünmüşler.
Dilerseniz markanın “metal yorgunluğu” diyelim...
İşte bunun üzerine, modern çağı yansıtan o sevimli “Çelik” adlı robot reklamlarda simge olmuş. ARÇELİK yazısı da yenilenmiş.
Bir araştırma daha...
Kamuoyunda “ARÇELİK denince aklınıza ne geliyor” sorusuna gelen cevaplara bakın:
“Genç, dinamik, yeni, üstün teknoloji, modern, çağdaş...”
Ben “Çelik”in maceralarını reklamlarda severek izledim.
Şimdi “Çelik” evlendi.

Haberin Devamı
CHP’nin Çelik ve Çeliknaz’ı


Harika bir düğün, Yaşar’ın sesi eşliğinde eşi “Çeliknaz” ile o ne Arjantin Tango’su öyle!
ARÇELİK imajına sadece bir kez daha yenileme değil bu...
Markanın mutlulukla örtüşmesi de eklemleniyor.
Ve...
Herhalde kadınlarla “Çeliknaz”ın mutfak diyalogları da ekranlara, gazete sayfalarına yansıyacak.
CHP’ye de bu öyküden mesajlar var.
CHP de tıpkı ARÇELİK gibi zaten dinamik, çağdaşlığa açık, araştırmacı ama köklü bir kurum oluşunun “eski” olarak algılanması handikabını aşması gerek.
Cumhuriyeti kurmuş, devrimleri yapmış, çok partili sitemi ve demokrasiyi getirmiş, DNA’sı dinamik ve modern bu parti yeni nesillere bunu anlatabilmeli.
Çelik’i ve Çeliknaz’ı üreten yaratıcı zekâ örnek olmalı.

UMUT REFERANSI
İKİ kurultayı da alan Kılıçdaroğlu ve kurmaylarının -dün de yazmıştım- bir “başarı öyküsüne (success story)” ihtiyacı var.
İstanbul’un büyük ilçeleri zaten CHP’nin ama Büyükşehir’i de almak genel seçimler için “umut referansı” olur.
CHP karargâhında çalışmalar hayli önceden başlamış.
CHP İstanbul İl Başkanı Oğuz Salıcı ile telefon söyleşimizde 20’den fazla ilçe için araştırma yapıldığını öğrendim. Siyasal ve matematiksel bir çalışma 5 ay öncesinden başlatılmış.
Genel Başkan Kılıçdaroğlu’na sunulan ve onay alınan proje bu.
Elde edilen sonuçlar nasıl bir belediye başkanı sorusuna cevap getiren “profil” çiziyor.

AK PARTİ’DE ‘A’ TİMİ GÖÇÜ
GENEL seçimlerin “kostümlü provası” yerel seçimlerde...
CHP gözünü İstanbul Büyükşehir’in fethine dikmiş.
AK Parti’nin “özel durumunu” da analiz ediyor.
AK Parti’de üst üste 3 kez seçilerek milletvekili ve bakanlık yapanlar önümüzdeki seçimde aday olamayacaklar.
“Bu ilkenin kesin olduğunu” Başbakan Recep Tayyip Erdoğan kendini örnek göstererek ortaya koydu.
“Bu benim son seçimim gelecek genel seçimlerde aday olmayacağım” dedi.
Gerçi...
Erdoğan’ın 2014’te milletvekilliğine değil ama Cumhurbaşkanı seçimine aday olacağı “sır” değil.
Ya AK Parti’nin diğer 3 kez üst üste seçilmiş olanları?
Onlar 2014’te aday olamayacaklarına göre siyaset kızağına mı çekilecek, nadasa mı bırakılacak?
Bu sorunun cevabı -sızıntılara göre- yerel seçimlerde...
Özellikle bazı bakanların önemli Büyükşehir başkan adayı yapılacağı konuşulmakta.
Örneğin...
CHP’nin kalesi gözüyle bakılan İzmir’e Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın adaylığı...
Son seçimlerde bu adaylığın ısınma turunu yaptı.
İzmir’e yatırımlarla izlerini derinleştiriyor.
Sadece büyükşehir başkanlıkları değil, büyük şehirler kadar kapsamlı mega ilçeler de genel seçimlere giremeyecek AK Parti’nin “ekabiran”ı için düşünülmekte olabilir.