Alman otomotivi gaz derdinde

Rusya’nın Avrupa’ya gönderdiği gazı kesmesi ihtimali, büyük oranda bu ülkeden gelen doğal gaza bağımlı Almanya’da panik yaratıyor. Bu konuda en büyük panik içinde olan sektör ise otomotiv.

Ukrayna’da süren savaş nedeniyle ağır yaptırımlara maruz kalan, buna karşılık Avrupa’ya gaz göndermeye devam eden Rusya, kendisine yaptırım uygulayan “dost olmayan ülkelere” ruble ile gaz verme kararı almış, aksi halde kesme tehdidinde bulunmuştu. Bu çerçevede Polonya ve Bulgaristan’a gönderilen gazı kesen Rusya, henüz alternatif yaratamayan Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin yüreğini ağzına getirmişti.

Alman otomotivi gaz derdinde

Yüzde 55 ile AB ülkeleri arasında Rus gazına en bağımlı ülkelerin başında gelen Almanya, şimdilik ruble ile ödeme yapmama konusunda ısrarlı.

Ev ve iş yerlerine “tasarruf” çağrısı yapan Alman hükümeti, Rusya gaz göndermeyi keserse, kısıtlamanın ülkedeki sanayi kuruluşlarından başlayacağını söylüyor. Dolayısıyla otomotiv sektörü, “gazsız kalacaklar listesinin başında” olduğunun farkında. 

Automotive News internet sitesinin haberine göre, doğal gazın otomotiv sektörü için hayli kritik önemde olduğunu belirten Mercedes-Benz Sözcüsü, “Şayet gaz arzı kesilirse, bu, ekonominin büyük bölümünü etkiler. Şirket olarak sürekli enerji tasarrufu için yollar aramayı sürdürüyoruz. Durumu yakından izliyor ve hükümetle yakın iletişime devam ediyoruz” diyor. Bununla birlikte şirketin alternatif yollar aradığı da konuşuluyor.

BMW, Audi, Volkswagen gibi şirketler de, sürekli gelişmeleri takip ettiklerini, şu an için önemli bir tehlike görmediklerini söyleseler de, ihtiyatlı konuşmayı tercih ediyorlar. Robert Bosch ise, enerji ihtiyacının sadece yüzde 20’sini doğal gazla karşıladığını belirterek, bir anlamda “önemsememeye çalıştığını” ima ediyor. Alman üreticiler, fabrikaların ısıtılması, bazı üretim süreçlerinin devamlılığı için doğal gaz kullanıyor. Örneğin Mercedes’in, özellikle boyahanenin ısıtılması için bir doğalgaz tesisinden yararlandığı belirtiliyor.

Alman otomotivi gaz derdinde

Yarım asırlık yatırım

Türkiye’de 1910 yılından bu yana faaliyet gösteren, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçilerinden Bosch Grubu, ilk yatırımını 1972’de yaptığı Bursa’da 50. üretim yılını kutluyor. Yarım asırdır Bursa’da üretime, inovasyona ve istihdama önemli katkılarda bulunan Bosch, kentin en büyük üçüncü şirketi konumunda.

Bosch’un dizel ve benzinli püskürtme sistemleri üreten Bursa fabrikası, Türkiye’nin en büyük otomotiv yan sanayi üreticilerinden biri konumuna gelirken, Bosch Grubu’nun da üretim, Ar-Ge ve ihracat açısından dünya çapındaki önemli üslerinden biri. Bugüne kadar yaklaşık 500 milyon enjektör üreten Bursa fabrikasının, otomotiv yan sanayiinin gelişmesinde öncü rol oynadığını kaydeden Bosch Güç Aktarma Çözümleri Fabrikası’nın Ticari Genel Müdürü Karin Gilges, Bosch Grubu’nun, son 23 yılda Bursa’da gerçekleştirdiği toplam yatırım tutarının 2.2 milyar euro düzeyinde olduğunu da vurguladı. Gilges, “Yatırımlarımızın odak noktasında katma değerli üretim ve yeni teknolojiler var” dedi.

Alman otomotivi gaz derdinde

Ferrari’de yeni 6 silindir çağı!

Ferrari, geçtiğimiz günlerde Berlinetta Spider’ın evrim geçirmiş hali 296 GTS’i tanıttı. 296 GTS’in adı, yeni motorun marka için önemini vurgulamak amacıyla motor hacmi (2992 cc), silindir sayısı (6) ve Ferrari geleneğindeki GTS (Gran Turismo Spider) kısaltmasından oluşuyor. Aracın motoru, 75 yıllık köklü geçmişe sahip Ferrari’nin tarihindeki “yeni V6 çağını” da simgeliyor.

Alman otomotivi gaz derdinde

296 GTS, yol tipi bir Spider’da kullanılan ilk 6 silindirli motor olan ve 296 GTB’deki gibi Formula 1’den uyarlanan 122 kW elektromotorla desteklenen yeni 663 HP’lik V6 ile donatılıyor. Bu motor, elektrikli motorla birlikte 830 HP’lik toplam güce ulaşabiliyor. 296 GTS’nin şarj edilebilir hibrit (PHEV) sistemi, pedal tepki sürelerini sıfıra indirirken, 25 km boyunca tamamen elektrikli gidebiliyor. Aracın 0’dan 100 km/s hıza ulaşma süresi de 2.9 saniye. Ancak yakıt tüketimine ait herhangi bir bilgi yok şimdilik...

Alman otomotivi gaz derdinde

‘Henüz at olduklarını bilmiyor!’

Son dönemde adı toplatma kararlarıyla anılan elektrikli araç üreticisi Tesla’nın başı, bu kez de ilginç bir olayla dertte. Yoldaki her türlü tehlikeyi gelişmiş kameraları, sensörleri ve radarıyla tespit edebilen Tesla modelleri, aynı zamanda kar yağışının yoğunluğundan yaklaşan acil durum araçlarına kadar pek çok şeyi “biliyor.” Ancak geçen hafta Teksas’taki bir Tesla kullanıcısı, aracın güçlü yapay zekâ sistemlerinin, “4 ayaklı türün yarattığı tehlikelerde” bir kör noktası bulunduğunu fark etti ve sosyal medyasında paylaştı. Emekli mühendis C. Biggs, Twitter’da, araca servis yapılan bir restoranda, atla gelen üç adamın arkasında beklediği, buna karşılık aracın hayvanları tanımakta zorlandığını gösteren bir video paylaştı. Biggs “Atları daha iyi tanımasını sağlayabilir miyiz? Burası Teksas, bilirsin” diye yazdı ve Elon Musk da dahil birkaç hesabı etiketledi.

Alman otomotivi gaz derdinde

Yaklaşık 12 saat sonra buna Twitter üzerinden yanıt veren Musk, “Araba orada bir şey olduğunu biliyor, sadece henüz at olduklarını bilmiyor ama bilecek. Köpekler, kediler ve diğer birçok hayvan da algılanacak!” ifadelerini kullandı.