Fiorino da RAM oldu

Tofaş’ın Bursa’da ürettiği üçüncü araç da, Amerika kıtasında satılmaya başlandı. Nitekim Doblo’nun ardından Fiorino da RAM markasıyla Şili’de yollara çıktı

Tofaş tarafından üretilen bir başarılı minik ticari Fiorino da, ağabeyinin yolundan giderek, RAM markasıyla Amerika kıtasına adımını attı. Şimdilik Güney Amerika ülkesi Şili’de satışına başlanan Fiorino’nun adı, burada “RAM V700 City” olarak lanse edildi.

Bursa’da üretilen araçlar, ucundan kıyısından bir bir Amerika kıtasına giriş yapıyor. Nitekim bu konuda öncü olan Doblo, Fiat tarafından satın alınan Amerikan RAM markasını alarak, “ProMaster City” olarak ABD ve Kanada’da satılmaya başlanmış, oldukça beğeni kazanmıştı. Onu, büyük ölçüde Türkiye’de geliştirilen ve üretilen Egea izlemişti. Meksika’ya ihraç edilmeye başlanan Egea, burada “Dodge Neon” adıyla satılmaya başlandı.

Sadece van

Amerika kıtasına ayak basan son Bursalı ise, Türkiye’de olduğu kadar Avrupa’da da büyük başarı yakalayan Fiorino oldu. Fiat Fiorino, bu kez Amerika kıtasına Güney Amerika ülkesi Şili’den giriş yaptı. Bunu Porto Riko da izledi. Bununla birlikte Peru ve Arjantin’in de listede olduğu belirtiliyor.    

Sadece kapalı van versiyonuyla satılmaya başlanan RAM V700 City’de 1.4 lt (73 HP) benzinli ve 1.3 litre Multijet (75 HP) dizel motor seçenekleri bulunuyor. İhracat adetlerinin şimdilik çok yüksek olmadığı belirtilse de, Bursalı üçlünün Amerika kıtasını bir şekilde fethetmeyi başardığını söylemek gerek.

Fiorino da RAM oldu

Fiorino da RAM oldu

Fiorino da RAM oldu

Eskiler ‘elektrikli’ olarak geri dönüyor

Elektrikli araçlara geçiş konusunda elini çabuk tutmaya çalışan ve ciddi kafa patlatan otomobil üreticilerinin bazıları, bir sonraki popüler elektrikli modeline isim seçmek için mesai harcamaktansa, eski efsanevi modellerinin adını vermeyi seçti.

Bunu ilk başlatanlardan olan Citroen ve Ford, tamamen elektrikli araçları için eski model adlarını seçti. Citroen Mehari ve Ford Mustan Mach-E, bu modanın öncüleri olarak yerlerini alırken, Renault, Opel, General Motor da hazırlıklarını tamamlamak üzere. Nitekim Renault, efsane olan ve yerini Clio’ya bırakan Renault 5’i ve hatta Renault 4’ü tamamen elektrikli model gamına katmak istediğini duyurdu.

General Motors, arazi aracı efsanesi Hummer’ı SUV ve kamyonet olarak, tamamen elektrikli bir şekilde üreteceğini açıklarken, Opel de, bir spor otomobil efsanesi olan Manta’yı elektrikli motorla üreteceğini bildirdi. Üstelik e-Manta, Opel’le Çin’e gidecek. Bununla birlikte GM’in, spor otomobili Camaro’nun adını tamamen elektrikli bir modele vereceği de konuşuluyor.

Fiorino da RAM oldu

Fiorino da RAM oldu

Fiorino da RAM oldu

Battista: Kişiselleştirmede bir zirve!

Ünlü İtalyan tasarım devlerinden Automobili Pininfarina, kendi adını taşıyan elektrikli “hiper” otomobili Battista ile dikkatleri üzerinde topluyor. Sınırlı sayıda üretilecek  Battista’nın farklı versiyonlarını da çıkaran Pininfarina, son olarak New York kentini ilham alarak tasarladığı “Battista New York”u tanıttı. Pininfarina, bu yeni versiyonla da, “kişiselleştirme” olayında zirve yaptı. Zira 2.7 milyon dolardan fazla fiyatı olan 1874 beygirlik “hiper spor” otomobili satın almak isteyenlere 128 milyon, evet 128 milyon farklı iç mekan kişiselleştirme seçeneği sunuluyor. Aracın dışına ilişkin kişiselleştirme seçeneklerinin sayısı mı? Sıkı durun: Tam 13.8 kuantilyon (18 sıfırlı bir rakam bu, bilginize)

Fiorino da RAM oldu

Accord efsanesi geri geliyor

Güncel Civic modeliyle benzer boyutlara sahip olduğu için Honda’nın Avrupa ürün yelpazesinden çıkan Accord, geri dönüyor. Nitekim Honda, bir dönem Türkiye’de de üretilen City modelini gelecek ay, Accord’u ise Ekim ayında Türkiye yollarına çıkarmayı planlıyor. Honda City 1.5 lt benzinli motor ve CVT otomatik şanzımanla gelecek. Araçta 8 inç multimedya ekranı, LED farlar gibi donanımlar olacak. Accord ise, 1.5 lt VTEC Turbo (190 beygir) motorla geliyor. Accord da, otomatik vitesle donatılmış olacak.

Fiorino da RAM oldu

Fiorino da RAM oldu

C-HR törenine de katılmıştı

Uzun süre Toyota Motor Avrupa’nın başkanlığını yürüten isim olan Johan van Zyl’in, Kovid-19 nedeniyle hayatını kaybettiği bildirildi. 63 yaşında hayatını kaybeden van Zyl, son olarak Toyota Motor Güney Afrika’nın başkanıydı. Toyota C-HR’ın Türkiye’de üretime başlaması törenine de katılan van Zyl, Toyota’nın Avrupa’da genişleme ve güçlenmesine yardımcı olmuştu. Auris modelinin bitip de, Corolla’nın dönüşü de, onun kararları arasındaydı. Van Zyl, aynı şekilde markanın Avrupa’daki SUV model gamını genişletmiş, GR Supra ve GR Yaris modellerinin de piyasaya sunulmasında rol oynamıştı.

Fiorino da RAM oldu