Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Geçtiğimiz yılı kendi tahminlerinin üzerinde satış adetleriyle kapatan Opel Türkiye, bu yıl da 70 bin adet civarında satış hedeflerken, elektrikli araçlar sıralamasında ilk 5’e girmek istiyor.

Geçen yılın başlarında 50 bin adet civarında bir satış hedefine odaklanan, ancak yılın sonunda 73 bin adetle, markanın küresel ağında da hatırı sayılır bir yere oturan Opel Türkiye, bu yıl da büyük düşünüyor. Nitekim Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, geçen yıla benzer rakamlardan bahsederken, elektrikli araçlarda da çıtayı yükseltti.

Haberin Devamı

Geçen yıla başladıklarında Opel olarak 50 bin adetlik pazar hedefleri bulunduğunu, bunu önce 60 bine, yılın sonunda da 73 bin 865 adede kadar çıkardıklarını hatırlatarak, “Bu, gerçekten Stellantis Grubu’nun esnek olması ve Opel markasına sağladığı imkanlar, bizim için çok önemli bir sonuca varmamıza neden oldu. Almanya ve İngiltere’den sonra Opel dünyasında, markanın tüm pazarları arasında en yüksek üçüncü satış adedini gerçekleştirdik” dedi.

Hedefleri yine büyük

Elektriklide iddialı

Yantaç, 2024 planlarını sayarken de, “Opel Türkiye olarak 70 bin civarında ve üzerinde bir satışımız olacak. Yüzde 7’nin üzerinde pazar payına erişmeyi planlıyoruz, elektrikli araçlarda marka sıralaması olarak 2023’te 6. kapatsak da, 2024’te ilk 5’te yer almak istiyoruz. Bu arada Opel 2024 yılında tamamen elektriklenecek diyebiliriz. Toplam satışımızın yüzde 15’lik kısmını da elektrikli araçtan gerçekleştirmeyi düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

Yantaç, “Elektrikli model sayımızı 7’ye çıkarmayı düşünüyoruz. Şu an 3 modelimiz mevcut. 2024 yılında 4 model daha getireceğiz. Bunların 5’i binek, 2’si hafif ticari araç olacak. Binekteki elektrikli ürün seçeneklerimiz olan Corsa, Mokka ve Astra’nın yanına Frontera ve Grandland eklenecek” diye konuştu.

Dünya tanıtımı Mayıs ortasında Türkiye’de yapılacak yeni Frontera’nın, Opel’in 2024’teki en önemli gelişmelerinden biri olacağını aktaran Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, yeni Frontera’nın en önemli üç pazarından birinin Türkiye olacağını ve B sınıfı SUV segmentinde iddialı olacağının altını çizdi.

Haberin Devamı

Hedefleri yine büyük

Land Cruiser yeni nesliyle hazır

Toyota, 70 yılı aşkın bir süredir gücün ve dayanıklılığın simgesi haline gelen Land Cruiser modelinin yeni neslini Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Efsanevi Land Cruiser DNA’sını yeni teknolojilerle birleştiren yeni nesil Land Cruiser Prado’nun, Türkiye’de üçüncü çeyrek sonunda satışa sunulması planlanıyor.

İlk bakışta maceracı görünümünü belli eden Yeni Land Cruiser, mirasını modern standartlarla birleştiriyor. Aracın köşeli keskinleştirilmiş ön-arka hatları, ön aksa göre geriye yerleştirilmiş uzun kabini, dik ön camı ve köşeli çamurluklarıyla klasik Land Cruiser siluetini taşıyor. Özellikle 40 ve 70 Serisi klasik Land Cruiser modellerine tasarımıyla net bir şekilde gönderme yapıyor. Land Cruiser’ın yükseğe konumlandırılmış 12.3 inçlik dijital gösterge ekranının yanı sıra, 12.3 inçlik multimedya ekranı da, yüksek çözünürlüğü ve kolay kullanımıyla dikkat çekiyor. Araç, Türkiye’de 7 koltukla ve 204 HP’lik 2.8 lt dizel motorla satılacak.

Haberin Devamı

Hedefleri yine büyük

Chery’nin ikinci markası da geliyor

Çinli otomotiv markası JAECOO, yılın ikinci yarısında Türkiye pazarına giriş yapacak. Markanın Avrupa ile birlikte Türkiye’de de satışa sunacağı ilk modeli, şehirli off-road aracı JAECOO 7 olacak. En ince ayrıntısına kadar büyük titizlikle tasarlandığı belirtilen JAECOO 7, gerek karakteristik “tetris formlu” farları gerek köşeli dış tasarım hatlarıyla gerekse de gizli kapı kollarıyla dikkat çekecek gibi görünüyor.

Hedefleri yine büyük

Efsane motosiklet markası Türkiye’de

Kibar Holding’in yeni topluluk şirketi K-RIDES, dünyanın seri üretimde kesintisiz en uzun geçmişe sahip motosiklet üreticisi Royal Enfield’ın Türkiye’de satışına başladı. Markanın ilk etapta “Bullet”, “Classic”, “HNTR350”, “Meteor”, “Super Meteor”, “Interceptor” ve “Continental GT” gibi, 350cc ile 650cc arası motor hacmine sahip modellerini getirdi. Bununla birlikte 450 cc’lik “Himalayan” modeli de, satışa sunulan modeller arasında. İlk mağazasını İstanbul’da, Ataşehir Watergarden AVM’de açan K-RIDES’ın, servis ve aksesuvar satışları da burada olacak.

Hedefleri yine büyük

Otomobili alana 20 bin TL değerinde şarj kartı

Kısa süre önce Türkiye’de satışa sunulan tamamen elektrikli Hozon Neta, tüketicileri mutlu edecek önemli bir iş birliğine imza attı. Markanın “Neta U” modelini satın alan tüm müşteriler 20 bin TL değerinde Eşarj şarj kartı veya Eşarj bireysel kullanıma uygun şarj istasyonu hediyesinden faydalanabiliyor. Türkiye’nin ilk ve en fazla hızlı şarj istasyonuna sahip ve Enerjisa Enerji’nin markası Eşarj ile gerçekleştirilen yeni anlaşma, Hozon Neta satın alan sürücülerin hayatını kolaylaştıracak.

Hedefleri yine büyük

İhracat Mart’ta 3,2 milyar dolar dolar

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türkiye otomotiv endüstrisinin Mart ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 azalarak 3,2 milyar dolar oldu. Ülke ihracatında yine ilk sırada yer alan endüstrinin payı ise yüzde 14,3 olarak gerçekleşti. Ocak-Mart döneminde otomotiv endüstrisi ihracatı yüzde 6 artışla 9 milyar 132 milyon dolara ulaştı. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Mart ayında bugüne kadar aylık bazda en yüksek ikinci ihracat rakamına ulaştık. Binek otomobillerde ihracatımız çift haneli gerilerken, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ve otobüs-minibüs-midibüs ihracatımız çift haneli arttı. İtalya’ya ihracatımız yüzde 12 artarken, en büyük pazarımız Almanya’ya yüzde 14 düşüş yaşadık” dedi.