Otobüsten sonra otonom minibüs...

Karsan, otonom Atak Electric modelinin ardından bu kez de minibüs modeli Jest’i “akıllı” yapacak. Şirketin CEO’su Okan Baş, bundan böyle çıkaracakları her modelin “otonoma uyarlanabilir” olacağını belirtti

Son dönemde birbiri ardına yeni modeller çıkaran ve elektrikli araçlara önem veren Karsan, hem elektrikli hem de otonom yani “sürücüsüz” gidebilen araçlarının sayısını artırmaya, böylelikle bu özelliğe sahip araçlarda iddialı olmaya hazırlanıyor. Bundan böyle Karsan’ın çıkaracağı her model, “otonom sürüşe uyarlanabilir” olacak.

Jest Electric ile başlayan ve Atak Electric ile devam eden elektrikli atağını, geçtiğimiz aylarda tanıtılan “Otonom Atak Electric” ile taçlandıran Karsan, bu kez de Jest’in elektrikli ve otonom versiyonunu planlıyor. Karsan CEO’su Okan Baş, pandemi sürecinde akıllı teknolojilere ve çevreci ürünlere yatırım yaptıklarını vurgulayarak,  “İlk andan bu yana elektrikli araçlar bizim için ara istasyon, otonom araçlarsa ana hedefti. Bundan sonra üreteceğimiz tüm araçlar elektrikli olacağını söylemiştik, artık tüm yeni nesil araçlarımızı otonoma uyumlu olacak şekilde üreteceğiz. Öte yandan, elektrikli araç yatırımları da hız kesmeden sürüyor. Kısa sürede 12 ve 18 metre boyutlarında yüzde 100 elektrikli yeni araçlarımızı yollarla buluşturacağız. Bu araçlarımızı, Avrupa başta olmak üzere dünyanın farklı noktalarına ihraç edeceğiz” değerlendirmesini yaptı.

Elektrikli araç geliştirme ve üretmenin yanı sıra, otomotiv dünyasında elektrikli araçların gelişmesi için yapılan çalışmalara da katkı sağladıklarını belirten Karsan CEO’su Okan Baş, “Son olarak İspanya’da, uzun mesafeli yolculuklarda şarj istasyonu noktalarının belirlenmesi ve güzergah esnasında oluşabilecek ihtiyaçların tespiti gibi çalışmaların yapıldığı özel bir test etkinliğinde Atak Electric ile yer aldık. Elektrikli bir şehir otobüsünün, iyi bir planlamayla uzun yolculuklarda hedefe ulaşılabileceğini gösterdik” dedi.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Hibrit deyip geçme: 937 HP

İngiliz “hiper” otomobil üreticisi Aston Martin’in 2019’da “konsept” olarak paylaştığı, markanın ilk dışarıdan şarj edilebilir (plug-in) hibrit modeli olan Valhalla’nın seri üretim hali tanıtıldı.

Mercedes’in performans bölümü AMG’nin imzasını taşıyan 4.0 lt çift turbolu benzinli motorun yanı sıra iki adet elektrik motoruna da sahip olan Valhalla, 937 HP’lik gücüyle ve harika tasarımıyla dikkat çekici. 8 ileri otomatik şanzımanlı araç, 0-100 km/s hızlanmasını 2.5 saniyede tamamlarken, 349 km/s hıza ulaşabiliyor.

Teslimatlarına gelecek ay başlanması planlanırken, Vanquish modelinin araya girmesi nedeniyle “sevenlerini bekletecek” olan Valhalla, 2023’te yollara çıkacak. Fiyatının ise 1 milyon dolara yakın olacağı belirtiliyor.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Otobüsten sonra otonom minibüs...

‘İç pazar 1.5 milyon olursa yatırım gelir’

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Mersin, “Otomotivde yatırım için iç pazar çok önemli. Yeni yatırımcıları çekmek için iç pazar satışlarını 1.5 milyon adede taşımanın yollarını aramalıyız” dedi. 

Üretimde Avrupa’da ilk 5 içinde yer alan Türkiye’nin, ilk 3 sırayı zorlaması ve yeni yabancı yatırımcıyı çekmesi için iç pazarın artırılması ulaşması gerektiğini kaydederken, “Hem insan kaynakları hem de plaza olarak otomotiv yetkili satıcılarının yaptığı yatırımlar 1.5 milyonluk satış adedine göre olan yatırımlardır. Bu nedenle devletimizin Türkiye’nin lokomotif sektörünü desteklemesi lazım” ifadesini kullandı.

Türkiye’nin büyük bir potansiyeli barındırdığını ifade eden Mersin, şöyle devam etti:

‘Güncelleme lazım’

“Türk otomotiv pazarının ivmelenmesi için öncelikle vergi dilimlerinin güncellenmesi lazım. ÖTV baremlerinin güncellenmesi ve arkasından gelecek kalıcı hurda teşvikiyle birlikte ekonomimizi istikrarlı ve stabil hale getirmemiz gerekiyor. Bunlar yapıldığı takdirde Türk otomotiv pazarı 1.5 milyon adetlere ulaşır ve arkasından da yeni yabancı yatırımcıların dikkatini çekeriz.”

OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Mersin, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun aldığı taksitlendirme kararının sektöre yansıması ve sonuç.larının, ilk olarak Temmuz ayı sonunda görüleceğini belirterek, “Bu karardan hızlı bir şekilde dönülmesi gerektiğine inanıyorum” dedi.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Riskli yolu ‘kalp atışı’yla uyarıyor!

Tofaş’ta geliştirilerek Türkiye’deki Fiat kullanıcılarının hizmetine sunulan bağlanabilirlik teknolojisi “Fiat Yol Arkadaşım Connect”, yeni bir özelliği daha devreye aldı. “Kaza Kara Nokta Bildirimi” ile Connect, Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınan 250 kaza riski yüksek noktada “kalp atışını andıran özel bir sesle” sürücüyü uyarıyor. Bu sayede sürücülerin dikkati dağılmadan, riskli bölgelerde daha dikkatli araç kullanılmaları hedefleniyor.

Uygulama, araç seyir halindeyken anlık hıza göre 5 saniye sonraki konumundan veri alarak, kaza noktasına olan mesafenin 250 metre ile 1300 metre arasında uyarı veriyor.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

280 beygirlik sinirli sedan

Yüksek performanslı “N” modellerinin sayısını giderek artıran Hyundai, bu kez de C sınıfındaki sedan temsilcisi Elantra’nın 280 beygirlik N versiyonunu yarattı. “Hot sedan” olarak tabir edilen otomobil, Elantra’ya çok farklı bir kimlik kazandırmış.

Günlük kullanıma son derece uygun olan Elantra N, standart modelden çok farklı olarak üretiliyor. Dinamik bir sürüş kabiliyetine sahip olan otomobil, agresif bir tasarımla şekillenmiş. Hızlı otomobilleri seven kullanıcılar için etkileyici bir karakter sergileyen otomobil, aynı zamanda Hyundai’nin ilk yüksek performanslı sedanı olarak da öne çıkıyor.

Elantra N, 2.0 lt turbo beslemeli bir motorla üretiliyor. Bu motor, standart 2.0 lt’lik Hyundai motorlarından farklı bir turboya ve silindir kapağına sahip.

Özel ses çıkarıyor

Önden çekişli Elantra N’de, 8 ileri DCT şanzıman bulunurken, araç, 250 km/s azami hıza ulaşıyor ve 0-100 km/s arasını sadece 5.3 saniyede tamamlıyor.

Değişken Egzoz Valf Sistemi ve Kalkış Kontrolü ile de performanslı sürüş destekleniyor.  Ayrıca “N Sound Equalizer” Elantra TCR yarış otomobilinin motor ve egzoz seslerini vererek  daha dinamik bir motor sesi duyulmasını sağlıyor.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Türkiye’de sadece 25 kişi alabilecek

Fransız lüks otomobil markası DS Automobiles’in, sınırlı sayıda ürettiği DS 7 Crossback Louvre özel serisi, yılın son çeyreğinde Türkiye’de de satışa sunulacak. Louvre Müzesi’nin 2015’den bu yana sponsoru olan DS’in bu özel modeli, Türkiye’den sadece 25 kişi alabilecek. 225 beygirlik benzinli motorla donatılan aracı satın alanlara çok özel avantajlar da sunuluyor ve sahiplerine, pek çok ünlü müzeye ücretsiz giriş gibi fırsatları garanti eden “Louvre Dostları” kartı veriliyor.

Otobüsten sonra otonom minibüs...

Otobüsten sonra otonom minibüs...