Murat Şahin

Murat Şahin

msahiniletisim@gmail.com

Tüm Yazıları

Ülke olarak yerel seçimlere odaklandık. Projelerin yarışması gereken bir seçimde daha çok adaylar ve genel siyaset tartışmalarını izliyoruz. AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Nihat Zeybekci, tüm hızıyla seçim çalışmalarını sürdürüyor, CHP’nin adayının da bu Pazar büyük ihtimalle açıklanması bekleniyor. İzmir İş dünyası ve sivil toplum örgütleri de adayların projelerini ve kent için gelecek vizyonlarını merak ediyor. İzmir Başkanlar Kurulu, önümüzdeki ayın başında Nihat Zeybekci’yi konuk ederek projelerini ve İzmir’in gelecek projeksiyonunu kendisinden dinleyecek. Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneği (ESİAD) ise İzmir’in gelecek vizyonuna dair görüşünü 19 Şubat’taki genel kurulunda açıklayacak. ESİAD Başkanı Fadıl Sivri, kent yönetiminden beklentilerini şöyle anlatıyor: “İzmir’in şehircilik anlayışının bilgi ve içerik yaratan, inovatif süreçler için işbirliği geliştiren, katma değerli üretime, üretken ve nitelikli genç işgücüne destek olan, şehir insanının ilgisini bilgi ve yaratıcı üretime, yaşam kalitesi ve sosyal kültüre odaklayan bir yapıda gelişmesi en önemli beklentimizdir. Kentimizde girişim ve inovasyon ortamının gelişmesine yönelik kent enstitüleri, start-up pazarları, tasarım sokak atölyeleri gibi gençliği yaratıcı üretime yönlendiren projelere ve bunları besleyecek kültürel sosyal nosyonların geliştirilmesine ihtiyaç var. Bu inovatif yapının da yerel yönetişim stratejilerinin önümüzdeki 10 yılı ele alacak şekilde yapılmasının faydalı olacağını düşünüyorum. Ege Bölgesi’nin lokomotifi olan İzmir’in hikâyesini yeniden yazmalıyız.” Sivri’nin görüşleri, kentte yaşayan herkesin altına imza atacağı nitelikte. Umarım kenti yönetmeye talip olanlar, bu görüşlerden yola çıkarak projelerine son şeklini verir.

Haberin Devamı

Abay’dan 4S formülü

Ege Finans Derneği’nin (EFD) düzenlediği kriz yönetimi ve kriz yönetiminde liderlik seminerinde konuşan Rabay Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ramazan Abay, kriz dönemlerinde 4S formülünün uygulanmasını önerdi. Bu durumlardan şirketi çıkarmak için yöneticilerin iyi bir liderlikle çalışanlarını yaşananlara adapte etmesi gerektiğine işaret eden Abay, “Birincisi; kriz dönemlerinde soğukkanlı olun ve sorumluluğu üstlenin. İkincisi; sabırlı olun ve panik olmayın. Üçüncüsü; sabırlı olun ve niyetinizin fabrikanızı çalıştırmak olduğunu unutmayın. Dördüncüsü; hem kurumsal hem de sosyal sorumluluğunuzun olduğunuzu unutmayın. Kriz dönemlerinde liderler kendilerine güvenerek hareket etmeli ve bu 4S formülünü hayata geçirmelidir” diyerek krizden çıkış reçetesini açıkladı. Bugünlerde herkes, bu sıkıntılı ortamdan çıkış için çaba harcıyor. Abay’ın da önerileri, şirketlere yol gösterici olacaktır.