Samed Karagöz

Samed Karagöz

samedkaragoz@gmail.com

Tüm Yazıları

Geleneksel formları, özellikle hat sanatını çağdaş sanatla buluşturan nadir isimlerden biri olan Murat Morova’nın "Â’mak-ı Hayal" başlıklı sergisi Galeri Nev İstanbul’da 12 Şubat’a kadar devam ediyor. Sanatçı, serginin başlığını Filibeli Ahmed Hilmi’nin aynı isimdeki kitabından alıyor. Morova’nın sanat yolculuğunda nasıl ilerlediğini, kendi görsel ikonografisini ilerleyen zamanda nasıl geliştirdiğini, arada hangi değişik yolları denediğini deneyimlemek açısından son derece önemli bir sergi. Sergide sanatçının uzun yıllar boyunca tasavvufla ilgilenmesinin, buradaki geleneği ve İslam estetiğini kaynağından almasının eserlerine yansımasını görmek mümkün. Tabii bunu yaparken her çağdaş sanatçıda olduğu gibi kendi kişisel tecrübelerini, çelişkilerini ve gündemini de eserlerine yansıtıyor.

Uzun yıllarca bilginin yegâne kaynağı olan yazma eserler, artık bu amaçla kullanılmasa da, sadece biçimiyle değil içeriğiyle de eski rağbeti görmese de, Morova tarafından araçsallaştırılarak bugünü yorumlamak için kullanılıyor. Bu sergiyi sanatseverlerin mutlaka ziyaret etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Haberin Devamı

Yeni sergiler

Cehalet kendi tercihimiz

Akbank Sanat’ta yer alan "Seçilmiş Cehalet: Bilgi ve Bilmek İstemediğimiz Şeyler" son dönemde dikkatimi çeken bir başka sergi. Ekmel Ertan’ın küratörlüğünde farklı sanat sidiplinlerinden sanatçılar bir arada: Morehshin Allahyari, Soheila Golestani, Mary Maggic, Jennifer Lyn Morone, Christoph Wachter&Mathias Jud, Pınar Yoldaş’ın eserlerinin bulunduğu sergiye Tansu Açık, Zeynep Direk, Pascal Gielen, Güven Güzeldere, Anıl K. Jain, Ömer Madra, Renata Salecl ve Ebru Yetişkin de katkıda bulunuyor. Bilmek olgusuna odaklanan sergi şu sözlerle tanıtılıyor: "Her şeyi bilemeyeceğimizi biliyoruz. Bildiklerimizin bir kısmını farkında olmadan, kaçınılmaz olarak öğreniyoruz. Bilmediklerimizin bir kısmını bilmemeyi tercih ediyoruz. Bu durumda bildiklerimiz kadar bilmediklerimiz de seçimlerimize dair. Bilgi evrenimiz bilmeyi seçtiklerimiz kadar bilmemeyi seçtiklerimizden de oluşuyor. Cehaletimizi de kendi tercihlerimizle oluşturuyoruz. Neyi bilmek istemiyoruz, neden bilmemeyi seçiyoruz?"

Haberin Devamı

Yeni sergiler

Sakıp Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde açılan "Şehzadenin Sıra Dışı Dünyası: Abdülmecid Efendi" adlı sergi kendisi de ressam olan hat, müzik ve edebiyatla da ilgilenen birçok sanatçının ve kurumun hamiliğini üstlenen Abdülmecid Efendi’nin hayatı ve sanatına odaklanıyor. 60 tablo ve 300’den fazla belgenin yer aldığı sergide Nice şehrindeki Musee Massena Koleksiyonu’ndan 1926 tarihli bir otoportre ile Rochefort’taki Pierre Loti Müze Evi’nden alınan ve Abdülmecid Efendi’nin Loti’ye hediye ettiği orijinal çerçeveli iki resim de bulunuyor.

Contemporary Istanbul Vakfı’nın Fişekhane’de bulunan sanat alanı Cocoon’da "Videodaki Manzara"da Ali Kazma, Antonio Cosentino, Berat Işık, Delal Eken, Ebru Ceylan, Ergin Çavuşoğlu, Ferhat Özgür ve Hülya Özdemir’in video eserleri yer alıyor.

Sanatorium’da Ulya Soley küratörlüğünde düzenlenen beden ve etrafını ele alan "Konak Bedenler" isimli sergide ise Kerem Ozan Bayraktar, Semâ Bekirovic ve Gülşah Mursaloğlu’nun eserleri mevcut. Her iki sergiyi de sanatseverlerin beğeneceğini düşünüyorum.