Demo Günleriyle Dolu Bir Hafta

Demo günlerini, girişimler için görünürlük sağladığı, fırsat yarattığı için her zaman seviyorum. Tabi girişimcilerin en doğru ve en hazır olduğu zamanda demo günlerine katılması çok önemli fakat bir girişimci olarak şunu söyleyebilirim, bir girişim hiçbir zaman bir demo gününe %100 hazır olmaz. O yüzden girişimcilere tavsiyem girişimlerine uygun, katılabildikleri tüm demo günlerine katılmaya çalışsın. Sadece yatırımcılara özel olanlara değil kurumlara özel olanlara da katılmaya çalışın. Ne kadar çok kurum girişiminizi tanırsa o kadar iyi. Bunu şu nedenle söylüyorum, herkes yoğun, herkes yoğun bir tempoyla çalışıyor ve girişiminizi birkaç teknoloji sitesinde çıkınca “Herkes biliyor artık girişimimi” diye düşünüyorsunuz, sonra bir bakıyorsunuz ki bilinirliğiniz birkaç bin kişilik bir çemberin dışında hiç bilinmiyor. Bu köşede yazma sebeplerimden biri de siz okuyanların bir çoğunun o çemberin dışında olduğunu düşünmem.

Demo günlerine tekrar dönersem, son bir haftada iki demo gününü takip edebildim. Biri İş Bankası’nın ana destekçisi olduğu Workup programının 8. dönem demo günüydü. Diğeri de QNB Finansbank’ın hızlandırma programı olan QNBEYOND’un 3. dönem programının demo günüydü. İkisiyle ilgili izlenimlerimi paylaşayım.

Workup 8. Dönem Demo Günü

Demo gününde yedi girişim sahne aldı. Demo gününde İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran’ın girişimcilik şubesi açacağız söylemi oldukça dikkat çekiciydi. Şube açıldığında detaylı inceleyip yine bu köşemde sizlere detaylı aktarmak isterim. Şu anda detaylarını bilmediğim için o konuya girmiyorum. Girişimlere gelecek olursak girişimler şu şekilde:

The Academys: Espor sektöründe kariyer yapmak isteyenlere bir çok alanda eğitimler veren ve turnuvalar, etkinliklerle markaların espor entegrasyonunu sağlayan girişim.

Beklemesen: Self-servis hizmet veren kahve satıcılarında, müşterilerin zamandan tasarruf edebilmesi için siparişlerini önceden oluşturup, ödemelerini sağladıkları; sonrasında müşterinin siparişini kendisinin teslim aldığı bir pazaryeri platformu.

Ecording: Kendi geliştirdikleri insansız hava araçları ile insanların ulaşamadığı, ağaçlandırılması gereken alanlara tohum topu atışları yaparak küresel iklim krizine karşı sürdürülebilir ve inovatif çevre teknolojileri geliştiren sosyal girişim.

Efilli: Web siteleri tarafından kullanılan çerezlerle ilgili izinlerin kolay ve anlaşılır bir şekilde toplanmasını sağlayan çerez yönetimi platformu.

Finfree: Yatırımcıların yalın bir yatırım deneyimi ile Türkiye ve Amerika borsalarında işlem gören hisse senetlerine yatırım yapabilmesini amaçlayan; eğitim, temel analiz ve portföy takibi araçları ile zengileştirilmiş yeni nesil mobil yatırım platformu.

Livad: LIVAD, geliştirdiği canlı yayın reklam teknolojileri sayesinde yayıncıların içeriklerini düzenli olarak paraya dönüştürmelerini, markaların ise Z kuşağına etkili biçimde ulaşmalarını sağlamayı hedefliyor.

RBS: Son kullanıcıya hizmet veren şirketlere bulut tabanlı hazır iş modelleri sunan servis platformu.

QNBEYOND Hızlandırma Programı 3. Dönem Demo Günü

8 girişimin sunum yaptığı demo gününde en çok hoşuma giden girişimlerle ilgili ilk müşterilerinin de yorumlarının demo gününe dahil edilmesiydi. Girişimleriyle ilgili yorum isteyen girişimcilere her zaman söylediğim bir söz vardır. ”Potansiyel müşterilerinizin yorumlarının yanında benim yorumlarımın hiçbir önemi yoktur” sözünü neredeyse her girişimciye söylemişimdir. O nedenle ilk müşteri yorumları çok iyi düşünülmüş. Girişimlere gelirsek girişimler şu şekilde:

Ango AI: Yazılım platformu ve nitelikli işgücü ile global yapay zeka takımlarına ekspres veri etiketleme servisi sunuyor.

Assistbox: Müşterilere uzaktan hizmet verilebilmesi için geliştirilmiş bir online iletişim platformu.

Hedgeblue: Hazineleri risk yönetimi konusunda destekliyor ve riskten korunma muhasebesi yazılımı ile raporlama ihtiyaçlarını karşılıyor.

Infoset: Şirketlerin tüm destek ve satış kanallarını tek bir yerden yönetmelerini sağlıyor.

Magnetiq: Hazır reklam şablonları ile tüm dijital reklamların yönetimini tek bir arayüzden gerçekleştiriyor.

ParkPalet: Şirketlerin depolama hizmeti ve e-ticaret lojistiği ihtiyaçlarını tek platformdan çözüyor.

Playbook: Mavi yakalı ve gig-ekonomisi çalışanları için mobil bir eğitim ve iletişim aracı sunuyor.

Spiky.ai: Eğitim ve online görüşmeler için takım ve çalışan seviyesinde etkileşimi artırmayı amaçlayan yapay zeka tabanlı ileri analitik platformu sunuyor.
İki demo gününde bir diğer dikkatimi çeken konu demo günlerinin genel müdür düzeyinde desteklenmesiydi. O yüzden iki bankaya da ekosistem adına teşekkürü bir borç bilirim.

DİĞER YENİ YAZILAR