Oyunlarımızın Dünyayı Fethi

Oyun sektörümüzün son dönemde çok hareketli olduğunu daha önceki yazılarımda yazmıştım. Bu sefer rakamlarla gidişi aktarmaya çalışayım.

Startups.watch’un Şubat ayı iOS indirilme sayılarına baktığımda Şubat ayında Amerika mağazalarında (App Store) oyun kategorisinde ilk 100’e girmiş en az 18 tane Türk oyunu var. Tabi burada en az demememin sebebi şu, eğer bir oyun şirketi bir publisher üzerinden oyununu çıkardıysa, onun Türk oyunu mu yabancı bir oyun mu olduğunu anlamak zor. O yüzden tam rakamı bilmek çok zor (Belki publisher’larla tek tek konuşup tam sayı belki bulunabilir). Geçmiş senelerle ilgili rapor olmadığı için nasıl bir gelişme göstermişiz bilmiyorum ama tek başına bile bu sayı süper gözüküyor.  Şubat ayında en üst sıralardan inmeyen oyun ise geçtiğimiz sene Zynga tarafından satın alınan Rollic Games’e ait High Heels! oyunu olmuş. Bu oyun Şubat ayında neredeyse her gün birinci sırada yer almış. Hatta çoğu oyun severin bilebileceği Call Of Duty Mobile oyunundan daha çok indirilen 3 oyunumuz var. Bu istatistikler oldukça gurur verici.

Bir diğer yandan 2021 yılında sadece İstanbul’da 3.5 ayda kurulan oyun girişimi sayısı 23. Bu da oyun sektörünün hareketliliği anlamında güzel bir gelişme. Peki, olumsuz gibi gözüken şeyler nedir derseniz, birincisi oyun konusunda tecrübeli yetenek sayısı halen az. O yüzden oyun firmaları ya birilerini yetiştirmek zorunda ya da rakiplerinden birilerini transfer etmek zorunda. İkinci olumsuz konu yetenek azlığından dolayı maaşlarda ciddi bir artış olması (Tabi bu çalışanlar için güzel bir gelişme). Üçüncü olumsuz gibi gözüken konu ise bu kadar oyun firmasının bir çoğunun belki 1-2 sene sonra olmayacağı. Her ne kadar global pazara oynadıkları için herkese yetecek kadar ciro varmış gibi gözükse de kişisel görüşüm pazarın bu kadar oyuncuya yetmeyeceği yönünde. Tabi burada kapanmak çok da kötü bir şey değil, şirketini kapatanı mutlaka başka oyun girişimleri kapacaktır. O nedenle yetenek sayısı ne kadar iyi olursa o kadar iyi. O yüzden oyun sektörüne girmeyi düşünenlere durmak yok, yola devam diyorum. En kötü ihtimalle oyun sektörünü bilen biri olarak bir oyun firmasında çalışırsınız.

Madalyonun diğer bir tarafında ise Türkiye’deki oyun sektörü var. Türkiye’deki Şubat ayı oyun indirilme istatistiklerine baktığımızda ilk 100’de birçok Çin ve Amerika menşeili oyun var. Yabancı oyunları ithalat, yerli oyunları ihracat olurak düşünürsek şu an halen dış ticaret açığımız var gözüküyor. Ne zaman ki Türk oyunlarını oynamak için yurt dışında daha çok para harcanır o zaman bu işten ülkece karlı çıkarız. Hatta biraz daha ileri gideyim, ülke olarak dijital ihracat ve ithalat rakamlarını da ay ay takip etmeliyiz. Tabi bunu yerli oyunları daha çok oynayalım diye değil, yurt dışındakiler bizim oyunları daha çok oynasın diye takip etmeliyiz. Hatta bu konuda ihracat şampiyonlarını da ayrı açıklayabiliriz.

Özetlersem, geçen seneden gelen oyun rüzgarı güzel bir şekilde devam ediyor. Bir çok Amerika’lı geçen ay en az 18 oyunumuzu milyonlarca kez indirip oynadı. Olumsuz gibi söylediğim şeylere rağmen oyun sektörümüzü çok güzel günler bekliyor.

DİĞER YENİ YAZILAR