Önce konuyu hatırlatayım...Anadolu yakasına, Avrupa yakasında faaliyet gösteren Esenler Otogarının benzerini inşa etmek isteyen İstanbul Anakent Belediyesi, revize ettiği Nazım İmar Planına, Emlak Bankasının başlattığı Ataşehir Projesinin orta yerine otogar yeri kondurdu.Dönemin banka yöneticileri ve daha sonra Ataşehir Projesini devralan Emlak Konutun, belediyeye açtığı dava sürüyor. Araya seçimler, AKPli günlerin şafağı girdi, Emlak Konutun, İstanbul Anakent Belediyesine açtığı Ataşehir Anadolu Otogarı projesi davasına devam edemedim. 44 yerine 3 trilyon Ataşehirin otogar projesine uygun olmadığının raporu İstanbul Teknik Üniversitesinden geldi.. Hem trafik sorununun çözümü, hem de çevresel faktörler nedeniyle Ataşehire otogar yapmanın işlevsizliği ve zararları konu edildi.Tayyip Erdoğanın başkanlık döneminden başlayıp, Ali Müfit Gürtuna ile devam eden belediyenin ısrarlı yaklaşımı, bugüne uzandı. İşin parasal boyutu; Emlak Konut, mahkemede arsa bedelini 44 trilyon lira olarak belirledi, belediye ise aynı yer için 3.2 trilyon lira önerdi. Ayrıca burada 100 - 200 bin dolara satılan dairelerin ve de yapımı planlanan 10 bin konutun değeri otogar projesi ile düşme riski taşıdı. Bala rapor edildi Süleyman Şahinin Bakan Bala yazdığı rapordan, "Ataşehir arsalarına garaj yapmak için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile işbirliği yapan Otobüscüler Derneğinin yöneticileri, Yönetim Kurulu üyesi Necati Asım Uslu, Genel Müdür Yardımcısı Ertuğrul Arslan ve şirket denetçisi Salih Şahin ile makamın bilgisi dışında toplantı yapabildiler. Toplantı ve pazarlık halinde iken odaya giren diğer yönetim kurulu üyelerinden İbrahim Metin ve Turgut Öztaşkının durumu kendi inisiyatifleri ile ilgili bakan Sadi Samuncuoğluna duyurmaları üzerine, Arslan genel müdür yardımcılığından alındı, Salih Şahin ise çalışmalardan uzaklaştırıldı" bölümüne yer vermiştim.Durum ortada; genel müdür endişe duyduğu ve "usule uygun bulmadığı" bir gelişmeyi, bakana rapor etmiş. Yazımda dönemin Emlak Konut Genel Müdürü Süleyman Şahinin, Emlak Bankasından sorumlu Devlet Bakanı Faruk Bala yazdığı rapor yer almıştı. Gizli görüşmedim "Şirketi aktif hale getirmek için yönetim kurulu arkadaşlarımızla kendisini (Süleyman Şahini) yazılı ve sözlü olarak birkaç defa uyardık. Yönetimde hiçbir değişiklik olmadı. Bunun üzerine o zamanki Bakan Somuncuoğluna anlaşmaya giden bir çözüm aradığımı söyledim. Bu arada Anakent Belediyesinden ve otobüs şirketlerinden bazılarıyla Emlak Konut mekezinde, arkadaşların yanında görüştüm. Gizli bir niyetim olsa böyle davranmazdım."Uslu, amacının hizmet olduğunu vurguluyor ve belediyeye otogar için daha uygun bir yer arayışından söz ediyor.Belediyeye uygun yer bulmak Emlak Konutun işi mi?Uslu, otoyol gişelerinin ötesinde bir alternatif aradığını belirtiyor, bu yerler Emlak Konutun mu? İtirazım, bu arsada otogar yapılmasındaki ısrarın, bilimsel bir yöntemle ortaya konmamasına... Ben de herhalde Usluya göre Süleyman Şahin gibi "müfettişlikten gelme eski bürokrat" kafalıyım. syilmaz@milliyet.com.tr Faruk Bal tarafından görevden alınan Necati Usludan yazıma açıklama geldi. Uslu, Bala verilen rapordan bu köşede haberdar olduğunu ve bakanın kendisinden bilgi almadığı için üzüldüğünü belirtiyor, devam ediyor: