Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Pandemi herkesi boyacı yaptı! Türkiye’nin ‘renk haritasına’ göre yılın ilk sekiz ayında tercihler sakinlik hissi veren renklerden yana. ‘Dingin Gri’ bu yılın en çok talep alan iç cephe rengi oldu

Salgın nedeniyle evde geçirilen zamanın artması, tüketicilerin, evlerine enerjilerinden ve bütçelerinden daha fazla pay ayırmasını sağladı. Küçük hobilerle atılan adımlar giderek profesyonellerin alanlarına bile girdi. Pandemi döneminde hemen herkes evini boyadı mesela. Hepimiz boyacı olduk adeta. Bu süreçte boya dünyasının ne kadar da zengin olduğunu öğrendik. Boya skalalarında beyazın bile 50 tonu var neredeyse. 200 bine yakın boya rengi olduğunu biliyor muydunuz?

Haberin Devamı

Sektörün önemli oyuncularından, kimya, liman işletmeciliği ve gayrimenkul sektörlerindeki iştirakleriyle de öne çıkan Polisan Holding’in CEO’su Mehmet Hacıkamiloğlu’nun, 2021 ilk yarı dönem finansal sonuçları ve yatırım planlamalarını anlattığı basın buluşmasında öğrendim ben de. Basın buluşmasına, Bitlis ailesinin üçüncü kuşak temsilcileri Mehmet Cenk Bitlis ile Ahmet Efe Bitlis de katıldı.

Mehmet Cenk Bitlis pandemi döneminin etkilerini bizlerle paylaşırken Polisan grubunun geçen yıl çıkardığı, Türkiye’nin renk haritasını hatırlattı.

Grinin dingin tonuna sığındık

93 bin renk

Buna göre, iç cephede ülkemiz genelinde en çok tercih edilen rengimiz ‘Kumsal Beji’, ‘Marjinal Gri’, ‘Sahra Beji’ oldu. Türkiye’nin renk haritası araştırmaları Marmara Bölgesi ile Adana, Bursa, İzmir, Denizli, Diyarbakır, Gaziantep, İzmit ve Trabzon illerinin ilk renk tercihinin ‘Kumsal Beji’ olduğunu da gösterdi. Trakya Bölgesi ile Samsun, Antalya ve Ankara illeri en çok ‘Dingin Gri’ tonlarını seviyor. Konya ‘Açık Fildişi’ rengini seçerken, Kayseri’de ‘Sakız Beyazı’ öne çıkıyor. 

Polisan Kansai Boya’nın mix sisteminin datasında 93 bin farklı renk formülünün mevcut olduğunu belirten CEO Mehmet Hacıkamiloğlu, renk haritası araştırmasının güncel sonuçlarını şöyle açıkladı: “2021’in ilk sekiz ayına baktığımızda en çok talep edilen renklerin hem iç cephede hem de dış cephede göz yormayan, sakinlik ve dinginlik hissi veren renkler olduğunu görüyoruz. ‘Dingin Gri’ bu yılın en çok talep alan iç cephe rengi olurken, geçen yılın favori rengi olan ‘Kumsal Beji’nin listenin ikinci sırasına indiğini görüyoruz. ‘Marjinal Gri, Sakız Beyazı, Masum Beyaz, Sade Bej, Salda Mavisi, Mutlu Mavi’ renk serileri iç cephede en çok kullanılan renkler olarak öne çıkarken dış cephede ‘Bahama Beyazı, Taş Grisi, Bulut Grisi, Roma Sarısı’ yoğun ilgi gördü.”

Haberin Devamı

Önce mavi, sonra beyaz yaka

Şirketin genç kuşak yöneticileri Can ve Efe, lise ve üniversite eğitimini tamamladıkları İngiltere’den 2013’te dönünce ciddi bir oryantasyon dönemi yaşamışlar. Şirketin her kademesinde çalıştıklarını belirten Can Bitlis süreci şöyle anlatıyor: “Dedemiz Necmettin Bitlis de bizi bu şekilde yönlendirdi. Büyükbabam, mavi yakalı ekiple de çalışmamızı istedi ve çalıştık. İki yıllık oryantasyonun ardından beyaz yaka tarafına doğru geçtik. Üç yıl kadar Yunanistan’daki Hellas’ta görev yaptım. Şu anda “Geleceğin Polisan’ı Programı”ndayım.
İş geliştirme modellerine bakıyorum.’’ Grup dışı start-up yatırımlarından da sorumlu olan Efe Bitlis ise, girişimcilik cephesindeki gelişmeleri şu sözlerle paylaşıyor: ‘’Şu ana kadar ABD’de dört tane start-up’a yatırım yaptık. Şimdiye kadar daha çok ABD’deki start-up’lara baktık. Türkiye’de de start-up’ları incelemeye başladık” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Damlamayan boya

Evde daha çok vakit geçirmeye başlayan tüketicinin talepleriyle boya dünyası çeşitleniyor. Hobi boyaları mesela... Hacıkamiloğlu, tabakları fincanları boyama imkânı veren bu boyalara beklentilerinin üzerinde talep olduğunu söyledi. Türkiye’de inşaat sektöründeki büyümenin etkisiyle hep iyi sonuçlar yakalayan boya sektörü yabancıların da doğrudan yatırım için en sevdiği sektörlerden. Bu arada damlamaz boya gibi inovatif ürünler de sektörde Ar-Ge’ye verilen önemin sonucu. Boyacılar bu boyayı çok sevmiyor. Haksızlar mı? Eline fırçayı alan bu boyayı boyamaya kalkıyor, o zaman onlara iş kalmıyor.

Yol çizgisi bile su bazlı


Polisan Holding CEO’su Mehmet Hacıkamil-oğlu, şu notları paylaştı:

Yurt dışındaki Polisan Shop sayımız 118’e çıktı. 20 ülkeye ihracat yapıyoruz.

Polisan Kansai Boya geçen yıl Ar-Ge’ye 17 milyon lira harcadı. Ar-Ge harcamasında Türkiye’deki ilk 250 şirket arasında yer alıyoruz.

Boya üretimimizin yüzde 90’ı su bazlı ürüne dönüştü. Kalan yüzde 10’luk bölümü de su bazlı yapmak üzere Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Yol çizgisi boyalarını bile artık su bazlı üretiyoruz.

Polisan Holding 2021’in ilk 6 ayında, net kârını yüzde 162 artırdı ve 80 milyon liraya çıkardı. Grubun kombine gelirleri ise 1.6 milyar liraya ulaştı.

Cinderella’nın yeni perisi Türk girişimci

Eylülün ilk haftasında Amazon Prime’da yayınlanacak olan yeni Cinderella filminin başrol oyuncusu Camila Cabello, Bee Goddess’ın
tılsım mücevherleriyle ışıldayacak. Bee Goddess, Amazon Prime iş birliği ile bir Hollywood prodüksiyonunun partneri olan ilk Türk tasarımcı
ve mücevher markası oldu.

Grinin dingin tonuna sığındık

Grammy Ödüllü dünyaca ünlü sanatçı Camila Cabello’nun başrolü oynadığı, Pierce Brosnan, Minnie Driver, Missy Elliot gibi ünlü sanatçılardan oluşan yıldız oyuncu kadrosuyla birçok ödül alması beklenen, 240’tan fazla ülkede izleyiciyle buluşacak Amazon Prime’ın yeni Cinderella’sında hayallerinin peşini bırakmayan, özgür ve güçlü kadın arketipi işleniyor.

Grinin dingin tonuna sığındık

Ay-yıldızlı kolye

Yüzlerce yıllık Cinderella masalını yeniden yorumlayarak genç kadınlara ilham olmayı hedefleyen filmde, mücevher seçimleri de her karakterin simgelediği değerleri yansıtmak üzere seçilmiş. Bridgerton, Malefiz, Öldüren Cazibe gibi yapımların Emmy ödüllü kostüm tasarımcısı Ellen Mirojnick’in, markanın felsefesiyle  tanıştıktan sonra, Bee Goddess tasarımlarının Cinderella filminde yer alması gerektiğine karar veriyor.

Masalın en göz alıcı anlarından biri olan, baloya sihirli bir şekilde hazırlandığı sahnede, ünlü yıldız Camila Cabello’nun canlandırdığı Cinderella karakteri kendi tasarımı olan elbisesiyle davete katılmaya hazırlanırken boynunda Bee Goddess tasarımı ay-yıldız kolyesini taşıyor. Bu ay-yıldız sembolünün tarihçesi aslında mitolojide “Işığın Tanrıçası”
adı ile bilinen Artemis’e dayanıyor.

Bee Goddess kurucusu ve tasarımcısı Ece Şirin, bu projenin içinde olmaktan duyduğu mutluluğu şu sözlerle ifade ediyor: “15 yıl önce tüm dünyayı sihirli bir ışıkla aydınlatmak için uygarlığın başladığı Anadolu’dan yola çıktık. Bu çapta bir Hollywood projesinde yer alan ilk Türk markası olmanın yanı sıra ünlü sanatçı Camila Cabello’nun Cinderella filminde Türk bayrağı tasarımı kolyeyle ışıldamasından gurur duyuyorum.’’