Sanaldaki turiste gerçek ‘aşk’ deneyimi

Başta Amerika olmak üzere dünyanın her yerinden misafirlerinin çoğuna dijital pazarlamayla ulaştıklarını belirten Mivara Luxury Resort & Spa Genel Müdürü Mete Üsküdarlı, “Geldiklerinde de işini aşkla yapan çalışanlar sayesinde unutulmaz bir tatil deneyimi yaşıyorlar” diyor

Turizmde dijital pazarlamanın önemi gün geçtikçe artıyor. Online tanıtımlar giderek önem kazanıyor ama tanıtımlarda yer alan güzel enerjilerin gerçekte de yaşatılması işin daha da önemli kısmı. İşte bu noktada devreye işini aşkla yapan yönetici ve çalışanlar giriyor. Severek yapılmış bir yemek, aşkla yazılmış bir kitap nasıl kendini hemen belli ediyorsa yöneticilerin ruhlarını koyduğu oteller de hemen fark ediliyor.

Yüzde 70’i yabancı

Geçtiğimiz hafta Bodrum’daki iki farklı otelin yöneticisiyle kısa sohbetler yapma fırsatım oldu. İkisi de turizm âşığı. Gündoğan’daki Mivara Luxury Resort & Spa Genel Müdürü Mete Üsküdarlı otelciliğe 16 yaşında Taksim Divan’da başlamış. Genel müdürlüğünü yaptığı Mivara, 72 odası ve 16 ultra premium villasıyla hem yerli hem yabancı turistlerden ilgi gören bir konsepte sahip. 2021 yazında otel kısmında yüzde 65-70 yabancı, yüzde 30 Türk oranı olduğunu öğrenince tabii ilk sorum “Bu kadar yabancıyı otele nasıl çekiyorsunuz?” oldu.

Uyum ve enerji

Mete Üsküdarlı bu konuda iki önemli noktaya değindi. Biri dijital pazarlamanın önemi. Mivara Luxury Resort & Spa rezervasyonları yüzde 80-90 oranında online üzerinden geliyormuş. İkinci önemli meselenin ise yöneticilerin otele yansıttıkları ruh olduğunu söylüyor ki katılmamak elde değil. Muazzam bir tesis yapsanız, yüz milyonlarca dolar yatırım yapsanız da yöneticilerin ve personelin huzurlu ve uyumlu çalışması ve enerjisi çok çok önemli.

‘Çalışanlar sektöre küstü’

Tam da bu noktada pandeminin farklı bir etkisine geldi konu. “Maalesef kalifiye personel, çalışan bulmak artık çok zor. Bunun ana nedenlerinden biri iki senedir içinde bulunduğumuz pandemi dönemi. Çalışanlar sektöre küstü. Sektörden ayrıldılar, birçoğu başka yerlerde veya talep edilen rakamlar inanılmaz astronomik boyutlarda” diyor.

Sanaldaki turiste gerçek ‘aşk’ deneyimi

Mivara Luxury Resort & Spa Genel Müdürü Mete Üsküdarlı ile turizm sektöründeki gelişmeleri konuştuk.

‘Güvenlik algısı güçlendirilmeli’

“İngiltere’nin uygulamalarının Bodrum’a etkisinden bahsedecek olursak, bu durumun daha çok Germe, Fethiye, Dalaman ve belki Kuşadası’nı etkilediği kanısındayım. Bodrum çok İngiliz alan bir destinasyon değil” diyor Mete Üsküdarlı ve yoğun pazarlarının Amerika olduğunu belirtiyor. “Güney Amerikalılar, Kanadalılar ve Kuzey Amerikalılar bizi aslında çok iyi tanıyorlar. Amerikalıların Türkiye’de en çok rağbet ettiği destinasyonlar İstanbul, Kapadokya ve Bodrum. Ama yine de Türkiye dendiğinde Amerikalıların gözünde bir güvenlik algısı problemi var. Ne kadar tanıtım yapılsa da en önemlisi bu algıyı yok etmek. Bunu yaptığımızda Amerikalılar daha yoğun şekilde gelecek” diyor.

Sanaldaki turiste gerçek ‘aşk’ deneyimi

Tatil motivasyonu

Tabii, kendisine Bodrum’da bu yazın nasıl geçtiğini de sordum. Tatil özlemi, aşılanmanın artması derken turizmin hareketlenmesi bekleniyordu ama yangınlar, İngiltere başta olmak üzere kimi Avrupa ülkelerindeki Türkiye’ye dair tedbir uygulamaları beklenen tabloyu nasıl etkiledi? Mete Üsküdarlı, “Bu sezon Bodrum genelinde doluluk yüzde 50 yüzde 55 bandındaydı. Yangınlarla, rezervasyonlarını iptal eden çok fazla kişi oldu. Tatil biraz da moral motivasyon konusu. Yangından sonra üstüne Karadeniz’de sel felaketini yaşandı. İnsanlarda otomatik olarak tatil anlayışı kalmadı. Ama şimdi yavaş yavaş toparlama var” diyor.

Patron sahnede

Bodrum Turgutreis’te yer alan Yasmin Resort, Bodrum’un uzun soluklu otellerinden. Buranın sırrı da yine otelin sahibinin işine ruhunu katması ve işini severek yapması. Ultra her şey dahil konseptiyle hizmet veren Yasmin Bodrum Resort’un patronu Aziz Birsin turizme olduğu kadar müziğe de âşık bir isim. Almanya’da okuyup, iş hayatına da Almanya’da başlayan Birsin, Türkiye’nin ilk üç deri markasından biri Starmod’un da sahibiydi. Ticari başarıları kadar müzik tutkusuyla da tanınan Birsin’in kendi kurduğu orkestrasıyla zaman zaman sahne aldığını ve methini duymuştum.

Mükemmel bir ses

Kendisini sahnede izleme fırsatım oldu. Aziz Birsin’in son derece yüksek enerjisine profesyonel sanatçılara taş çıkartacak sesi de eklenince atmosfer birden değişti. Yasmin Resort, eşsiz doğası ve yüksek standartta hizmetiyle öteden beri parmakla gösterilen tesislerden biridir ancak sadece bu deneyimi yaşamak için bile bu otele gidilir.

Unutulmaz anlar

Bu enerji tabii otelin başarısına da yansıyor, her alanda olduğu gibi turizmde de online pazarlayan, gerçekten yaşatan kazanıyor. Turgutreis’teki 500 yatak kapasiteli otelin de müşterilerinin yüzde 80’i başta Almanlar olmak üzere yabancılar. Aziz Birsin’in dokuz dilde söylediği şarkılarla turistler kendilerini müziğin ritmine bırakıyor. Bu sıra dışı deneyim, turistlerin kendilerini son derece özel hissetmelerini sağlıyor. Turizmde başarının sırrı da bu değil mi zaten? Bütün misafirlere eşit ve yüksek standartta hizmet verirken her birinin tek ve biricik olduğunu hissetmesi. Bravo Aziz Bey!

Sanaldaki turiste gerçek ‘aşk’ deneyimi