‘Savunmanın Kale’sinden güçlü motor sesi geliyor

Kale Grubu, yerli turbojet KTJ-3200 ile dünyada sayılı ülkede olan üretim kabiliyetine sahip. Motorun kalifikasyon testleri yakında tamamlanacak. Motorun üzerinde Türkiye’de yapılmayan hiçbir komponent yok

Türkiye son yıllarda savunma sanayiinde büyük hamle başlattı. Sadece kamu değil özel sektör de yerli ve milli savunma sanayiine büyük katkı veriyor. Seramik ve yapı malzemelerinin yanı sıra havacılık ve savunma sanayiinde de büyümesini sürdüren Kale Grubu onlardan biri. Grup bu yıl, yerli turbojet motorunun seri üretimine başlayacağı duyurdu. Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay ile Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, çevrimiçi toplantıda yerli turbojet KTJ-3200 ile dünyada sayılı ülkelerde olan üretim kabiliyetlerine sahip olduklarını açıkladı. Motorun kalifikasyon testlerinin yakında tamamlanacağı bilgisini veren Osman Okyay, “Tamamen milli imkânlarla ürettiğimiz motorun seri üretimine bu yıl başlarız. Motorun üzerinde ülkemizde yapılmayan hiçbir komponent yok. Bu motoru, dışa bağımlı olmadan, yerli imkânlarla yaptık” dedi.

‘Savunmanın Kale’sinden güçlü motor sesi geliyor

İlham olacak

Cirolarının büyük kısmını Ar-Ge ve inovasyona ayırdıklarını belirten Osman Okyay, şöyle konuştu:

“Bu motoru üretirken çok damdan düştük, çok zorlandık ama sonuçta birkaç ülkenin ürettiği bir motoru üretmeyi başardık. Bu durum gelecekte daha gelişmiş motorlara yönelik tasarım ve geliştirme çalışmalarında bize ilham olacak. Önümüzdeki yıllarda, savunma ve havacılıkta imza projelerle adımızdan söz ettireceğiz.” 16 şirket, 5 bini aşan çalışan, binlerce paydaşlarıyla yapı ürünleri grubunda seramik karo özelinde Avrupa’nın 5’inci, dünyanın ise 15’inci büyük üreticisi olarak yollarını devam ettiklerini söyleyen Zeynep Bodur Okyay ise, “Yapı Ürünleri Grubu’nda mevcut ürün portföyümüze katkı sağlayacak yeni şirket satın alımı veya yeni fabrika yatırımları planlıyoruz. Yurt dışında ise Avrupa, Afrika, Güney Asya ve Orta Doğu’da yerel üretim tesisleri kurmak ve kanal yaygınlığımızı artıracak yatırımlar için fırsatları değerlendiriyoruz” dedi.

Kale Grubu’nun, 2020’yi yüzde 30’un üzerinde büyüyerek yılı 4 milyar TL ciroyla kapattığını ifade eden Zeynep Bodur Okyay, “Büyümenin lokomotifi, pandeminin yarattığı zorluğa rağmen ihracatını önceki yıla oranla yüzde 4.1 artıran yapı grubu oldu” şeklinde konuştu.

Sivil havacılıkta potansiyel yüksek

Pandeminin en çok etkilediği sektörlerin başında sivil havacılığın geldiğine vurgu yapan Osman Okyay, “Bu durumun yarattığı etkiyi, ticari sivil havacılık alanlarındaki fırsatlarla telafi edeceğimize inanıyoruz. Sektörün daralması nedeniyle havacılık ve savunma sektöründe OEM üretim yapan firmalar daha fazla göz önünde olacak. Dünyanın önde gelen savunma ve havacılık üreticileri Türkiye pazarına yönelebilirler” dedi. Türkiye’nin F-35 Programı’ndan çıkarılmasını da değerlendiren Okyay, “Yılın ortasında teslim edilecek siparişlerimiz var. İş birliğimizin büyüklüğü 50 milyon dolarlık ciroya tekabül ediyordu. Bize yeni sipariş verilmeyeceği bildirildi. Daha önce verilmiş siparişleri tamamlayacağız. Programa tekrar dönüş olur mu bilemiyoruz” dedi.

Pandemi sanat sahibi yaptı

Cemiyet hayatının önde gelen isimlerinden Berrak Barut ile Abdi İbrahim İlaçları’nın sahibi ünlü iş insanı Nezih Barut’a daha çok sanatsal etkinliklerde rastlarız. Berrak Hanım her zaman şık ve zariftir. Uzun bir aradan sonra geçen gün buluştuk. Her zamanki gibi yine bakımlı ve çok şıktı. Özellikle modern saç kesimine bayıldık.

‘Savunmanın Kale’sinden güçlü motor sesi geliyor

Virüs öğretmiş!

Berrak Hanım meğer pandemide girişimciliğe adım atmış! Saçlarını kendisi kesip boyamaya başlamış. Pandemide saçını boyayanları biliyoruz. Hepimiz mecbur kalınca kuaförümüzü arayıp saç boyası rengimizi alıp hünerlerimizi gösterdik. Ama saçını kendisi kesen ve kesmeye de devam edecek olanı ilk kez duydum! Hem de manikürcü makasıyla...

‘Savunmanın Kale’sinden güçlü motor sesi geliyor

Berrak Barut, koronavirüs illetini virüse yakalanan yakınları üzerinden yaşayınca tedbirlere çok dikkat eder olmuş. Uzun süre evden çıkmamış. Saçlar da yolundan çıkınca iş başa düşmüş. Bu sürede saç kesmeyi öğrenip, kendisine kuaförlük hizmeti vermeye başlamış! Hem de manikürcü makasıyla (tırnakların yan batıklarını, etlerini almada kullanılır). Yok artık deyince, makası alıp, saçın nasıl kesilebildiğini bizlere gösterdi. Saçı ufak tutamlar halinde parça parça tutup, uçlarından kesiyorsunuz. Benim de saçlarımı kesti. Sonuç: Kuaförüm, “Beni kimlerle aldatıyorsun” dedi, aramız açık!

Londra-New York arası 3.5 saatte ‘Boom’layacak

Londra-New York arası 3.5 saate iniyor. Concorde son uçuşunu gerçekleştireli yıllar oldu. Havacılık teknolojilerine odaklanan bir startup, süpersonik seferleri geri getirmek için kolları sıvadı. Boom adlı girişimin projesi, New York ile Londra arasını 3 saat 20 dakikaya indirecek bir uçak geliştirdi. Amerikan Havayolu şirketi United Airlines de geçtiğimiz günlerde Concorde jet gibi olan süpersonik uçak için 15 adet sipariş verdiğini duyurdu. Ticari uçuşların 2026’da başlaması planlanıyor. Böylece Concorde’un ardından yıllar sonra hızlı uçuşlar yeniden başlayacak.United CEO’su Scott Kirby konuyla ilgili açıklamasında, “United, daha yenilikçi, sürdürülebilir bir havayolu inşa etme yörüngesine devam ediyor ve günümüzün teknolojideki gelişmeleri, süpersonik uçakları dâhil etmeyi daha uygun hale getiriyor.

Misyonumuz her zaman insanları birbirine bağlamaktı ve şimdi Boom ile çalışarak bunu daha da büyük ölçekte yapabileceğiz” dedi. Boom Supersonic’in kurucusu ve CEO’su Blake Scholl ise şunları söyledi: “Dünyanın net sıfır karbon süpersonik uçakları için ilk satın alma anlaşması, daha erişilebilir bir dünya yaratma misyonumuza doğru önemli bir adımı işaret ediyor.”