Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Amerikalı Netbase şirketinin yaptığı araştırmaya göre moda ve alışsever kadınların tüketim kararlarını en çok etkileyen sosyal ağ, Facebook. “Moda Endüstrisindeki Sosyal Etki Kanalları” adlı rapora göre Facebook, bloglar, forumlar ve mesaj panoları, kadınların kıyafet alırken en çok etki altında kaldığı kanallar. Twitter ise alışveriş kararların verilmesi sürecinde pek de etkili değil.
Netbase’in araştırması, sosyal medyayı aktif ve etkili kullanan Amerikalı kadınlar üzerinde yapıldı. 1005 kişilik grup, modaseverler ve sosyal alışverişçiler olarak ikiye farklı grupta incelendi. Modaseverler, modayı ve trendleri yakından takip eden kadınlar. Diğer grup ise sosyal alışverişçiler; arkadaşlarının ve çevrelerindekilerin satın alma tercihlerinden etkilenenler.
Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal alışverişçilerin yüzde 72’si, modaseverlerin ise yüzde 56’sı, alışveriş tercihlerinde Facebook’un çok büyük bir rol oynadığını söylüyor. Sosyal alışverişçilerin yüzde 64’ü, modaseverlerin ise yüzde 62’si, alışveriş yapmadan önce fikir ve öneri almak için mutlaka bloglara ve forumlara bakıyor. Yine görsel altyapılı platformlardan Pinterest ve Instagram da alışverişte etkili. Kadınların yüzde 27’si Pinterest, yüzde 42’si ise nispeten daha genç bir kullanıcı kitlesi bulunan Instagram’ın kararlarını etkilediğini düşünüyor. Ancak ne modaseverler ne de sosyal alışverişçiler, Twitter’ın alışverişlerine etki etmediğini söylüyor. Sebebi ise yazı ağırlıklı platformun görsellerinin de ancak tıklayınca açılması. İmaja dayalı moda sektörü için Twitter, en azından alışveriş kararları için pek de verimli bir pazarlama kanalı olarak görülmüyor. Yine de markaların bütün kanallarda birden var olması gerektiğini söylüyor Netbase yetkilileri: “Markaların bütün bu kanallarda olması ve ürünlerini tanıtmak, kampanyalarını paylaşmak için sosyal medyayı kullanmaları şart. Twitter ürün promosyonu için olmasa da, bilgiyi hızlı yaymak için önemli. Satın alma kararlarını etkilemiyor belki ama ‘Ne zaman almalıyım?’ sorusuna yanıt veriyor. Kadınlar, ne giyildiğini, ne alacaklarını Facebook ve bloglar üzerinden; fotoğrafların da yardımıyla öğreniyor. Bu nedenle ürünler Facebook ve bloglar üzerinden tanıtımalı, Twitter üzerinden ise promosyon yapılmalı.”