Markalar online dünyayı keşfedeli çok oldu. Ardından sosyal medya geldi. Başlarda bu platformlarda nasıl hareket edeceklerini bilemeyen markalar zaman içinde stratejilerini de yavaş yavaş oturttu. Facebook, Twitter, Tumblr, Youtube, Instagram, Vine derken pazarlama yöntemleri de şekillendi. Müşterilerine artık bu kanallardan rahatça ve pazarlama bütçelerinde çok da açılmadan ulaşabiliyorlardı. Ama sosyal ağlarda büyük yüklenme oluştu. Başlarda sevdikleri markaların promosyon içerikli mesajlarına ses çıkarmayan müşteriler, sıkılmaya başladı. Sosyal medya ağları uçsuz bucaksız reklam akışlarına dönüşmüştü. Markalar için tek bir çözüm vardı. Ya yeni stratejiler bulacaklar ya da takipçi kaybedeceklerdi.
Ayrışma tam da bu noktada başladı. Akıllı markalar, promosyon mesajlarını azaltıp farklı içeriklere yönelmeyi tercih etti. Pazarlama uzmanları da altını çiziyordu: “Müşterileriniz için markanızın, ürünlerinizin, servislerinizin önemi yok. Onlar kendileriyle, kendi istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgileniyor. Size ilgi göstermeleri için onların ilgi duyacağı, heyecanlanacağı, sizinle iletişime girecekleri içerikler üretmelisiniz.”
Yüzde 70 içerik pazarlıyor
Forbes’un haberine göre ABD’deki markaların yüzde 70’i içerik pazarlaması yapıyor. Bu bilinç, Türk moda markaları arasında da yavaş yavaş oturuyor. Kotonblog, buna iyi bir örnek. Koton, yeni kurduğu blog’unun içerik üreticilerini; yani yazarlarını, kendi müşterileri arasından belirledi. Yüzlerce başvuru arasından seçilen 10 kişi, bir ay boyunca Koton’un blog’unu beraber hazırladı. Moda haberleri, trend yazıları, ilham veren fotoğraflar... Yapılan oylama sonucunda iki isim, Koton’un resmi blogger’ı oldu. Markayı halihazırda takip eden bu genç bloggerlar hem blog takipçilerinin nabzını tutuyor hem de Koton müşterilerinin ilgisini çekecek içerikler üretiyor. Moda çekimleri, trend yorumları, seyahat yazıları ve konser izlenimleri, blog’un ağırlıklı içeriklerinden. Takipçiler promosyon mesajları ve ürün tanıtımlarıyla boğulmuyor, nitelikli bir lifestyle blog’unda bulabilecekleri içerikleri buluyorlar.
Koton’un blogger projesi yaz aylarıyla da sınırlı kalmayacak. Sonbahar-kış sezonuyla beraber yarışma tekrarlanacak; yeni bloggerlar da yine müşteriler arasından aynı şekilde belirlenecek.
Online satış başladı
NetWork, kendi mağazasından online satışa başladı. NetWork.com. tradresinde hizmet veren marka kadın, erkek, ayakkabı, çanta ve aksesuar kategorilerinde satış yapıyor. 2000 farklı ürünün bulunduğu sitede 30 gün içinde iade seçeneği de bulunuyor. Bu arada network.com.tr adresinden alınan ürünler, fiziki mağazalardan değiştirilebiliyor.