Teknoloji dünyası, Yves Saint Laurent’ın CEO’su Paul Deneve’in Apple’a transferini konuşuyor. Daha önce Lanvin ve Nina Ricci’de çalışan Deneve, Apple’a geçerken “teknoloji sektöründeki yeni kariyer fırsatları”nın altını çiziyordu. Deneve’nin yalnızca bu açıklaması değil, transferi de çok iyi okunmalı aslında. Yalnızca Deneve’nin Silikon Vadisi’ni tercih etmesi değil, Apple’ın yeni yöneticisini niçin ünlü Fransız modaevinden seçtiği de merak konusu.Deneve, Apple’da perakende işleriyle uğraşmayacak. Özel projeler birimi için çalışacak. Bu da bugüne kadar iPod, iPhone ve iPad gibi ürünleriyle tüketici alışkanlıklarını değiştiren markanın büyük planları olduğunun göstergesi.
Keza Apple yöneticileri Mayıs ayında giyilebilir cihazlara ilgi duyduklarının altını çizmişti; Nike’ın FuelBand’i ve Google’ın gözlükleri gibi takılabilen, giyilebilen teknolojilere sıcak baktıklarını söylemişti. Bu açıklamalar, Apple’ın üretmekte olduğu iddia edilen iWatch saatiyle ilgili dedikoduları da artırmıştı.
Mega trend
Deneve’nin transferini teknoloji dünyası yakından takip ediyor ama aslında moda ve lüks sektörünün de bu konuyla ilgilenmesi şart. Çünkü yakın gelecekte, giyilebilir teknoloji pazarı bir sıçrama yaşayacak. Credit Suisse’in birkaç hafta önce yayınladığı rapora göre giyilebilir teknoloji pazarının önümüzdeki 3-5 yıl içinde 30 ila 50 milyar doları bulması tahmin ediliyor. Hatta raporda bu bu cihazlar için ‘mega trend’ yorumu yapılıyor.
Sensörler ve pil ömürleri geliştikçe, aynı akıllı telefonlarda olduğu gibi bu ürünler için yapılan uygulamalar ve servisler arttıkça, giyilebilir teknolojiler yaygınlaşacak. Önemli oyuncularının henüz yalnızca Apple, Google ve Nike olarak görüldüğü pazara, geç olmadan moda ve lüks markalarının da yakınlaşması gerekiyor. Kârının büyük bir kısmını aksesuarlardan elde eden lüks markalar için önemli bir fırsat. Çünkü giyilebilir teknolojilerin yaygınlaşabilmesi yalnızca fonksiyonlarına bağlı değil. Tasarımları, ergonomileri ve estetikleri de önemli. Aynı Apple ürünlerindeki gibi. Kıyafet, aksesuar ve ayakkabılarla gelecek giyilebilir teknoloji devriminin potansiyel oyuncularının bu konuda kafa yormaya başlamasında fayda var. Veya Deneve gibi daha nice isimleri Silikon Vadisi’ne uğurlamaya hazırlansalar iyi olur.
Blogger pazarı
Blog yazarları geçtiğimiz hafta Alaçatı’da takipçileriyle Blogger Bazaar’da buluştu. Bloggerlar, kendi kıyafet ve aksesuarlarının yanı sıra tasarladıkları ürünleri de uygun fiyatlarda satışa sundu. Trendyol.com ve Modagram.com sponsorluğunda düzenlenen etkinliğin öncesinde Twitter üzerinden yapılan yarışmayla hediyeler de dağıtıldı. Online alışverişi offline ile buluşturan Blogger Bazaar’ın bir sonraki ayağı eylül ayında gerçekleşecek.