Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları

Moda ve güzellik markaları, yeni veya öne çıkarmak istedikleri ürünlerin tanıtımı için mikrositelere yönelmeye başladı. Mirkositeler, kimi zaman markaların web sitelerinin altında, kimi zaman da tamamen bağımsız adreslerde yer alıyor. Özel bir ürün veya ürün grubuna odaklanan siteler, markanın tercihine göre ya editoryal içeriğe ya da promosyona ağırlık veriyor.
Mikrositeler aracılığıyla pazarlama, yeni bir şey değil aslında. Ama moda sektörü bu özelleştirilmiş sitelere son zamanlarda daha çok ağırlık veriyor. Özellikle lüks segmentteki markalar, hem ayrışmak hem de ürünlerinin ruhunu müşterilerine daha iyi yansıtabilmek için bu yolu tercih ediyor.
Bu tür mikrositelere en yeni örnek, Balenciaga’nın Le Dix adlı yeni çanta koleksiyonu için tasarladığı sayfa. Bu sayede koleksiyonun markanın sonbahar/kış 2013 ürünlerinin gölgesinde kalmaması ve daha çok ses getirmesi planlanıyor. http://ledix.balenciaga.com sitesi, oldukça sade bir tasarıma ve yalnızca birkaç özelliğe sahip. Çantayı tanıtan bir video, birkaç kampanya görseli ve satış sitesine yönlendirme yapan koleksiyon göselleri, 10 başlık altında toplanmış. Sitenin açılışından önce müşterilerin ilgisini çekmek için sosyal medya duyuruları da ihmal edilmemiş.

Her ürüne özel mikrosite
Balenciaga’nın yanı sıra Fransız modaevi Chanel de yakın zamanda mikrosite yöntemini kullananlardan. Marka, sonbahar/kış 2013-14 pre-koleksiyon’unu http://womenonly.chanel.com adresindeki Women Only adlı video’yla tanıtmıştı. Chanel’in kreatif direktörü Karl Lagerfeld’in çektiği filmde modeller ve giydikleri kıyafetler tanıtılıyordu.
Marc Jacobs ise parfüm koleksiyonunu tanıtmak için www.marcjacobsfragrances.com adresini kullanıyor. Şu aralar mikrositede markanın en yeni parfümü olan Honey ön planda. Dior’un cilt bakım serisi One Essential’ı tanıtan mikrositeye ise, markanın ana sayfasından, güzellik bölümünden ulaşılıyor.
Mikrositelerin geri dönüşünün en önemli nedeni, maliyetlerin azalması. Sayfa sayıları azaltılıyor, görsellik ön plana çıkarılıyor. Böylece markanın ayrışması, ürünlerin hedef odaklı bir şekilde ilgi çekmesi sağlanıyor. Ve elbette mikrositelerin müşteri deneyimini artırması, farklı içeriklerle sitenin ziyaretçilerine fayda sağlaması gerekiyor. Önümüzdeki günlerde başta lüks segment olmak üzere diğer moda ve güzellik markalarının da mikrosite kullanımını artıracağına şüphe yok.

Haberin Devamı

Twitter’da ünlülerin tercihleri önemseniyor

Haberin Devamı

NetBase’in yaptığı araştırmaya göre ünlülerle ilişkili markaları tercih eden kadınların dörtte üçü, Twitter kullanıcısı. Bu kadınlar, ilham ve etkileşim kaynağı olarak Twitter’ı diğer platformlara tercih ediyor. Her ne kadar Twitter satın alma kararlarını en çok etkileyen kanallardan sayılmasa da, bu platformdaki kadınların büyük bir çoğunluğu, ünlülerin kullandığı ürünleri satın alıyor. Bu da, markaların pazarlama stratejilerinde Twitter’ı ihmal etmemesi; markalarıyla, müşterilerinin beklentileriyle tutarlı ünlülerle işbirlikleri yapmaları gerektiği anlamına geliyor.