Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

2013, mobil ticaretin geliştiği ve yaygınlaştığı yıl oldu. Mobilin özellikle mağaza içi kullanımında ve satışa etkisinde büyük bir sıçrama kaydetti. 2014’ün de farklı olmayacağını şimdiden söylemek mümkün. Deloitte Digital’in, mobilin mağaza için etkisini araştırdığı Mobile Influence 2013 (Mobil Etki) adlı rapora göre bu rakamlar 2017 yılında da artarak devam edecek.
Rapora göre 2013 yılında mobilin mağaza içindeki satışlara etkisi yüzde 6,8 oranında arttı. Bu da ortalama 18 milyar sterlinlik bir rakama tekabül ediyor. 2012 yılıyla karşılaştırdığımızda ise, mobilin mağaza içi satışına etkisinin yüzde 45 oranında arttığını görüyoruz.
Deloitte araştırması 2017 yılında mobil etkinin yüzde 10-15 civarında olacağını öngörüyor. Yani 27 ila 41 milyon sterlinlik bir rakamdan bahsediliyor.
2013’te e-ticaret hacmi, 29 milyar sterlin olarak gerçekleşmiş. Mobil ticaret ise 5 milyar sterlini bulmuş. Mağaza içi satışlar 261 milyar sterlin. Mobilin mağaza içi satışlardaki etkisi ise, yukarıda da belirtildiği gibi 18 milyar sterlin. 2017 yılında e-ticaret hacminin 52 milyar sterlini bulacağı tahmin ediliyor. Mobil satışlar ise 12 milyar dolar. Yine rapora göre mağaza satışları 276 milyar sterlin olacak. Mobilin bu satışlara etkisinin ise 41 milyar sterlini bulacağı öngörülüyor.
Mobil cihazların kullanımı, satın alınan ürünlere göre de değişiyor. En çok elektronik ve ev gereçlerinin satışında mobil cihazlar kullanılıyor. Bunu sırasıyla spor, oyuncak ve hobi eşyaları izliyor. Sonra sırasıyla mobilyalar, yiyecek-içecek ve sağlık ürünleri geliyor.

TV reklamından alışveriş
Shoppable videolar, yani üzerinden alışveriş yapılabilen videolar, markaların denediği yeni uygulamalardan. Son olarak H&M de David Beckham’ın oynadığı bir televizyon reklamı ile bu mecrayı deniyor. Super Bowl esnasında yayınlanacak 30 saniyelik videoda görünen ürünleri sadece Samsung Smart TV izleyicileri, Shop TV alışveriş platformu aracılığıyla satın alabilecek.

Podyumdan satış
Burberry, Shop The Runway uygulaması ile Londra Moda Haftası’nda sergilediği koleksiyonunu mağazalara girmeden çok daha önce satın alma imkanı sunuyor. 2014 Sohbahar/Kış erkek koleksiyonundan, daha üretimi bile başlamamış olan parçalar, 2 Ocak’a kadar markanın e-ticaret sitesinde satışta olacak.