Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları

Sosyal işaretleme platformu Pinterest, en hızlı büyüyen ağlardan biri. Pin (iğne) ve interest (ilgi) kelimelerinden oluşan site görsel içerik üretimi ve paylaşımını tercih edenlerin favorilerinden. Kullanıcıların kendi ürettikleri içeriği paylaştığı ve beğendikleri şeyleri işaretlediği site, moda markaları için de önemli bir mecra haline geldi. e-ticareti olan markalar, Pinterest sayesinde satışlarında artış olduğunu belirtiyor. Moda markaları, satış sitelerine Pinterest üzerinden gelenlerin, Facebook ve Twitter’dan daha çok alışveriş yaptığını söylüyor.
Her moda markasının Pinterest hesabı henüz yok. Ama bu onların ürün ve görsellerinin paylaşılmadığı, pin’lenmediği (işaretlenmediği) anlamına gelmiyor.
Analiz firması Curalate’in yaptığı performans değerlendirmesi de bunu gösteriyor. Sitede en çok pin’lenen marka olan Chanel’in bir hesabı yok mesela. Buna rağmen ünlü Fransız modaeviyle ilgili 150 bin paylaşım yapılmış bugüne kadar. Günde 56 ürün ve imaj pin’lenmiş, 1,244 civarında da yeniden pin’leme yapılmış. Chanel’in pin’lenen ürünlerinin çoğunda altın, beyaz, pırlanta ve siyah bulunuyor. Chanel’i, Christian Louboutin takip ediyor. Bir diğer ayakkabı markası Jimmy Choo ve Steve Madden’in ürünleri de Pinterestçilerin yakın markajında. Ardından sırasıyla Marc Jacobs, Yves Saint Laurent, Giuseppe Zanotti, Prada, Manolo Blahnik ve Bruno Magli geliyor.

Haberin Devamı

2013’ün rengi: Beyaz

Trendleri anlamak için bakılacak adreslerden biri de online alışveriş siteleri. Özellikle satış hacimleri yüksek siteler sayesinde neyin gerçekten talep gördüğünü, neyin moda olduğunu çıkartabiliyoruz.
Yaklaşık üç yıl önce kurulan Trendyol, Türkiye’deki en büyük özel alışveriş sitelerinden biri. Trendyol’un satışlarına göre en büyük ilgiyi ayakkabılar görüyor. Sadece 2012’de 1 milyonun üzerinde ayakkabı satılmış. Ayakkabı kategorisinde en çok topuklu model ler tercih ediliyor. Onları ise botlar ve babetler takip ediyor.
Ayakkabıların en yakın takipçisi, elbiseler. En çok sırt dekolteli modeller satılıyor. Yazla beraber dantelli, çiçek desenli elbiselerin satışı da artmış. Neon ve baskılı tişörtler de çok popüler.
Trendyol yetkilileri, her yılın bir de rengi olduğunu söylüyor. 2012’de en çok siyah renk satılırken, 2013 başından bu yana beyaz ürünlerin satışı artmış. Tüketicilerin açık renk giyme konusunda cesaretinin arttığını söylüyorlar. Yılın en popüler rengi olan beyazı, siyah, ekru, gri, mercan ve kırmızı takip ediyor.