Yukarıda adı geçen tüm diyetlerin ana özelliği tek tip besin tüketimine dayalı olup hızlı kilo verdiren diyetler olmalarıdır. Kişilerin sağlıklı bir şekilde (yağ kaybederek) kilo vermesi ve verilen kiloların korunması,  kişiye özel kişinin yaş, boy, sağlık bilgileri doğrultusunda yaşam tarzına uygun bir dengeli beslenme programıyla sağlanmalıdır.

Bu programın karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve posa dengesinin iyi kurulmuş olması da çok önemlidir. Tek yönlü diyetler ile kaybedilen kilo genellikle yağsız vücut kitlesinden ve su kitlesinden olmaktadır.

Hâlbuki kişiye özgü düzenlenen diyet programları ile hedef kilo kaybının yağ kitlesinden olmasıdır. Aynı zamanda amaç kişiye sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak ve kişinin kaybettiği kiloyu geri kalan hayatı boyunca korumasını sağlamak olmalıdır.


1-Atkins Diyeti;

Protein içeriği yüksek, karbonhidrat içeriği düşük olan bir diyet türüdür. Özellikle karbonhidrattan kısıtlı olduğundan; ekmek, unlu gıdalar örneğin; makarna, pilav, meyve gibi besinler yasaktır.

Protein ağırlıklı beslenmenin ön planda olduğu bu diyette proteinin fazla alınması vücutta birtakım fizyolojik değişikliklere neden olmaktadır. Proteinin vücuttaki fonksiyonuna bakıldığında özellikle metabolizmanın hızlı çalışmasını ve kilo kaybının fazla olmasını sağlamaktadır. Çok fazla alındığında ürik asit metabolizmasını da bozabilir bunun sonucunda kanda ürik asit birikimine neden olabilir.  

Bunun yanında özellikle böbrek yükünü arttırarak böbrek fonksiyonlarını negatif etkilemektedir. Vücuttan sıvı kaybına neden olduğu gibi vücuttan kalsiyum atılmasına da neden olmaktadır. Diğer olumsuz etkilerden biri de protein ağırlıklı beslenme sonucunda yoğun olarak doymuş yağın da vücuda alınması sonucunda kalp-damar riskini arttırmasıdır.

Zayıflatma oranı en yüksek 3 bitkinin muhteşem karışımıyla kilo vermeye ne derdiniz? Formül için Tıklayınız…


2-Montignac Diyeti;

Bu diyetin özelliği aynı öğün içerisinde protein ve karbonhidratın yer almamasıdır.  

Ayrıştırma diyeti ile aynı özellikte olan bir diyet şeklidir. Doğada her besinin içeriğinde belli miktarlarda protein, karbonhidrat, yağ vitamin ve mineraller bulunmaktadır. Her besinin özeliğine göre bu değerler farol göstermektedir. Dolayısıyla bu tip beslenme programı ütopik olmaktadır. Çünkü bu tip bir beslenme için besinlerin içeriğindeki öğeleri ayrıştırmak gerekecektir. Fakat bu besin öğelerinin yiyeceklerden ayrıştırılması normal şatlarda mümkün değildir. Zaten böyle bir beslenme programı insan vücuduna da uygun değildir. Çünkü gün içerisinde nasıl ki tüm besin öğelerini almamız gerekiyorsa,  öğün esnasında alırken de belirli oranlarda yine kompleks almamız önemlidir. Bu tarz ayrıştırma diyetleri kas ve kemiğin fazla kaybedildiği sağlıksız kilo kayıplarına neden olmaktadır.     

Sağlıklı kilo vermenin yolları için Tıklayınız…

3- South Diyeti;

    Bu diyetin özelliğine bakıldığında; süt ve türevleri ile birlikte karbonhidrat içerikli besinlerin kısıtlandığı görülmektedir. Protein içeriği yüksek olan bir diyettir. Öncelikle süt ve türevlerinin kısıtlandığı bu diyette, kalsiyum içerikli gıdalardan fakir kaldığı göze çarpmaktadır.

Kalsiyum özellikle kemik, diş gelişimi ve sağlığı açısından en önemli mineral olduğu unutulmamalı, özellikle kadınlarda ileriki yaşlarda kemik erime riskinin artacağı gözden kaçmamalıdır. Bunun yanı sıra karbonhidrattan kısıtlı olması, (günlük enerjimizin yarısından çoğu karbonhidratlar karşılanır) yeterli enerjiyi alamadığımızı ve proteinlerden karşılamaya çalışıldığı da göze çarpmaktadır. Tıpkı Atkins diyeti gibi protein ağırlıklı olması vücudumuzdaki sağlığı tehdit ettiği de unutulmamalıdır.