Kişilerin sağlıklı bir şekilde (yağ kaybederek) kilo vermesi ve verilen kiloların korunması,  kişiye özel kişinin yaş, boy, sağlık bilgileri doğrultusunda yaşam tarzına uygun bir dengeli beslenme programıyla sağlanmalıdır.

Bu programın karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve posa dengesinin iyi kurulmuş olması da çok önemlidir. Tek yönlü diyetler ile kaybedilen kilo genellikle yağsız vücut kitlesinden ve su kitlesinden olmaktadır. Hâlbuki kişiye özgü düzenlenen diyet programları ile hedef kilo kaybının yağ kitlesinden olmasıdır. Aynı zamanda amaç kişiye sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak ve kişinin kaybettiği kiloyu geri kalan hayatı boyunca korumasını sağlamak olmalıdır.

Bir önceki yazımda ele aldığım moda diyetler bölümüne bu hafta devam edeceğiz..
İşte moda diyetlerden Zone ve Glikoz diyeti …

4- Zone Diyeti;

Bakıldığında ilk göze çarpan diyetin aç kalmama prensibi üzerine kurulu görünmesidir. Fakat önerilen öğün sayısına bakıldığında hiç de öyle olmadığı tam tersi, 4 öğünden oluşan bu diyetteki sabah ile öğlen arasındaki uzun sürenin açlığı yoğun şekilde hissettireceğidir. Bu da insanların en aktif çalıştıkları dönemde performanslarının azalmasına sebep olabileceğidir. Ayrıca kahvaltı ve öğle yemeği arasındaki 5 saatlik uzun süreli aç kalma metabolizmanın yavaş çalışması ve besinlerin yağa dönüşmesi demektir. Bu da verilen kilonun çok hızlı geri alınması demektir.


5- Glikoz Diyeti;

Diyetin ana ilkesi kan şekerini hızlı yükselten besinlerden uzak durulmasıdır. Bu besin grubunun de insana vücudu için gerekli olduğu düşünüldüğünde uzak durulması fikri yanlıştır. Bunun yerine dengeli ve doğru karbonhidrat kaynaklarının tüketilmesi gerektiği düşünülüp sağlık problemlerine neden olmadan sağlıklı kilo kaybı sağlanabilir.

Zayıflatma oranı en yüksek 3 bitkinin muhteşem karışımıyla kilo vermeye ne derdiniz? Formül için Tıklayınız…