Migren Yediğimiz/İçtiğimiz Besinlerden Etkilenir mi?

Migren özellikle kadınların yaşam kalitesini etkileyen can sıkıcı nörolojik bir hastalıktır. Migren baş ağrısı atakları ile seyretmekte ve bu ataklar 4 saatten 72 saate kadar sürebilmektedir. Bu atakları tetikleyen faktörler arasında çeşitli besinler ve bireyin beslenme tarzı yer almaktadır. Diğer faktörler ise stres, hormonal değişiklikler, hava değişimleri, kapalı ortam, dumana maruziyet, parfüm/oda kokuları, ışık, gürültü ve uyku düzenidir.

Migren Ataklarını Tetikleyen Besinler

Çikolata: Migren hastaları üzerinde yapılan birçok çalışmada çikolatanın içeriğindeki biyolojik bileşenler ve kafein sebebiyle atakları tetikleyici olduğu bildirilmiştir.

Alkollü İçecekler : Özellikle kırmızı şarap, bira

Kafein içerikli içecekler : Çay, kahve, kola

Çay, soğuk çay, kahve, kola kafein içermekte ve tüketimi ile migren ataklarının arttığı bilinmektedir.

Özellikle diyet ürünler ‘’aspartam’’ – bir çeşit tatlandırıcı- da içerdiğinden migren ataklarını daha fazla tetiklediği bildirilmektedir.

Peynir, Fermente Besinler, Turunçgiller

Bir Diğeri İse : Açlık

Yoğun iş temposunda ya da koşuşturmacalar arasında yemek yemeyi unutan/atlayanlar bilmeli ki açlık özellikle uzun açlıklar migren ataklarının en sık tetikleyicilerindendir.

Migren Ataklarının Önlenmesinde Umut Vadeden Besinler

Magnezyum içerikli besinler; badem, ceviz, kurubaklagiller, yeşil yapraklı sebzeler…

Mutluluk hormonunu uyaran bir yol sayesinde migren ataklarından koruyucu etkiye sahiptir.

Koenzim Q

Migren hastalarına yönelik yapılan çalışmalarda Koenzim Q antioksidan etkisi sebebiyle baş ağrısı ataklarından koruyucu olduğu gösterilmiştir.

Öksürük Otu

Papatyagillerden olan bu bitkinin enfeksiyonlara karşı koruyucu etkisinin yanı sıra migrende görülen baş ağrısı ataklarını önleyebileceği düşünülmektedir.

Sağlıklı günler dilerim

Diyetisyen Sevde Kahraman

E-Mail :

İnstagram : http://www.instagram.com/dytsevdekahraman/

Facebook : http://www.facebook.com/diyetisyensevdekahraman/