Stil Esmod İstanbul 'Fashion Online' Konferansı

Esmod İstanbul 'Fashion Online' Konferansı

15.02.2012 - 00:00 | Son Güncellenme:

Moda'nın internette yansıması... Türkiye’de e-buying olgusu her geçen gün daha da fark ediliyor ve gelişiyor. Moda ürünlerinin internet üzerinden satışı ile ilgili merakımızı gidermek adına, vogue.com.tr’nin yöneticisi Melis Pekand, Limango genel müdürü Gülfem Toygar ve womenist.net sitesinden Nazlı Şatıroğlu’nun katılımıyla Esmod İstanbul’da düzenlenen ‘Fashion Online’ konferansına katıldık.

Esmod İstanbul Fashion Online Konferansı

 Moda'nın internette yansıması...

21. yüzyılın vazgeçilmez nimetlerinden biri hiç kuşkusuz teknoloji. Tamamen insana yönelik olan ve insandan beslenen teknoloji; hayatımızı kolaylaştıran ama aynı zamanda geliştikçe insanları himaye altına alan bir nitelik taşıyor. Hayatımızın birçok alanında kendini hissettirecek bir güce sahip olan teknoloji, insanların örtünme gereksinimlerinden ortaya çıkan ve giderek estetik bir olguya dönüşen moda alanında da kendini gösteriyor.

Moda teknolojinin en önemli ve vazgeçilmez olanaklarından biri olan interneti ve pazarlamayı da içine alarak bambaşka bir yüz ile karşımıza çıkıyor.

Türkiye’de e-buying olgusu her geçen gün daha da fark ediliyor ve gelişiyor. Moda ürünlerinin internet üzerinden satışı ile ilgili merakımızı gidermek adına, vogue.com.tr’nin yöneticisi Melis Pekand, Limango genel müdürü Gülfem Toygar ve womenist.net sitesinden Nazlı Şatıroğlu’nun katılımıyla Esmod İstanbul’da düzenlenen ‘Fashion Online’ konferansına katıldık.

Konferansta Türkiye’nin Avrupa olduğu kadar ‘online buying’ konusunda güç sahibi olduğu, etkili bir şekilde dile getirildi. Avrupa ülkelerinde internet üzerinden satışların, dünya klasmanında oldukça önde olduğunu öğrendik. Örneğin Almanya’da beş günde yüz bin adet ayakkabı satılırken, Türkiye’de iki günde altı bin ayakkabı satılmaymış. Avrupa ülkelerindeki bu rakamlar kitlelerin yüzdesel olarak erkekler ve kadınlardan oluştuğunu gösterse de, Türkiye ortalamasına baktığımızda alışveriş yapan kitlenin sadece kadınlardan oluştuğunu görmekteyiz.

Teknolojinin moda üzerindeki etkilerinin bir diğer yüzü ise e-magazin ile karşımıza çıkıyor. Dergileri internet üzerinden okumak oldukça yaygınlaşsa da, insanlar dokunma ve yakından bakma gibi insani dürtülerinden dolayı, halen yazılı basın ürünlerine ilgi gösteriyor. Fakat bir süre sonra çoğalan ve yer kaplayan moda dergileri çöpe atılıyor ve geriye e-magazin kalıyor. Bu süreçte moda dergileri kısa süreli bir olguya dönüşürken, e-magazin insanların moda arşivi oluşturmasında daha etkili bir etkene dönüşmekte.

Dünya üzerinde sayısız kullanıcısı olan internet yayınları, dergiler ve ürün satış siteleri takipçilerini artırmaya hızla devam edecek gibi gözüküyor.

Yazarlar