Stil Hello Kitty'nin yaratıcısı 50. yılını İstanbul'da kutluyor

Hello Kitty'nin yaratıcısı 50. yılını İstanbul'da kutluyor

08.03.2011 - 10:59 | Son Güncellenme:

Sanrio, 50. yaşını, Türkiye’deki lisans haklarını temsil eden Max Licensing’in ev sahipliğinde İstanbul’da kutluyor.

Hello Kittynin yaratıcısı 50. yılını İstanbulda kutluyor

Hello Kitty, My Melody, Keroppi, Badzt Maru, Kuromi gibi karakterlerin yaracısı Sanrio’nun Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Başkanı Roberto Lanzi, Türkiye’nin Sanrio için potansiyelinin çok yüksek bir ülke olduğunu söyledi.

Dünyanın önde gelen lisans şirketlerinden olan ve 2010 yılı cirosu 86 milyar doları bulan Sanrio, 50. yaşını, Türkiye’deki lisans haklarını temsil eden Max Licensing’in ev sahipliğinde İstanbul’da kutluyor.

Kutlamalar çerçevesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Sanrio’nun Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Başkanı Roberto Lanzi, Türkiye’nin özellikle son dönemde trend, ekonomi ve moda konusunda batılaşan bir yüzü olduğunu söyledi.

Türkiye’de önceki yıllarda en fazla tekstil ve moda konusunda zorluk yaşadıklarını, ancak artık bu sorunların da aşıldığını ifade eden Lanzi, Sanrio ürünleri için bunun büyük fırsat sunduğunu anlattı.

Türkiye’de gerçekleştirilen kutlamanın büyük önem taşıdığını ifade eden Lanzi, "50. yıl ile birlikte mutluluk yaymak istiyoruz. Tasarımlarımız, ürünlerimiz ve hepsinden önemlisi, yardım aktivitelerimiz ile Sanrio’nun pozitif imajını güçlendirmek istedik" dedi.

Lanzi, Türkiye’deki faaliyetlerine ilişkin bir soru üzerine, Türkiye’nin büyüme potansiyeline dikkati çekti.

Fransa’daki yıllık cirolarının 400 milyon avro olduğunu bildiren Lanzi, Türkiye’nin nüfusuna işaret ederek, "Türkiye’nin bu açıdan baktığımızda biçim için potansiyeli çok yüksek" dedi.

Sanrio’nun Türkiye’deki lisans haklarını temsil eden Max Licensing Kurucusu Diana Magarino ise modayı takip etmeyi seven Türk halkına hitap ederken, çalışmalarını, mevcut kalite standartlarını koruyup geliştirerek, kendileri aynı şekilde düşünen, yerel marka liderleri ile istikrarlı bir biçimde sürdürdüklerini anlattı.

Magarino, bu misyonu yerine getirmek için bu yıl bir adım daha attıklarını, Sanrio vakfı aracılığıyla, tıbbi tedaviye muhtaç çocukların yüzünü güldürebilmek için girişimde bulunduklarını söyledi.

Hello Kity’nin Türkiye’de önemli bir marka haline geldiğini hatırlatan Magarino, Türkiye’de gördükleri ilgiden çok mutlu olduklarını ifade ederek, Sanrio’ya Türkiye’ye olan inançlarından dolayı teşekkür etti.

Türkiye’deki büyüklüklerine ilişkin bir soru üzerine Magarino, satış rakamı vermek için henüz erken olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Henüz işin başındayız. Belli bir noktaya geldikten sonra bir rakam paylaşabiliriz. Biz Hello Kitty’nin ve diğer karakterlerin diğer ülkelerde olduğunu gibi Türkiye’de sevilmesini istiyoruz. Örneğin sanatçı Cameron Diaz sadece sevdiği için karşılıksız olarak bütün açılışlarımıza katılıyor. Biz tipik batılı bir şirket değiliz, sevgiye dayalı bir şirketiz aynı zamanda."

Felsefesi 'küçük hediye, büyük mutluluk'

Toplantıda verilen bilgiye göre, Japon bir global şirket olan Sanrio, Shintaro Tsuji tarafından, Yamanishi Silk Center adı ile 1960’da kuruldu. 1973’te ise Sanrio ismini aldı. Şirketin kuruluş amacı, tebrik kartları, kırtasiye ve çesitli hediyelik ürünler ile mutluluk sağlamak üzerine yapılandırıldı.

Sanrio’nun felsefesini, "Küçük hediye, büyük mutluluk" slogan temsil ederken, Sanrio, kuruluşundan bu yana 400’den fazla karakter yaratarak bunları hediyelik olarak kullanabilecek her çeşit üründe uyguladı. En popüler karakterleri ise My Melody, Kuromi, Badtz Maru, Keroppi, Chococat ve Hello Kitty’den oluşuyor.

Sanrio lisanslı ürünleri Türkiye’de Max Licensing aracılığı ile yapılan anlaşmalar sayesinde satılıyor. Türkiye’de Abka, Age Group/Richard Morris, Cimpa, SAB (Days in Colours), Doğan Egmont, Dolu Plastik, Hakan Çanta, H-Teks, Prestij Saat, Papatya Tekstil, Saray Halı, SFC Mimarlık, Sunman (Toyzz Shop), Uğur Şapka ve Umur Kırtasiye Sanrio lisans haklarına sahip şirketlerden bazıları.

Sanrio’nun Türkiye’de de gerçekleştirdiği 50.yıl kutlamaları, şirketin sosyal iletişim, mutluluk, arkadaşlık ve eğlence paylaşımı üzerine devam eden bağlılığına dikkati çekiyor.

2

Yazarlar