Yaşam Pandemi döneminde perakendede neler değişti?

Pandemi döneminde perakendede neler değişti?

14.06.2021 - 15:31 | Son Güncellenme:

Perakendede hızlı teslimat dönemi… E-ticaret pandemi döneminde büyük bir ivme kazandı. Özellikle son zamanlarda perakende de gerçekleşen hizmetler tüketicilerin hayatını ciddi anlamda kolaylaştırıyor. Markalar artık müşterilerine her zaman ve her yerde alışveriş yapabilme imkanı ve birçok kolaylık sunuyor. Öyle ki alışveriş yaptıktan sonra teslimatınız 3 saat içeresinde gerçekleştiriliyor. Perakendedeki son gelişmeleri, hizmetleri Boyner Büyük Mağazacılık Omnichannel Genel Müdürü Erdem Çalışkan ile görüştük.

Pandemi döneminde perakendede neler değişti

Pandemiyle birlikte özellikle perakende sektöründe yenilikler göze çarpıyor.  Müşterilerin hayatını kolaylaştırmak için birçok yenilikçi hizmet hayat geçtiğini görüyoruz. Nedir bu değişiklikler? Sektörde neler oluyor?

Haberin Devamı

Bildiğiniz gibi, özellikle pandemi döneminde sağlığımızı korumak adına evlerimizde kaldığımız için tüketiciler arasında online alışveriş alışkanlığı yükselişe geçti. Sadece perakende sektörü değil, birçok sektör e-ticaret alanında ciddi yatırımlar gerçekleştirdi.

Biz de Türkiye’nin lider online moda ve yaşam tarzı markası boyner.com.tr ile yoğun bir şekilde hizmet verdik. Bu dönemde e-ticaret sitelerine nadir olarak başvuran tüketiciler bile online alışverişin olanaklarından faydalanmaya başladı. Dolayısıyla e-ticaret sektöründe müşteri sayısında önemli bir artış yaşandı.

Bu dönemde hayata geçirdiğimiz yenilikçi hizmetleri sıralamak gerekirse…

-Arabaya Servis Hizmeti

Sektörde bir ilk olan arabaya teslimat hizmetimizle, internetten yapılan alışverişlerde kargo seçeneği yerine, AVM otoparkında arabaya servis seçeneğini sunduk.

Haberin Devamı

Pandemide özellikle alışveriş merkezleri gibi kalabalık alanlara girmeye çekinen, sabit bir teslimat adresi / evde teslim alacak birisi olmadığı için e-ticaret siparişlerini mağazamızdan teslim almak isteyen müşterilerimiz arabaya teslimat hizmetimizden yararlandı.

-Kapıda Nakit Ödeme

Online alışverişte internet üzerinden ödeme yapmayı tercih etmeyen müşterilerimizin bizden en çok istediği yeniliklerden biri olan online alışverişte “Kapıda Nakit Ödeme” hizmetine de başladık.

Müşterilerimiz bu hizmetimiz sayesinde, banka veya kredi kartı kullanmadan da online alışveriş yapma fırsatı buluyor. ‘Kapıda Nakit Ödeme’ hizmetimiz ile teslimat sırasında ürün bedelini nakit olarak ödeyebiliyor.

-Tek Noktadan Çoklu Hizmet

Boyner olarak, müşterilerimizin giyim alışverişi ile birlikte farklı ihtiyaçları için de başvurabileceği bir destinasyon olma yolunda ilerliyoruz.

Bu kapsamda, pandemi döneminde müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına da çözüm sunmak üzere “Kuru Temizleme”, “Ütü”, “Lostra”, “Sneaker Temizleme” gibi hizmetleri müşterilerimizle buluşturmaya başladık. Bu hizmetlerimizi, müşterilerimizin pandemi kaygısı nedeniyle daha az yer gezmek istemesi, bir noktadan tüm ihtiyacı çözme beklentisi ile geliştirdik.

Haberin Devamı

Bu süre sadece hizmet değil ürün anlamında da bizlere ilham verdi. Dijitalleşmenin daha da hızlandığı bu dönemde sesli kitap, online yoga- pilates dersi gibi ürünleri de satışa sunmaya başladık.

-Eve Teslim & Eve Hediye Gönderim Servisleri

Mağazadan satın alınan ürünler için de eve teslimat hizmetini sunmaya başladık.

Online alışverişte olan eve teslimat deneyimini mağazadan yapılan alışverişlere taşıma anlamına da gelen bu hizmet ile müşterilerimizin satın aldığı ürünlerin paketlerini aynı gün kurye ile evlerine ücretsiz gönderiyoruz. AVM içindeki diğer markalara ait paketleri de evine teslim ettiğimiz için müşterilerimizin keyfi ikiye katlanıyor.

Hediye alınan ürünlerde ise ürünü müşterimizin istediği adrese kargo ile ulaştırarak sevdiklerini mutlu etmesine aracı oluyoruz.

2-3 saatte teslimat gibi iddialı hizmetler de görüyoruz. Perakende sektörü evrim mi geçiriyor? Hızlı tüketim, kurye hizmetlerini bu alanda daha çok mu göreceğiz?

E-ticaret sektöründe hizmet veren markalarla lojistik, tedarik ve kargo sektörü COVID-19 döneminde ihtiyaçlarımız için çok değerli hizmetler verdi.

Haberin Devamı

Pandemi döneminde e-ticaret sektörünün yaşadığı teslimat sorunu bir süredir iş planımızda olan teslimat işimizi hızlandırmamıza neden oldu ve iş ortağımız kargo şirketlerinin sunduğu hizmetlere ek olarak kendi dağıtım ağımız Boyner Express’i hayata geçirdik. Boyner Express ile boyner.com.tr ve Morhipo müşterilerinin siparişten teslimat anına kadar alışveriş deneyimini geliştirip zenginleştirmeyi hedefliyoruz.

Boyner Express, boyner.com.tr’den yapılan internet siparişlerindeki standart teslimat seçeneklerine ek olarak, aynı gün veya ertesi gün istenen saatte teslimat, akşam saatlerinde veya pazar günü kapıya teslimat gibi yenilikçi seçenekler sunuyor, müşteriler istediği gün ve saatte aldıkları ürüne ulaşabiliyor.

Boyner Express'in dikkat çeken en önemli unsurlardan biri de kadın teslimat görevlileri. Kadın sürücüler, kadın kuryeler ve depo çalışanlarıyla; erkek işi olarak görülen lojistik ve teslimat işine kadın çalışan istihdamı ve hizmet yaklaşımı ile yeni bir soluk getirdik. Ve şimdi de Bodrum’da Boyner Express hizmetimizi başlattık. İddialıyız, Boyner Express Bodrum sayfasından satın alınan ürünleri 3 saat içinde Bodrum’da belirtilen adrese  teslim etme sözü veriyoruz.

Haberin Devamı

Hızlı teslimat neden Bodrum bölgesinde başlandı? Yazlık yerlerde mi talep ediliyor? Bu talep müşterilerden mi geldi? Örneğin, iade seçeneğinde de zamanlama için 3 saatte iade mümkün olacak mı?

Müşterilerimizin bizi görmek istediği her yerde olmaya çalışıyoruz. Tatil destinasyonlarını da bu kapsamda değerlendiriyoruz. Özellikle Bodrum Türkiye’nin en önemli tatil adreslerinden bir tanesi… Hem alt yapısal hem de müşteri talepleri doğrultusunda Bodrum’da Boyner Express hizmetimizi başlatmaya karar verdik.

Bodrum’daki müşterilerimiz kadın giyiminden erkek giyime, çocuk giyimden spor giyime, kozmetik ürünlerinden sandaletlere, çantalardan ev dekorasyonuna kadar birçok ürünü Boyner Express ile aynı gün içinde ister deniz kenarında isterse de otelinde ya da yazlığında sevdikleriyle vakit geçirirken 3 saatte teslim alabiliyor.

Şu an yaz dönemini kapsayan haziran ayından ekim ayına kadar bir planlama gerçekleştirdik ama yeni başlattığımız bir hizmet olduğu için gelen taleplere göre süreyi uzatmayı değerlendireceğiz.

Hızlı teslimatın tüm Türkiye’de gerçekleşme ihtimali var mı?

All line stratejimizle müşterilerimize fiziksel ve online kanallarımızda tek, bütünsel, akılda ve kalplerde kalıcı bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz. Bu deneyimi yaşatırken ürün, fiyat, kişiselleştirme gibi birçok unsurun yanı sıra hız da oldukça büyük önem taşıyor. Biz de Boyner Express ile Boyner Express ile boyner.com.tr ve Morhipo müşterilerinin siparişten teslimat anına kadar alışveriş deneyimini geliştirip zenginleştirmeyi hedefliyoruz. Şu anda istenen saatte, akşam saatlerinde veya pazar günü kapıya teslimat gibi yenilikçi seçenekler sunuyoruz. Bodrum’da yaptığımız gibi aynı gün içinde teslimat kurgusunu başta İstanbul olmak üzere diğer şehirlerde de hayata geçirmek üzere yoğun bir şekilde çalışıyoruz.

3 saatte teslimat ilk duyduğumuzda kulağa iddialı geliyor. Nasıl gerçekleşiyor? Alt yapısı nasıl? Bu durum sizce de mağazacılığın önüne geçmez mi?

Boyner Express Bodrum’da da İstanbul’da olduğu gibi dağıtım sektöründe kullanıcı dostu, güvenli ve hızlı teslimat mottosuyla hizmet veren Scotty’den hizmet ve destek alıyoruz. Midtown’daki mağazamız depo konumunda, siparişler buradan toplanıp dağıtıma çıkıyor. Bodrum’un neredeyse bütün ilçelerine teslimatımız var. Bizim gibi büyük ve omnichannel bir perakendeci için oldukça iddialı bir hizmet gerçekten de. Aksama olmaması için ekiplerimiz var gücüyle çalışıyor.

Önümüzdeki dönemde perakende sektöründe ne gibi sürprizler bekliyor bizi?

Boyner daha da heyecanlı ve yenilikçi olacak. Bu heyecan ile müşterilerimizi yenilikçi ürün ve hizmetlerle buluşturmaya devam edeceğiz. En güncel ve tarz ürünlere yer verirken yerel değerlerimizi de sahipleneceğiz. Mesela unutulmaya yüz tutmuş yerel zanaatkarları gün yüzüne çıkartmak ve bunları müşterilerimizle buluşturmak için hazırlıklarını yaptığımız bir projemiz var.

Yine yeni nesil mağazacılık konseptimizle müşterilerimizi mutlu etmeyi, onlara akılda kalıcı deneyimler yaşatmayı hedefliyoruz. Mağazalarımızı müşterilerimizi şaşırtan, alışılmışın dışında deneyim alanları ve detaylarla tasarlıyoruz.

Önümüzdeki dönemde milletçe sahip olduğumuz değerleri, modayla buluşturmaya devam edeceğiz. Stil sahibi, ilham veren koleksiyonlarla müşterilerimize yeni heyecanlar yaşatacağız. 

Pandemi döneminde perakendede neler değişti

Erdem Çalışkan

Yazarlar