Mavi ince teneke kutusundan çıkan krem, bir asırdır dertlere deva oluyor. Kurumuş dudaklar, güneş yanığı ya da çatlamış ellere karşı kaç kere bir Nivea sürmüşüzdür. Peki bu “her derde deva” markanın tarihini biliyor musunuz?
Latincede kar beyazı anlamına gelen Nivea’nın kuruluşu 1911 yılının kasım ayına dayanıyor. Alman eczacı Carl Beiersdorf 1882’de kurduğu ve soyadını verdiği şirketiyle çalışmalarını yürütürken; arkadaşları Dr. Oscar Troplowitz ve Prof. Paul Gerson Unna ile dönemin en büyük icadı olarak adlandırılan Eucerit maddesini buluyor. Koyun yününden elde edilen ve cildi yumuşatıp dış etkenlerden koruyan bu maddeden bir krem yapmaya karar verince de ortaya Nivea çıkıyor. 1930’lara gelindiğinde Nivea zincirine yeni ürünler ekleniyor: Tıraş kremi, güneş yağı, şampuan, yüz temizleme sabunları ve çocuk bakım ürünleri gibi.
Ancak basamakları hızla çıkan firma II.
Dünya Savaşı ve sonrasında tam bir gerileme dönemi yaşıyor. 1945-1949 arasında başta Amerika, İngiltere ve Fransa olmak üzere birçok ülkede ürünleri yasaklanıyor. Savaş sırasında fabrikası da bombalanıp yıkılan firma her şeye yeniden başlamak zorunda kalıyor. Pes etmeyen ve el konulan ticaret haklarını geri almak için 1997 yılına kadar savaşan firmanın ürünleri şu an dünyanın 177 ülkesinde satılmakta. Markanın Türkiye’deki macerası ise 1960’lı yıllarda Eczacıbaşı firması tarafından pazara sokulmasıyla başladı.
1993 yılında iki şirket yarı yarıya ortak oldu ve Eczacıbaşı-Beiersdorf Kozmetik Ürünler Sanayi ve Ticaret A.Ş adını aldı.
Nivea yeni yaşını Rihanna ile birlikte kutlamaya hazırlanıyor. Genç şarkıcı Nivea için yıl boyunca birçok yerde konser verecek.
Meşhur kutu mavi rengini Almanların gözlerinden alıyor
Nivea’nın klasik mavi teneke kutusu 1924’te üretildi. Bu yeni ambalaj tasarımı markanın tanınmasında büyük bir adım oldu. Nivea 1920’li yıllardaki reklamlarında beyazlatma etkisinin üzerine gitti. Filmde elleri ve yüzü kararmış bir çizgi kahraman, kremi sürünce bembeyaz güzel bir kadına dönüşüyordu. Nivea klasik kutusunu tasarlarken de Almanların mavi gözlerinden esinlendiğini belirtti. Firma o dönem Alman kültürünün sembolü haline geldi ve o II. Dünya Savaşı’nda cephedeki askerlere aileleri tarafından en sık gönderilen ürün oldu.
Geleneksel Nivea yarışması Facebook’ta devam ediyor
1920’li yıllarda Nivea reklam kampanyası için büyük şişme tüpler hazırladı. Tatil beldelerinde dağıtılan bu şişme tüplerle fotoğraf çektirenler arasında yapılan bir elemeyle beğenilen fotoğraf Nivea reklamlarında kullanılmaya başladı. Bugün de yarışmanın benzeri Nivea’nın Facebook sayfasında yapılıyor. Ürünlerle en yaratıcı fotoğrafı çekenlerin çalışmaları sayfada yayımlanıyor.
920’li yıllarda Nivea reklam kampanyası için büyük şişme tüpler hazırladı. Tatil beldelerinde dağıtılan bu şişme tüplerle fotoğraf çektirenler arasında yapılan bir elemeyle beğenilen fotoğraf Nivea reklamlarında kullanılmaya başladı. Bugün de yarışmanın benzeri Nivea’nın Facebook sayfasında yapılıyor. Ürünlerle en yaratıcı fotoğrafı çekenlerin çalışmaları sayfada yayımlanıyor.