26.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
AYŞİM ÖZGÜR / aysimozgur@gmail.com
‘Cool’ değil ‘samimi’ görünüm öne çıkıyor
Alev Keskin - Turkuaz Optik / Satış ve Pazarlamak Direktörü
Keşfetmek, dünyayı gezmek, yeni kültürleri gerçek anlamda dokunarak yaşamak ve yaşatmak gibi kavramlar önem kazanıyor. Bununla bilirkte kendini daha çok gerçekliğe, bohem hayata bırakan trendler, John Lennon tarzı yuvarlak gözlüklere merhaba dedi. Çünkü kendini cool göstermektense, samimi görünmeyi tercih eden yeni jenerasyon geri geldi. Türkiye’de yıllar sonra halk dilinde ‘Police’, sektör dilinde ‘damla’ model gözlüklerden yavaş yavaş vazgeçirmeyi başardık. Retro çizgilerin endüstriyel tasarımda kendini göstermesi ile tasarımcılar da bu sezon yuvarlak gözlükleri yeniden yarattı. Tom Ford tasarımcı olarak her alanda olduğu gibi gözlük sektöründe de öncü. John Galliano’da da yuvarlak çerçeveler ünlü tasarımcının tarzına yakışır modellerle öne çıkıyor.
“Altın çağını yaşıyor” denebilir
Banu Baran - gozlukburda.com / Genel Müdürü
Yuvarlak çerçeveli güneş gözlükleri, bu yaz geçtiğimiz sezonların wayfarer veya pilot gözlükleri kadar favori olacak. Yani bu gözlükler için bu sezon altın çağını yaşıyor diyebiliriz. Günümüze göre uyarlanan ve stilize edilen yuvarlak çerçeveli gözlüklerde çerçeveler ön planda. Canlı renkler, rengarenk baskı desenler, büyük çerçeve, küçük çerçeve hatta mücevherle süslenmiş yuvarlak gözlüklere sıkça rastlayacağız. Bu, hem güneş hem de optik çerçeve için geçerli bir durum.
John Lennon (solda) ve Ozzy Osbourne, yuvarlak çerçeveli gözlükleriyle özdeşleşen isimler. Halk arasında ‘entel gözlüğü’ olarak da bilinen bu model yeniden popüler oldu.
Tıpkı kıyafetlerde olduğu gibi gözlük modası da bu sezon pek çok telden çalıyor. Aynalı camlar yavaş yavaş geri dönmeye başladı, kedi gözü modeller yine favori, büyük kemik çerçeveler de sevilmeye devam ediyor. Fakat hepsinin arasından sıyrılan, ve sezonun şampiyonu diyebileceğimiz tek model, yuvarlak çerçeveler. Çünkü yalnızca ilkbahar-yaz defilelerindeki görünümlerinden çıkan sonuç değil, ünlü yıldızların ve sokak modasını takip eden gençlerin tercihi de bu yönde. Dünyaca ünlü gözlük markalarının Türkiye distribütörleri bu geri dönüşün sebebini elbette yeni neslin vintage sevdasına bağlıyor. Tabii yuvarlak çerçevelerin biraz daha bohem ve entelektüel bir imajı desteklediğine de şüphe yok. Üstelik kendi stilinize göre bir yuvarlak çerçeve bulmak da zor değil. Açık renk camlar, desenli kenarlar, büyük ya da minicik formlar... Hepsi bu yaz yuvarlak çerçeveli güneş gözlüklerinin ve gözlerinizin emrinde.
‘Köşeli yüzlüler tercih etmeli’
Emre Başıbüyük - (Marchon Eyewear)
Retro ve vintage akımlar uzun süredir gözlük piyasasını da etkiliyor. Fakat özellikle bu yıldan itibaren bu tarzların tüketici tarafından talep edildiğini gözlemliyoruz. Bu anlamda tüm markaların koleksiyonlarında buna modeller bulunuyor. Bu sezon özellikle Calvin Klein Collection serisi, Lacoste, Michael Kors, Nike Vintage serisi, Façonnable gibi markalarda bulmak mümkün. Gözlükte yüz şekline göre ters işleyen bir beğeni algısı var. Yani belirgin köşeli yüzlülerde oval ve yumuşak hatlı modeller, oval yüzlülerde ise daha köşeli modeller tercih beğeniliyor. Renkler konusunda da siyah ve kahvenin tartışmasız satış lideri olduğu bir piyasadan çok daha renkli bir gözlük piyasasına doğru ilerliyoruz.