09.05.2015 - 10:21 | Son Güncellenme:
Genel tanımı ile e-okul; veliler, öğretmenler ya da yöneticiler tarafından kullanılan, öğrenci, okul, idare vb gibi birimler ile ilgili bilgi ve duyuruların yer aldığı, sanal bir devlet hizmetidir. e-okul uygulaması sayesinde, öğrenci ve okul ile ilgili veriler, daha düzenli ve tertipli şekilde, bir çatı altında toplanmış olmaktadır.
e-okul uygulaması kendi içinde, "e-okul yönetim bilgi sistemi"ve "e-okul veli bilgilendirme sistemi"şeklinde iki bölüme ayrılmıştır. e-okul yönetim bilgi sistemini, öğretmenler ve idareciler kullanırken, e-okul veli bilgilendirme sistemini ise, veliler kullanmaktadır.
e-okul yönetim bilgi sistemi
Kısaca özetlemek gerekirse, e-okul yönetim bilgi sistemi; devletin sanal ortam üzerinden vatandaşlara sunmuş olduğu, idareci ve öğretmenler tarafından kullanılan ve e-okul sisteminin bir parçası olan sistemdir. Burada, e-okul yönetim bilgi sistemini kullanırken, öğretmenlerin ve idarecilerin kullanım amaçları farklıdır. Öğretmenler, e-okul uygulamasını kullanarak, öğrencilerinin sınav notu, karne notu, devam durumu, proje gibi bilgilerini sisteme yüklerler. Bu uygulama yolu ile, idareciler ise öğrenci ve okul ile ilgili bir takım bilgileri sisteme yüklerler.
Öğretmenler ve idareciler, e-okul yönetim bilgi sistemine aşağıda anlatıldığı gibi giriş yapabilirler;
Başlangıç olarak,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmalı ve hemen sonraki aşamada, açılan yeni sayfada sırasıyla;‘Resimdeki Rakamlar’, ‘Kullanıcı Adı’, ‘Şifre’ şeklinde hazır bulunan bölümleri doldurmaları gerekmektedir. Daha sonra, yine aynı sayfada yer alan ve ‘Giriş’yazan bölümü işaretleyerek, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yapmış olurlar.
Böylece, öğretmenler, sorumlusu oldukları öğrencilerinin sınav notlarını, karne notlarını, proje notlarını, değerlendirme notlarını vb bilgilerini e-okul yönetim bilgi sistemine yüklemek amacı ile, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş işlemlerini tamamlamış olurlar.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemi uygulamasına giriş yaptıktan sonra bazı diğer işlerini de yapabilirler. Bu işlemler şu şekilde sıralanabilir;
Öğretmenler; e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden, öğrencilerinin notlarını, devamsızlık durumlarını, belge durumlarını ve diğer bazı bilgilerini sistemeyükleyebilirler.
e-okul yönetim bilgi sisteminde idareciler;öğrencinin kayıt işlemlerinin bilgisi,öğrencilerin dosya bilgileri,öğrencilerin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi gibi işlemleri yapabilirler.
Ayrıca, bu işlemlerin yanı sıra, öğrencilerin;nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgisinin takibi de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapılabilmektedir.
e-okul veli bilgilendirme sistemi
Genel tanımı ile e-okul veli bilgilendirme sistemi, sorumlusu olunan öğrencinin, velisi tarafından kullanılan, velilerin okula gelip öğretmenler ile temasa geçmeden de, onlara, öğrencileri hakkında bilgi aktaran bir sistemdir. Bu şekilde, veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanarak öğrencilerinin devam, not vb bilgilerini öğrenme imkanına sahip olurlar.
Sizinde tahmin edeceği gibi, her veli, direkt olarak okula gitme durumunda olmayabilir. Ya da çalışan anne ve babalar, okula gitmek için yeteri kadar vakit bulamayabilirler. Bu gibi zaman problemlerinin yaşandığı durumlarda e-okul sistemi daha da kullanışlı hale gelmektedir. Bunun yanı sıra, bazı öğrenciler almış oldukları düşük sınav notlarını ailelerine söylemeye çekinebilmektedir ve ailelerinden gizleyebilmektedirler. Bu gibi durumlarda da e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin yardımına koşmaktadır.
Bu durumda, veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanmak için aşağıda anlattığımız şekilde işlem yapabilirler. Buna göre velilerin, e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapabilmeleri için izlemeleri gereken yol şu şekildedir;
Başlangıç olarak,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmalı ve daha sonraki aşamada, açılacak olan yeni sayfada; ‘Öğrenci T.C Kimlik No’, ‘Öğrenci Okul No’ ve ‘Resimdeki Rakamlar’ şeklinde hazır bulunan bölümleri doldurmalılardır. Ardındaki aşamada, tüm bu bölümleri istendiği şekilde doldurmalarının sonrasında, yine bu sayfanın en alt kısmında bulunan ve ‘Giriş’ yazan alana tıklamaları ile birlikte, veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapmış olurlar.
Bu şekilde, veliler e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yaptıktan sonra; öğrencilerinin hakkında sisteme girilmiş olan, not, karne, belge, devamsızlık, nakil vb bilgilerini öğrenebilirler ya da kontrol edebilirler.